ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در اسلواکی

رشته آسیب شناسی در اسلواکی

رشته آسیب شناسی در اسلواکی اگرچه نسبت به کشورهایی مثل آمریکا، استرالیا، اسکاتلند و کانادا، بسیار کم هزینه تر است اما معایبی هم دارد. از آن جمله می توان به ضرورت تسلط به زبان اسلواکیایی برای هم تحصیل و هم کار در اسلواکی اشاره نمود. البته تحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری یکسری رشته ها مثل مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، حقوق بشر، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، هتلداری، توریسم و غیره، در دانشگاه های اسلواکی به انگلیسی هم ممکن می باشد. این کشور دارای برخی از بهترین موسسات آموزش عالی است. در سال 1465، اولین دانشگاه Universitas Istropolitana راه اندازی شد؛ پیشرو و بزرگترین دانشگاه در جمهوری اسلواکی دانشگاه Comenius است و همچنین اکثر مؤسسات آموزش عالی فرصت های تحقیقاتی را فراهم می کنند. یکی از محبوب ترین برنامه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در اسلواکی رشته آسیب شناسی است.

به این منظور دانشجویان باید ابتدا مدرک پزشکی عمومی را از یکی از دانشگاه های اسلواکی اخذ نموده باشند که به مدت 6 سال طول می کشد و در 12 ترم تنظیم می شود. به افراد مطلق مدرک دکترای پزشکی عمومی اعطا می شود که نه تنها در اتحادیه اروپا، بلکه تقریباً در سراسر جهان شناخته شده است. در حالی که برای واجد شرایط بودن برای برنامه 6 ساله پزشکی در اسلواکی، دانشجوی کاندید بالقوه باید از دبیرستان فارغ التحصیل شده باشد و دارای گواهینامه دسترسی به تحصیل در دانشگاه پزشکی در کشور خود، برنامه 4 ساله یا فارغ التحصیل دامپزشکی باشد که برای کسانی که دارای لیسانس هستند طراحی شده است. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به اسلواکی به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • کار پس از تحصیل رشته آسیب شناسی در اسلواکی چگونه است؟
  • درآمد آسیب شناسان در اسلواکی چقدر است؟
  • تحصیل رشته آسیب شناسی در اسلواکی چقدر هزینه دارد؟

کار پس از تحصیل رشته آسیب شناسی در اسلواکی

کار در اسلواکی فراوان است منتهی مستلزم تسلط به زبان رسمی این کشور می باشد. با توجه به این که راه های تمدید اقامت پس از فارغ التحصیلی در اسلواکی ثبت شرکت، ازدواج با شهروند اسلواکی یا کار می باشد و معمولا گزینه سوم عملی تر است، یادگیری این زبان ضرورت دارد. حتی در رشته هایی که امکان تحصیل آن ها به زبان انگلیسی نیز وجود دارد؛ هرچند آسیب شناسی را در غالب دانشگاه های این کشور فقط می توان به اسلواکیایی یا ترکیبی از آموزش به این زبان و انگلیسی یاد گرفت.

لازم به ذکر است در صورتی که رشته ای که فرد در آن تحصیل کرده بازار کار خوبی ندارد، مثل فلسفه، دانشجویانی که تحصیلات دانشگاهی خود را در اسلواکی گذرانده اند (تحصیلات با مدرک کامل) می توانند پس از اتمام تحصیلات خود برای تمدید اقامت موقت خود به منظور کاریابی یا راه اندازی کسب و کار اقدام کنند و در این صورت می توان آن را به مدت 9 ماه تمدید کرد. اما برای رشته آسیب شناسی که موقعیت های کاری زیادی در اسلواکی دارد، بهترین راه تمدید اقامت کار در اسلواکی و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری این کشور می باشد.

کار پس از تحصیل رشته آسیب شناسی در اسلواکی

درآمد آسیب شناسان در اسلواکی

2.5 سال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه اسلواکی، متقاضیان اقامت دائم اسلواکی را دریافت می کنند و پس از 5 سال اقامت دائم، می توان برای شهروندی اسلواکی درخواست داد. مهم ترین نکته برای رسیدن به این مورد پیدا کردن کار در اسلواکی است. علاوه بر وجود موقعیت های کاری زیاد، سطح درآمد آسیب شناسان در اسلواکی نیز بالا می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده حدود درآمد آسیب شناسان در اسلواکی سال 2022 بیان شده است:

درآمد ماهانه آسیب شناسان در اسلواکی

کار ضمن تحصیل رشته آسیب شناسی در اسلواکی

دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل مشاغل پاره وقت بیابند تا برای تامین بخشی از هزینه های خود در کشور درآمد بیشتری کسب کنند. دانشجویان دارای مجوز اقامت دانشجویی می توانند تا زمانی که در یک برنامه تحصیلی در کشور ثبت نام کرده باشند، به مدت 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند. محدودیت های زیر وجود دارد: دانش آموزان مدارس متوسطه در اسلواکی ممکن است تا 10 ساعت در هفته (به طور متوسط ​​در یک سال) کار کنند، در حالی که دانش آموزان دانشگاه ها یا کالج ها حق دارند تا 20 ساعت در هفته (به طور متوسط ​​در یک سال) کار کنند و در سال های اخیر، تعداد خارجی ها در اسلواکی به سرعت در حال افزایش است.

تحصیل رشته آسیب شناسی در اسلواکی

تحصیل در اسلواکی رایگان نیست اما نسبتا کم هزینه است. برای رشته آسیب شناسی شهریه دانشگاه های این کشور با توجه به قوانین دانشگاه سالانه بین 5000$ تا 11500$ (دلار آمریکا) می باشد. هزینه زندگی در اسلواکی که بخشی از آن را با کار دانشجویی می توان تامین نمود نیز در این کشور حدود 600$ (دلار آمریکا) در ماه می باشد. بهترین دانشگاه های اسلواکی برای تحصیل رشته آسیب شناسی عبارت هستند از: Comenius University in Bratislava، Pavol Jozef Safarik University in Kosice و Slovak Medical University in Bratislava. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته آسیب شناسی در اسلواکی، بهترین دانشگاه های آن و غیره، توضیحاتی ارائه گردید که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *