ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی

راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی

از موضوعات مورد توجه کارآفرینان و سرمایه گذاران ایرانی در مهاجرت طی سال 2022، نحوه راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی می باشد. راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی ، ایده خوبی برای کارآفرین خلاق و موفق ایرانی است.اگر شما فکر می کنید ایده تجاری خوبی دارید و معتقدید که شما به خوبی می توانید در بازار آفریقای جنوبی نیاز سنجی کرده و بر اساس آن، تجارت خود در این کشور را راه اندازی کنید، سوال اینجاست که چگونه و از کجا بایستی شروع کرد؟

پاسخ کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به این سوال این است که شما به عنوان کارآفرین خارجی در آفریقای جنوبی، اولین کاری که بایستی انجام دهید نوشتن یک برنامه تجارت جامع می باشد. برنامه تجارت جامع به ترسیم استراتژی تجارتتان کمک کرده، به شما سودآوری آن تجارت را نشان داده و نیز مسیر موفقیت در سرمایه گذاریتان را نمایش می دهد. در مرحله بعد، تحقیق در بازار توسط بررسی استراتژی های رقبا و تحلیل شانس بهره مندی از مزیت رقابتی، همچنین رایزنی با مالکان تجارت کوچک جهت راه اندازی یک شرکت، گفتگو با این افراد برای ارائه توصیه و حمایت از شرکت و ارتباط قوی با دیگران می تواند خیلی مفید باشد.

  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی چقدر است؟
  • شرایط برقراری استارت آپ در آفریقای جنوبی چیست؟
  • آیا می توان در آفریقای جنوبی شرکت ثبت کرد؟
  • ساختار شرکت در آفریقای جنوبی چیست؟

شرایط راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی در 2022

قبل از صرف وقت و سرمایه خود، بایستی یک ارزیابی جامع از شرایط خودتان و شرایط لازم برای راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی داشته باشید. برای انجام ارزیابی های مذکور می توانید از مشاوره های کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ببرید. شما برای راه اندازی تجارت در سال 2022 دو تا مسیر پیش رویتان قرار دارد:

  • ویزای تجاری که بطور سنتی، برای آن دسته از افرادی صادر می شود که تجارتی را به عنوان شهروند خارجی در آفریقای جنوبی آغاز می کنند.
  • ویزای کارآفرینی این نوع ویزا در واقع دسته روادید کمتر مورد استفاده است که به دارنده آن اجازه راه اندازی تجارت را داده، همچنین دربرگیرنده مزایا و امتیازات بیشتری نسبت به مسیر ویزای تجاری است.

برنامه تجارت جامع در آفریقای جنوبی

مهاجرت به آفریقای جنوبی، با ویزای تجارت، مستلزم آن است که متقاضی برنامه تجارت جامع را به عنوان بخشی از درخواست ویزای تجاریش تحویل و از آن پیروی کند. برنامه تجارت، انتخاب بهترین شیوه ها برای راه اندازی تجارت و کسب و کاری جدید در آفریقای جنوبی می باشد. این برنامه بایستی همچنین به وضوح شرایط خاص نسبت به درخواست ویزای تجاری را جهت مهاجرت نشان دهد. در واقع، این هم بدان معناست که آن از برنامه تجاری “معمول” متفاوت است. برنامه تجارت جامع سندی است که شامل موارد زیر می باشد:

  • توصیف تجارت
  • اهداف تجارت
  • وضعیت بازار
  • معیارهایی که به موجب آن، درخواست ویزای تجاریتان مورد قضاوت قرار می گیرد.
  • استراتژی ها
  • پیش بینی ها و منابع مالی (مقدار سرمایه گذاری، اشتغال زایی، درصد موفقیت تجارت، ساختار شرکت و غیره)

شرایط راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی

ساختارهای شرکت در آفریقای جنوبی

بعد از تدوین برنامه تجارت جامع، ساختار شرکت متناسب با نیاز و خواستتان بایستی در کانون توجه قرار گیرد. در بخش زیر ما انواع ساختار شرکت در آفریقای جنوبی را نشان می دهیم که ممکن است برای عملیات شرکتتان متناسب باشد:

آیتمشرح
تک مالکیتیاغلب به عنوان تک تاجری هم گفته می شود، یک نوع ساختار شرکتی است که تحت مالکیت فرد است. در ایمن نوع ساختار، هیچ تفکیکی بین مالک و ساختار شرکت وجود ندارد. شرکت از نوع شرکت حقوقی نیست. در عمل، این بدان معناست که درآمد شرکت همانند مالیات ها و دیون همگی متعلق مالک می باشد.
شراکتمعمولا بین 2 الی 20 نفر که توافق قراردادی بر سر تقسیم سود متناسب با سودهایشان دارند، تشکیل می شود.
شرکت های خصوصیگزینه متداول برای اکثر خارجی ها جهت راه اندازی تجارت در این کشور می باشد. این شرکت هبچ منعی در سهامداری خارجی ندارد و فقط نیازمند یک سهامدار و یک مدیر می باشد.
شرکت های عمومیاین نوع شرکت ها عمدتا به منظور پیشنهاد سهام به عموم مردم با هدف افزایش سرمایه تشکیل و نیازمند یک سهامدار و 3 مدیر است.
شرکت های با مسئولیت شخصیکه در آن مدیران گذشته و حال مشترکا مسئول دیون شرکت می باشند.
شرکت های با مالکیت دولتکه مدیران آن دولتی و مسئولیت شرکت برعهده دولت است.

مراحل راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی، یک تعداد کارها و امور اداری و اجرایی وجود دارد که کارآفرین برای راه اندازی تجارت خود و ثبت شرکت در آفریقای جنوبی بایستی انجام دهد. این مراحل به شرح زیر می باشد:

  • نامگذاری شرکت در اداره ثبت شرکت ها و پرداخت هزینه های مربوطه
  • تحویل مدارک تشکیل شرکت به CIPRO (اداره ثبت شرکت ها و دارایی معنوی) که این کار 5 الی 7 روز کاری طول می کشد و شامل پرداخت هزینه های مرتبط می باشد.
  •  ثبت در اداره دارایی محلی (SARS) در خصوص مالیات بر درآمد، VAT و مالیات استخدام کارکنان
  • ثبت در اداره کار جهت بیمه بیکاری
  • ثبت در کمیسیونر مطابق قانون جبران آسیب ها و مرگ و میر شغلی

زمانیکه برنامه تجارت جامع دارید و کلیه مراحل اداری ثبت شرکت را طی کردید، کار بعدیتان تامین سرمایه های لازم برای حمایت مالی از پروژه کارآفرینی در آفریقای جنوبی می باشد. روش های متعددی برای تامین سرمایه مالی شرکت تجاری شامل قرض از دوستان و خانواده، اخذ وام از بانک و یا حمایت مالی شرکت ها وجود دارد.

شرایط سرمایه گذاری برای راه اندازی تجارت آفریقای جنوبی

به عنوان متقاضی ویزای تجاری آفریقای جنوبی، شما بایستی در حدود 5000000ZAR (راند آفریقای جنوبی) را در تجارت سرمایه گذاری نمایید. اما، متقاضیان ویزای کارآفرینی محدودیتی در سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی ندارند، آنها در سرمایه گذاری به هر میزانی که تشخیص بدهند آزاد هستند. شرط دیگر راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی، اشتغال زایی برای شهروندان آفریقای جنوبی می باشد که بر طبق قانون آفریقای جنوبی بایستی شرکت های خارجی در این کشور، 60% کارکنانشان جزو شهروندان تبعه آفریقای جنوبی و یا شهروندان مقیم دائمی آفریقای جنوبی باشد.

در این مقاله ما به تفصیل درباره راه اندازی تجارت بحث کردیم و شما را در جریان اطلاعاتی پیرامون دو مسیر مهاجرتی برای سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی قرار دادیم. در نهایت، اگر شما به عنوان سرمایه گذار یا کارآفرین ایرانی علاقه مند به راه اندازی تجارت در آفریقای جنوبی طی سال 2022 می باشید، مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه نمایید.

4.6/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *