ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در امارات

رشته آسیب شناسی در امارات

برای تحصیل رشته آسیب شناسی در امارات متحده عربی، شرایط چندان مناسبی وجود ندارد و این مسئله می تواند آینده تحصیلی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. محدودیت های زیادی برای تحصیل در امارات به دانشجویان تحمیل نمی شود و اگرچه این نکته ای مثبت به حساب می آید اما باید در نظر داشت که در حال حاضر کیفیت آموزش در سراسر جهان از جایگاه بسیار ارزشمندتری برخوردار شده است و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که دانشجویان با تحصیل در شرایط دانشگاه های کشوری مانند امارات، بتوانند در بهترین کشورهای جهان به کار مشغول شده و شرایط مناسبی را برای خود ایجاد کنند.

رشته آسیب شناسی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی در سطح تخصص ارائه می شود و البته متقاضیان بسیار زیادی دارد. افرادی که این رشته را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا شرایط مناسبی در بازار کار پیدا خواهند کرد اما حقیقت امر آن است که دانشگاه های ارائه کننده این رشته بسیار محدودتر از سایر دوره های تخصص پزشکی هستند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که به سادگی بتوان در تمامی دانشگاه های جهان، رشته آسیب شناسی را به عنوان یک رشته دانشگاهی انتخاب کرد. با وجود تمامی محدودیت هایی که در این زمینه وجود دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در امارات خواهند پرداخت.

  • چرا تحصیل رشته آسیب شناسی در امارات گزینه مناسب برای دانشجویان خارجی نیست؟
  • شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در این کشور چگونه است؟
  • دانشجویان برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در این کشور با چه هزینه هایی روبرو می شوند؟
  • شرایط کار یک پاتولوژیست در امارات چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در امارات

برای انتخاب رشته آسیب شناسی به عنوان رشته تحصیلی خود در دانشگاه، باید به این نکته توجه داشت که مقدمات آن باید به درستی اجرا شوند. اولین گام برای ادامه تحصیل در رشته آسیب شناسی، دریافت مدرک پزشکی است چرا که این رشته در رشته های تخصص پزشکی قرار گرفته است و افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، همگی دوره 5 الی 6 ساله پزشکی را پشت سر گذاشته اند.

برای تحصیل در امارات در رشته آسیب شناسی، متقاضیان می توانند زبان انگلیسی را انتخاب کنند چراکه اکثر دانشگاه های این کشور شعب دانشگاه های شناخته شده در جهان هستند که در امارات نیز فعالیت می کنند. باید به این نکته توجه داشت که مدرک دریافتی از این دانشگاه ها به واسطه دانشگاه مادر معتبر نمی شود چراکه شعبه امارات این دانشگاه ها در رتبه بندی جهانی هیچ گونه جایگاهی را به دست نیاورده است و از طرف دیگر نیز دانشگاه های این کشور نتوانسته اند جایگاه مناسبی را به دست آورند.

تحصیل در امارات در رشته آسیب شناسی با توجه به هزینه های بسیار زیادی که به همراه دارد، می تواند یک اشتباه بزرگ در رزومه هر فرد باشد و این مسئله ای است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. در حال حاضر می توان برخی از مهم ترین نکات درباره تحصیل این رشته در امارات را در تصویر زیر مشاهده کرد.

مهم ترین نکات درباره تحصیل آسیب شناسی در امارات

هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در امارات

برای تحصیل در امارات در اکثر رشته های تحصیلی، دانشجویان به بودجه های بسیاری برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود نیاز خواهند داشت و این مسئله ای است که پیش از ورود به دانشگاه باید به آن توجه داشت. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در امارات بعضا از شرایط تحصیل در انگلستان و آمریکا نیز پر هزینه تر است.

به طور کلی می توان گفت که تحصیل رشته آسیب شناسی در امارات برای یک دانشجوی خارجی در حدود 32000$ (دلار) در سال و بیشتر هزینه در برخواهد داشت و این مقدار در این کشور به کمک بورسیه قابل تامین نیست. افرادی که امارات را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید تمامی هزینه های خود را شخصا پرداخت کنند. علاوه بر شهریه، هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار زیاد است و می توان گفت که حداقل 13000$ (دلار) نیز برای زندگی در این کشور نیاز خواهد بود. باید به این نکته نیز اشاره داشت که امکان کار ضمن تحصیل در این کشور نیز وجود ندارد.

هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در امارات

شرایط کار یک پاتولوژیست در امارات

با دریافت مدرک تحصیلی در امارات، فرد می تواند تلاش کند تا برای خود یک شغل مرتبط در همان حوزه به دست آورد اما باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر امکان ورود به بازار کار امارات از طریق مستقیم وجود ندارد و فرد به ناچار باید هزینه های زیادی را در ابتدا برای رسیدن به کار در این کشور هزینه کند. یک پاتولوژیست در این کشور می تواند به طور متوسط 46600AED (درهم) در ماه درآمد داشته باشد که با توجه به متوسط درآمد در این کشور شرایط مناسبی از نظر مالی برای او به ارمغان خواهد آورد اما نمی توان آن را بهترین راه برای مهاجرت ایرانیان دانست. توصیه می شود تا در این رابطه با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را به بهترین شکل در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *