ویزای تحصیلی

دکترا در مالتا

دکترا در مالتا

دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل دکترا در مالتا هستند باید نیازمندی های این برنامه را فراهم سازند وبا سایر متقاضیان پذیرش رقابت نمایند. شاید اکثر دانشجویان جهت ارتقاء سطح علمی و یا برای درآمد بیشتر اقدام به تحصیل دکترا در مالتا می نمایند. اگر شما به دنبال محقق ساختن این هدف هستید نیاز به اطلاعاتی در باب اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و نحوه دریافت ویزا برای دانشجویان ببن المللی خواهید داشت.

  • نحوه اخذ پذیرش دکترا در مالتا چگونه است؟
  • مدارک مورد نیاز؟
  • هزینه های تحصیل و زندگی در مالتا چقدر است؟
  • دلیل انتخاب کشور مالتا چیست؟
  • شرایط درخواست ویزای دانشجویی مالتا چیست؟
  • هزینه درخواست این ویزای کشور مالتا چقدر می باشد؟
  • دلیل انتخاب کشور مالتا چیست؟
  • برترین دانشگاه های مالتا 2023 چیست؟

در زمینه مهاجرت به مالتا از راه های پر مخاطبی مانند ویزای تحصیلی در مقاطع مختلف و همچنین ویزای کار قبل از هر اقدامی پیشنهاد میکنیم با کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از اطلاعات کاملی برخوردار شوید.

نحوه درخواست دکترا در مالتا

اولین قدم این است که متناسب با رزومه خود یک برنامه دکترا در میان برنامه های تحصیلی که از سوی دانشگاه های این کشور مشخص می شود یافت کنید، آنچه اکثر دانشجویان می دانند این است که اولین قدم، اساسی ترین قسمت کار به حساب می آید. دانشجویان آینده نگر حین تحصیل کارشناسی ارشد برای برآورده نمودن نیازمندی های برنامه دکترا از پیش برنامه ریزی می کنند و بتوانند در این پروسه با سایر دانشجویان رقابت کنند تا شانس بیشتری برای دریافت یک موقعیت دکترا داشته باشند.

ارتباط اولیه شما با ارسال رزومه به صورت آنلاین به مرجع ثبت نام و ارزیابی دانشگاه ها استارت می خورد و این مرجع پس از ارزیابی بین دانشجویان محلی و بین المللی نظر خود را در راستای پذیرش دانشجویان اعلام می کند. اگر دانشجویان حضور فیزیکی در این کشور داشته باشند شانس بالاتری برای رقابت با دانشجویان اتحادیه اروپا خواهند داشت. در کشوری که تحصیل در دانشگاه های آن غالبا به زبان انگلیسی بوده و از بهترین دانشگاه های آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دانشگاه مالتا (تنها دانشگاه دولتی مالتا)
  • دانشگاه آمریکایی مالتا
  • دانشگاه STC
  • کالج هنرها، علوم و فناوری مالتا (MCAST)
  • موسسه آموزش عالی فراقاره ای
  • مدرسه زبان انگلیسی گتوی
  • دانشگاه کوئین ماری لندن (QMUL) در مالتا
  • مدرسه تجارت لندن در مالتا
  • گلوبال کالج مالتا

نیازمندی های 2023 برنامه دکترا در مالتا

دانشجویان پس از ارسال cv خود می بایست منتظر جواب ایمیل باشند تا در صورت پذیرش اولیه از آنها سایر مدارک مورد نیاز درخواست شود تا ثبت نام و پذیرش خود را کامل کنند و مهیای دریافت ویزا شوند، دانشجویان می بایست در سال 2023 شرایط و مدارک ذیل را فراهم سازند:

  • ترجمه مدارک تحصیلی (دانشنامه ها و ریز نمرات)
  • ارائه مدرکی مبنی بر طی نمودن دوره کارآموزی با ذکر تاریخ
  • ارائه گواهینامه های تخصصی
  • مقالات و سایر مدارک تحقیقاتی

مدارک شرکت در پروژه ها و از همه مهمتر مدرکی به عنوان انگیزه نامه که بیانگر علاقه تحصیل فرد در این برنامه است. این مدارک از مهمترین نیازمندی های دکترا می باشد که البته شاید برای ورود به برنامه های خاصی از دکترا مدارک تخصصی تری ارائه شود.

شرایط اخذ ویزا برای تحصیل دکترا در مالتا

دانشجویان دکترا پس از اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های مالتا مجاز هستند تا برای درخواست ویزای تحصیلی خود اقدام بکنند. این ویزا نیز از انواع ویزاهای بلند مدت کشور مالتا محسوب می شود و دارندگان آن می توانند تا بیش از 3 ماه در مالتا بمانند. ولی آنها قانونا در طی همین 3 ماه در کشور مالتا بایستی نسبت به اخذ مجوز اقامتی خود اقدام کنند.

از مهمترین مزایای دریافت ویزای تحصیلی مالتا نیز علاوه بر اخذ اقامت اروپایی و تحصیلات آکادمیک در دانشگاه های معتبر اروپایی همچنین موارد ذیل می باشد:

شرایط اخذ ویزا برای تحصیل دکترا در مالتا

هزینه های تحصیل دکترا و زندگی در مالتا

کشور مالتا در اتحادیه اروپا واقع شده است و با یکپارچه سازی نظام های آموزشی در فرآیند بولونیا اتباع اتحادیه اروپا جهت تحصیل در این کشور مانند تحصیل در ایتالیا هزینه های خیلی پایین تری را نسبت به یک دانشجوی بین المللی پرداخت می نمایند. البته هدف بسیاری از دانشجویان که برای مقطع دکترا در مالتا درخواست می دهند اخذ بورسیه تحصیلی است تا بدون پرداخت هزینه تحصیل نمایند. اگر دانشجویان موفق به دریافت بورسیه نشوند تقریبا سالیانه مبلغی حدود 10000€ (یورو) بابت هزینه های تحصیل در این کشور پرداخت می نماید.

اما نباید فراموش کرد که بخشی از هزینه های زندگی دانشجویان دکترا در مالتا مربوط به هزینه زندگی آنهاست. هزینه ای که ممکن است برای یک دانشجوی خارجی کمی گران باشد. چرا که در شرایط فعلی متوسط هزینه زندگی در کشور مالتا برای هر دانشجو حدود €1010 (یورو) می باشد. حالا در قالب نمودار زیر نیز می توان تعیین کرد که کدام آیتم از بین انواع آیتم های زندگی دانشجویی به عنوان گرانترین آیتم محسوب می شود. با توجه به همین نمودار تحلیلی می توان متوجه شد که بیشترین هزینه در بین انواع هزینه های زندگی در مالتا مربوط به هزینه های اجاره خانه و خرید خواروبار از بازارها می شود:

توزیع درصدی هزینه های زندگی در مالتا

نحوه درخواست ویزای تحصیلی مالتا

اتباع اتحادیه اروپا نیز برای ورود به مالتا نیاز به ویزا نخواهند داشت، البته برای اقامت های بلند مدت (بیش تر از 90 روز) دانشجویان اتحادیه باید نسبت به ثبت اقامت خود در این کشور اقدام نمایند. اما اتباع ایرانی می بایست برای ورود به این کشور از سوی مرجع مشخص درخواست ویزا نمایند در حال حاضر کشور مالتا در ایران سفارت ندارد و دانشجویان ایرانی می بایست برای دریافت ویزا به نماینده های این کشور مراجعه نماید که سفارت لهستان در تهران در حال حاضر جهت صدور ویزای ایرانیان معرفی شده است.

از مدارک مهمی که بابت دریافت ویزا از سوی دانشجویان باید اثبات شود می توان به تمکن مالی اشاره داشت، متقاضی می بایست یک پرینت بانکی ارائه نماید تا نشان دهد فرد بابت هزینه های زندگی در این کشور دارای پشتوانه مالی هست، دانشجویانی که برای تحصیل دکترا اقدام می نمایند می توانند در صورت داشتن حقوق از ارائه این مدرک معاف گردند.

برنامه های محبوب دکتری در مالتا

برنامه های محبوب دکترا در مالتا

با توجه به مساحت کم این کشور و کمبود دانشگاه های دولتی در این کشور دانشجویان انتخاب محدودی در بین دانشگاه ها دارند که این موضوع رقابت را جهت پذیرش در دکترا افزایش می دهد، عموما دانشجویانی که برای تحصیل به اروپا مهاجرت میکنند بعد از تحصیل دکترا در مالتا مایل به اخذ اقامت نیز هستند که از این حیث کشور مالتا را نمی توان گزینه ای ایده آل دانست.

اقتصاد این کشور مبتنی بر صنعت توریسم است و در سال های اخیر نیز برای بهبود شرایط اقتصادی کشورش رو به جذب سرمایه گذاران خارجی آورده است، اگر شما در رشته هایی از قبیل مدیریت ها و رشته های مالی و رشته هایی که مرتبط با صنعت توریسم هستند تحصیل نمائید به مراتب شانس به کار رسیدن در همین کشور یا سایر کشورهای اروپایی خواهید داشت، دکترای اقتصاد و مدیریت کسب و کار از بهترین ها هستند. برای شناخت بهتر در مورد دانشگاه های مالتا به مقاله فوق مراجعه فرمائید.

سایر برنامه های تحصیلی پر درخواست در مالتا

با توجه به محدودیت هایی که در بالا ذکر گردید ترجیح اکثر دانشجویان انتخاب کشوری است که بعد از اتمام تحصیل و یا در ازای تحصیل از آینده کاری خوبی برخوردار باشد. کشور مالتا در بین دانشجویان ایرانی بسیار محبوب است و می توان گفت یکی از گزینه هایی است که دانشجویان ایرانی زیادی در این سال ها به این کشور مهاجرت داشته اند، اما نه برای تحصیل دکترا، محبوب ترین برنامه هایی که از سوی ایرانیان جهت تحصیل در این کشور درخواست می شود تحصیل در دوره های زبان این کشور است که از دوره های 4 ماهه تا یک ساله با هزینه های متفاوت یافت می شود.

دلیل این امر هم وجود دانشگاه های انگلیسی در این کشور است که می تواند یک سکوی پرتاب و گزینه ای کم هزینه برای ورود هر چه راحت تر به اروپا قلمداد گردد. دانشجویانی که مایل به اخذ ویزای تحصیلی برای دوره های زبان در این کشور هستند می بایست بابت آموزش در یک دوره یکساله 4000€ (یورو) پرداخت نمایند.

شرایط بورسیه های مالتا برای دانشجویان دکترا

دانشجویان بین المللی در کشور مالتا به منظور تامین مخارج خود می توانند از امتیاز کار دانشجوئی (20 ساعت در هفته) و فرصت های بورس تحصیلی استفاده کنند. معمولا نیز فرصت های بورس تحصیلی مالتا در اختیار دانشجویان ارشد و دکترا قرار دارد. منتها این دانشجویان نیز جهت دریافت بورس ها نیازمند اثبات برتری های تحصیلی خودشان هستند. برنامه هایی که به لحاظ مالی هم توسط بخش خصوصی و هم دولت مالتا تامین مالی می شود.

از جمله معروفترین بورسیه های دانشگاه های مالتا 2024- 2023 از قرار زیر است:

عنوان بورس تحصیلیشرایط بورس
Postgraduate ISSI Scholarshipsمربوط به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری حاضر در دانشگاه مالتا
Masters by Research and PhD Scholarshipsویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری حاضر در دانشگاه مالتا
ECDC international fellowshipمخصوص دانشجویان پزشکی در مالتا

دلیل انتخاب کشور مالتا

اگر از سطح زبان خوبی بهره مند هستید و یا در دوره های کالج زبان در مالتا و همچنین سایر ابزار برای پذیرش در یک دوره دکترا را دارید کمی بیشتر در مورد کشور هدف خود تحقیقات نمائید، در سال های اخیر اکثر دانشجویان ایرانی جهت تحصیل دکترا به کشورهایی نظیر آلمان، هلند، اتریش، ایتالیا، اسپانیا و غیره مهاجرت داشته اند. شاید به دلیل رتبه خوب علمی دانشگاه های این کشورها و یا بازار کار مناسب در کشورهای مدرن اروپایی است، اما شاید هر شخصی دلیل خاصی برای انتخاب کشور خاص داشته باشد. شاید مهاجرت به مالتا برای افرادی مناسب است که زبان انگلیسی خود را نمی توانند در ایران تکمیل نمایند و این موقعیت می تواند خود شرایط حضور شخص را برای ورود به یک برنامه دکترا در مالتا هموار سازد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این خصوص خواهد بود.

سوالات متداول در خصوص تحصیل دکترا در مالتا

مهم ترین سوالاتی که ممکن است متقاضیان به دنبال پاسخ آن باشند عبارتند از:

  • آیا تحصیل دکتری در مالتا کم هزینه است؟ تحصیل در این مقطع تحصیلی به طور میانگین 10000€ (یورو) در سال هزینه دربر خواهد داشت.
  • تحصیل دکتری در مالتا چند سال زمان خواهد برد؟ تحصیل دکترا در مالتا یک دوره آموزشی 3 ساله است.
  • هزینه زندگی دانشجویی در مالتا چه میزان است؟ دانشجویان به طور متوسط ماهیانه به 1200€ (یورو) برای زندگی در مالتا نیاز خواهند داشت.
  • شرایط دریافت پذیرش دکترا در مالتا چیست؟ دانشجویانی می توانند وارد مقطع دکترا در مالتا شوند که از یک استاد راهنما در این کشور پذیرش دریافت کرده باشند.
  • آیا دانشجویان دکترا از حق کار پاره وقت در مالتا برخوردارند؟ بله، منتها بشرطی که آنها از قبل مجوز کاری خود را دریافت کرده باشند. و در اینصورت می توانند تا 20 ساعت هم در هفته کار کنند.
  • آیا دانشجویان دکترا در مالتا امکان درخواست بورس تحصیلی هم دارند؟ بله، آنها با اثبات برتری های آکادمیک خود این امکان را دارند که هم برای اخذ بورس های فول فاند و هم بورس های پوشش دهنده بخشی از هزینه های تحصیلی اشان درخواست دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *