ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در برزیل

رشته آسیب شناسی در برزیل

انتخاب رشته آسیب شناسی در برزیل به این معنا است که فرد می تواند بیش از 50 دانشگاه معتبر در سطح بین المللی را در اختیار داشته باشد. افرادی که در برزیل تحصیل می کنند، معمولا یکی از 4 دانشگاه برتر این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند چراکه فاصله قابل توجهی با سایر دانشگاه های این کشور از نظر علمی دارند. برای تحصیل در کشور برزیل، باید قوانین خاص مربوط به تحصیل در این کشور را به خوبی مورد بررسی قرار داد و پس از آن جزئیات قوانین مربوط به هر دانشگاه را نیز مورد آنالیز قرار دهند. در حال حاضر دانشگاه های برزیل دانشجویان بین المللی بسیار زیادی را در خود جای داده اند و این یک نکته قابل تامل است.

رشته آسیب شناسی به عنوان یکی از رشته های گروه تخصص پزشکی در دانشگاه های بسیار زیادی در آمریکای لاتین ارائه می شود و این کشور به عنوان یکی از بهترین های جهان در رشته آسیب شناسی، در این منطقه نیز پیشتاز است. برای تحصیل در رشته آسیب شناسی، در اختیار داشتن مدرک پزشکی یک الزام است و دانشجویان پس از پایان این دوره است که می توانند مقدمات تحصیل در رشته آسیب شناسی را برای خود فراهم کنند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله رشته آسیب شناسی در برزیل را مورد بررسی قرار خواهند داد و اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار علاقمندان به این رشته قرار خواهند داد.

  • شرایط ورود به رشته آسیب شناسی در برزیل چیست؟
  • هزینه تحصیل در رشته آسیب شناسی در این کشور چقدر است؟
  • مهم ترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل در رشته آسیب شناسی کدامند؟
  • فرایند ورود به بازار کار رشته آسیب شناسی در این کشور چیست؟

شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در برزیل

برای این که فرد بتواند رشته آسیب شناسی را به عنوان تخصص پزشکی خود انتخاب کند، باید مراحل مشخصی را طی کند که اولین قدم در این راستا، تحصیل در رشته پزشکی و دریافت پزشکی است. به همین دلیل است که به بسیاری از افراد توصیه می شود تا برای سهولت هرچه بیشتر در روند تحصیل خود، یکی از از دانشگاه های این کشور را انتخاب کرده و تحصیل پزشکی در برزیل را در دستور کار خود قرار دهند.

پس از دریافت مدرک پزشکی، فرد باید در دوره انترنی خود را آماده ورود به رشته آسیب شناسی کرده و شرایط لازم را در این رابطه برای خود فراهم کند. باید در نظر داشت که در حال حاضر معادلسازی مدرک پزشکی یکی از الزاماتی است که در این رابطه باید به آن توجه داشت ولی در صورتی که فرد پذیرش خود را از یکی از دانشگاه های برزیل در رشته پزشکی گرفته و مدرک خود را دریافت کند، نیازی به عبور از این مرحله نخواهد داشت.

طول دوره تحصیل رشته آسیب شناسی در این کشور به مانند سایر کشورهای جهان 4 ساله است و امکان ورود به این رشته با زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان وجود دارد. البته با توجه به این که زبان رسمی این کشور پرتغالی است، تحصیل در این رشته به این زبان با گزینه های بیشتری همراه خواهد بود. بنابراین پروسه تحصیل رشته آسیب شناسی در برزیل را می توان به شرح زیر معرفی کرد.

پروسه تحصیل رشته آسیب شناسی در برزیل

دانشگاه های ارائه کننده رشته آسیب شناسی در برزیل

در حال حاضر رشته آسیب شناسی در 59 دانشگاه در کشور برزیل ارائه می شود و به همین دلیل می توان انتظار داشت که افراد با رزومه های تحصیلی مختلف، توانایی دریافت پذیرش در این کشور را داشته باشند ولی باید به این نکته اشاره داشت که برخی از این دانشگاه ها در شرایط مناسبی قرار ندارند.

در جدول زیر می توان برخی از مهم ترین دانشگاه های برزیل در رشته آسیب شناسی را مشاهده کرد.

نام دانشگاهرتبه در آمریکای لاتینرتبه جهانی
دانشگاه سائوپائولو141
دانشگاه دولتی کامپیناس2206
دانشگاه فدرال میناس گرایس3263
دانشگاه فدرال سائوپائولو4267
دانشگاه دولتی سائوپائولو5268
دانشگاه فدرال ریو دوژانیرو6299
دانشگاه فدارل ریو گرانده دو سول7366

تفاوت دانشگاه های برزیل در رشته آسیب شناسی را به خوبی می توان در جدول فوق مشاهده کرد و هر فرد باید با توجه به شرایط خود یکی از دانشگاه های در دسترس را انتخاب کنند.

دانشگاه های ارائه کننده رشته آسیب شناسی در برزیل

هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در برزیل

برای تحصیل در برزیل، نیازی به در اختیار داشتن بودجه های سنگین نیست و این خود یک امتیاز بزرگ به حساب می آید. هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در دانشگاه های این کشور برای شهروندان خارجی در حدود 3800$ تا 6800$ (دلار) در سال است و دانشجویان باید در نظر داشته باشند که شانس دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور بسیار کم است. هزینه زندگی در این کشور نیز در نهایت می تواند حدود 350$ تا 500$ (دلار) در ماه باشد و برخی از دانشجویان می توانند در این کشور اجازه کار ضمن تحصیل را نیز دریافت کنند.

برزیل یکی از بهترین کشورهای موجود در آمریکای جنوبی برای تحصیل در رشته آسیب شناسی است و افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند باید در رقابتی فشرده قرار گیرند. در صورتی که به دنبال زندگی در بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *