ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در ایتالیا

رشته آسیب شناسی در ایتالیا

بدون تردید، تحصیل رشته آسیب شناسی در ایتالیا می تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه های ایرانیان برای تحصیل در قاره اروپا باشد. هزینه های تحصیل در ایتالیا با بسیاری از کشورهای جهان قابل مقایسته نیست و به همین دلیل است که می توان این کشور را به عنوان یکی از مقاصد مقرون به صرفه جهان برای تحصیل معرفی کرد. شهروندان بسیار زیادی از سراسر جهان تلاش می کنند تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند و این مسئله سبب شده است تا ایتالیا به عنوان یکی از کشورهایی شناخته شود که رقابت برای دریافت پذیرش از آن به ویژه در مقاطع کارشناسی بسیار بالا باشد.

شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در این کشور اما متفاوت است و افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، معمولا باید به این نکته توجه داشته باشند که ایتالیا یکی از گزینه های معتبر و با ارزشی است که می توان برای تحصیل در این کشور به آن مراجعه کرد. فرایند دریافت پذیرش در این رشته برای بسیاری از افراد قابل دستیابی است و به همین دلیل می توان آن را به عنوان یکی از رشته های مهم در علوم پزشکی معرفی کرد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در ایتالیا چگونه می تواند رزومه تحصیلی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

  • بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در رشته آسیب شناسی کدامند؟
  • محدودیت های دریافت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا در رشته آسیب شناسی چیست؟
  • هزینه تحصیل در ایتالیا در این رشته چقدر است؟
  • شرایط کار به عنوان یک پاتولوژیست در ایتالیا وجود دارد؟

فرایند تحصیل رشته آسیب شناسی در ایتالیا

برای ورود به رشته آسیب شناسی در ایتالیا، هر فرد در مرحله اول باید مدرک پزشکی خود را دریافت کرده باشد و از طرف دیگر با توجه به گزینه هایی که در دسترس دارد، برای تحصیل به زبان انگلیسی یا ایتالیایی اقدامات لازم را انجام دهند. ذکر این نکته ضروری است که برای دریافت پذیرش از بسیاری از دانشگاه های ایتالیا، نیازی به در اختیار داشتن مدرک زبان نیست اما در هنگام مراجعه به سفارت برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا و همچنین ثبت نام نهایی در دانشگاه، نیاز به ارائه مدرک زبان خواهند داشت.

برخی از مهم ترین دانشگاه های با اعتبار بالا برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در این کشور عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه میلان1152
دانشگاه ساپینزا رم1771
دانشگاه بولونیا2382
دانشگاه پادوا2486
دانشگاه تورین2591
دانشگاه فلورانس32109
دانشگاه پاویا62186

تحصیل در هر یک از دانشگاه های فوق می تواند به فرد کمک کند تا بهترین شرایط را در بازار کار برای خود ایجاد کند. البته باید در نظر داشت که برای تحصیل در کشور ایتالیا در این رشته بیش از 50 گزینه برای تحصیل وجود دارد و این مسئله موجب آزادی عمل در انتخاب رشته مورد نظر می شود.

فرایند تحصیل رشته آسیب شناسی در ایتالیا

هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در ایتالیا

یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه داشت، هزینه های بسیار مناسبی است که تحصیل در این کشور می تواند به همراه داشته باشد. تحصیل در دانشگاه های ایتالیا برای بسیاری از دانشجویان خارجی نیز تقریبا رایگان است و دانشجویان می توانند با ارائه مدارک مالی خود، از بورسیه تحصیلی موجود در این کشور بهره ببرند.

هزینه تحصیل در رشته آسیب شناسی برای بسیاری از دانشجویان خارجی در ایتالیا کمتر از 5000€ (یورو) در سال هزینه در بر دارد و دانشجویانی که بتوانند از بورسیه تحصیلی بهره ببرند نیازی به پرداخت هزینه های تحصیل در این کشور نخواهند داشت. علاوه بر این دانشجویان می توانند از کار دانشجویی نیز برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور استفاده کنند. باید به این نکته اشاره کرد که در مجموع ایتالیا یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای جهان برای تحصیل است و حدود منابع مالی در دسترس برای آن ها به شرح زیر است.

درآمدها و هزینه ها جهت تحصیل رشته آسیب شناسی در ایتالیا

شرایط کار یک پاتولوژیست در ایتالیا

برای افرادی که تحصیلات خود را در کشور ایتالیا به پایان رسانده باشند، کار در ایتالیا بدیهی ترین فرصتی است که در اختیار خواهند داشت ولی بسیاری از افراد پس از پایان دوره تحصیل خود تلاش می کنند تا کشورهای دیگری را برای اقامت نهایی خود انتخاب کنند که دارای پیچیدگی های خاص خود است. با این حال افرادی که ایتالیا را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می کنند، پس از 5 سال کار قادر خواهند بود تا به اقامت دائمی این کشور دست پیدا کنند و به عنوان یکی از کشورهای عضو حوزه شنگن، ایتالیا می تواند مقصدی مناسب برای دریافت اقامکت باشد.

یک پاتولوژیست در این کشور به طور متوسط 8140€ (یورو) در ماه درآمد خواهد داشت که در مقایسه با بسیاری از مشاغل موجود در این کشور یک سطح درآمد عالی به حساب می آید. در صورتی که تحصیل و زندگی در ایتالیا یا بسیاری از کشورهای برتر دیگر را در سر دارید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *