ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در استرالیا

رشته آسیب شناسی در استرالیا

رشته آسیب شناسی در استرالیا یکی از بهترین انتخاب ها برای همه علاقمندان به این رشته می باشد البته باید به چند نکته هم توجه شود. هر کسی که قصد تحصیل در استرالیا را دارد، باید علاوه بر داشتن شرایط سنی مناسب با مقطع تحصیلی مورد نظرش، تمکن مالی خیلی خوبی هم داشته باشد. البته امکان برخورداری از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی نیز در استرالیا وجود دارد، اما نکته مهم این است که حتی پذیرش گرفتن از دانشگاه های این کشور هم رقابتی دشوار است چه رسد به اخذ بورسیه. برای تحصیل رایگان در استرالیا با بورسیه تحصیلی باید پایه علمی قوی داشته باشید زیرا اکثر بورسیه ها بر اساس شایستگی علمی هستند، بنابراین باید اطلاعات دقیقی در مورد تحصیلات قبلی و نمرات خود ارائه دهید، برای دریافت برخی از بورسیه های تحصیلی، الزامات زبان انگلیسی نیز الزامی است.

استرالیا در حال حاضر سومین مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی در دنیای انگلیسی زبان، پس از ایالات متحده و بریتانیا است. بسیاری از دانشجویان بین المللی به دلیل تنوع فرهنگی، بومیان دوستانه و کیفیت بالای آموزش، تحصیل در آنجا را انتخاب می کنند. استرالیا طیف متنوعی از گزینه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی با بیش از 1100 موسسه و 22000 دوره برای انتخاب ارائه می دهد. سیستم آموزشی استرالیا آموزش ابتدایی، متوسطه و عالی را ارائه می دهد، همانطور که با چارچوب مدارک استرالیا AQF از بسیاری از کشورهای دیگر متمایز شده است. AQF یک سیاست ملی است که نشان می دهد که چگونه مدارک تحصیلی با یکدیگر در هر سطح آموزشی مرتبط هستند؛ موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به استرالیا در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • درآمد آسیب شناسان در استرالیا چقدر است؟
  • بهترین راه مهاجرت آسیب شناسان به استرالیا کدام است؟
  • بهترین دانشگاه های استرالیا کدام اند؟

کار پس از تحصیل رشته آسیب شناسی در استرالیا

خوشبختانه استرالیا از جمله کشورهایی است که امکان کار پس از تحصیل در این کشور را برای همه فراهم آورده است. اگر مدرک لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا را به پایان رسانده اید، می توانید واجد شرایط ویزای کار پس از تحصیل ویزای موقت فارغ التحصیل (زیر کلاس 485) باشید. این ویزا رایج ترین گزینه ای است که برای دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی در دسترس است. با ویزای 485، تنها در صورتی مجاز به اقامت 18 ماهه در استرالیا برای کسب تجربه کاری هستید که به تازگی حداقل 2 سال تحصیل در استرالیا را گذرانده باشید. در واقع مطابق قوانین سال 2022، زمانی که یک دانشجوی بین المللی فارغ التحصیل شود، بسته به مدرک تحصیلی خود، می توانند 18 ماه تا 4 سال در استرالیا بمانند و برای اقامت، آنها به ویزای مهارت موقت فارغ التحصیل نیاز دارند (زیر کلاس 485).

پس از اتمام تحصیل، دانشجو می تواند تمام وقت کار کند و این مورد در بین ترم ها نیز وجود دارد. با این حال، در 2022 اگر دانشجو در حال تحصیل در مقطع دکترا باشد، می تواند ساعات نامحدودی کار کند، قبل از آن تا 20 ساعت در هفته کار ضمن تحصیل مجاز است. با این وجود مشغول شدن به کار ضمن تحصیل خیلی پیشنهاد می شود چون باعث می گردد که فرد با بازار کار این کشور بسیار بهتر آشنا شود. البته رشته هایی مثل آسیب شناسی یا ارتودنسی از آن جایی که مورد نیاز بازار کار در استرالیا هستند، در صورت فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های این کشور، برای کاریابی هیچ مشکلی نخواهند داشت.

کار پس از تحصیل رشته آسیب شناسی در استرالیا

درآمد آسیب شناسان در استرالیا

کار در استرالیا پس از فارغ التحصیلی منجر به اخذ ویزای کاری این کشور و تمدید اقامت می شود. لازم به ذکر است پس از فارغ التحصیلی امکان اخذ اقامت دائم استرالیا هم وجود دارد. تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی در استرالیا پس از اتمام دوره تحصیلی خود آرزوی دریافت اقامت دائم را دارند. برای این کار باید از طریق برنامه SkillSelect که توسط اداره مهاجرت و حفاظت از مرزها مدیریت می شود، درخواست ویزا بدهید؛ برای رشته آسیب شناسی هم تعداد موقعیت های کاری زیاد است هم سطح درآمدی که اخذ می کنند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد سالانه آسیب شناسان طی سال 2022 با هم مقایسه شده است:

درآمد سالانه آسیب شناسان در استرالیا

تحصیل رشته آسیب شناسی در استرالیا

کار در استرالیا به تنهایی و بدوا برای آسیب شناسان ممکن نیست در صورتی که مدرک خود را از دانشگاه های استرالیا یا دانشگاه های مورد تایید این کشور اخذ نکرده باشند. پس رمز ورود بهتر است تحصیل در استرالیا باشد که البته مهم ترین دافعه آن هزینه های بالای تحصیل و زندگی در این کشور است. در استرالیا با توجه به نوع گرایش آسیب شناسی، مقطع تحصیلی و قوانین هر دانشگاه شهریه ای که دانشجویان بین المللی باید پرداخت نمایند متفاوت است. اما معمولا برای تحصیل این رشته باید سالی 14000$ تا 30000$ (دلار استرالیا) شهریه پرداخت کرد. هزینه زندگی در استرالیا را نیز باید به این رقم افزود که جزو بالاترین های دنیا است و ماهی 1500$ (دلار استرالیا) می باشد.

ممتازترین دانشگاه ها برای رشته آسیب شناسی در استرالیا

به منظور تحصیل در استرالیا بهتر است دانشجویان با هوشمندی دنبال دانشگاه های برتر باشند. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته آسیب شناسی عبارت هستند از:

  • University of Melbourne
  • Monash University, Melbourne
  • Flinders University, South Australia
  • Deakin University, Melbourne
  • University of Tasmania (UTAS)
  • University of Queensland (UQ)
  • University of Adelaide, South Australia
  • James Cook University Medical School (JCU)

علاوه بر موارد مزبور، زمانی که صحبت از تحصیل پزشکی در استرالیا به میان می آید، دانشکده پزشکی سیدنی در رتبه اول در استرالیا و در 2022 رتبه 15 در سطح جهانی قرار دارد. پزشکی رقابتی ترین مدرک برای کسب یک محل CSP در مقطع کارشناسی است. به طور کلی، متقاضیان 1 از 3 شانس پذیرش در رشته پزشکی را دارند، بر این اساس که هر متقاضی می تواند برای همه مکان های کارشناسی درخواست دهد. ورود به دانشکده‌ های پزشکی در سراسر جهان از جمله استرالیا بسیار دشوار است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته آسیب شناسی در استرالیا، شهریه سالانه، هزینه زندگی و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *