ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در بلاروس

رشته آسیب شناسی در بلاروس

برای تحصیل رشته آسیب شناسی در بلاروس باید دلایل خاصی غیر از تحصیل در اختیار داشت چراکه کیفتی آموزش در این کشور کم است. همه افرادی که رشته آسیب شناسی را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، در دوره قبل آموزشی خود در دانشگاه، دوره پزشکی را با موفقیت به پایان رسانده اند و توانسته اند دوره انترنتی را نیز پشت سر بگذارند. در حال حاضر می توان گفت که برای تحصیل در رشته آسیب شناسی، باید مدارک پرباری را به رزومه خود ضمیمه کرد و به همین دلیل است که انتخاب بلاروس در این رشته نمی تواند انتخابی مناسب برای تحصیل به حساب آید.

افرادی که قصد تحصیل در کشور بلاروس را دارند باید به این نکته توجه کنند که هیچ یک از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی نتوانسته اند جایگاهی را از نظر علمی به دست آورند و به همین دلیل نمی توان این کشور را به عنوان یکی از گزینه های ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور معرفی کرد. بسیاری از دانشگاه های بلاروس در رشته های پزشکی، مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند و این مسئله نیز عامل دیگری است تا انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی را با چالش هایی همراه کند. باید در نظر داشت که با وجود همه این مسائل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله رشته آسیب شناسی در بلاروس را مورد ارزیابی قرار خواهند داد تا بتوان از این طریق محدودیت های موجود در این رابطه را شفاف تر بیان کنند.

  • چرا انتخاب رشته آسیب شناسی در کشور بلاروس نمی تواند انتخاب مناسبی برای علاقمندان باشد؟
  • هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در این کشور چقدر است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در بلاروس برای متخصصین پاتولوژیست چگونه است؟

فرایند تحصیل رشته آسیب شناسی در بلاروس

افرادی که کشور بلاروس را برای تحصیل خود در رشته آسیب شناسی انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که تقریبا بازگشت به ایران برای آن ها بسیار سخت خواهد بود چراکه اکثر دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند. از طرف دیگر با توجه به مواضع کشور بلاروس در قبال حمله روسیه به اوکراین، می توان گفت که انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی می تواند محدودیت های زیادی را در آینده فرد ایجاد کند.

انتخاب رشته آسیب شناسی در بلاروس زمانی امکان پذیر می شود که فرد متقاضی مدرک تحصیلی خود در رشته پزشکی را به دست آورده باشد. مدرک پزشکی دریافت شده باید از دانشگاهی باشد که در نظام آموزش پزشکی بلاروس مورد تایید قرار گرفته باشد. دوره تحصیل رشته آسیب شناسی در این کشور در حدود 4 سال خواهد بود و دانشجویان پس از آن می توانند به عنوان یک متخصص وارد بازار کار حرفه ای شوند.

تقریبا در اکثر دانشگاه های بلاروس، امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی فراهم شده است و این یکی از مهم ترین موضوعاتی است که می توان آن را به عنوان یک امتیاز در رابطه با تحصیل در بلاروس در نظر گرفت. برخی دیگر از شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در بلاروس عبارتند از:

شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در بلاروس

هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در بلاروس

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، بلاروس یکی از کشورهایی است که در حال حاضر به عنوان مقصدی ارزان برای تحصیل به حساب می آید. روبل بلاروس در حال سقوط ارزش خود است و به همین دلیل است که شرایط زندگی در این کشور به صورت قابل توجهی از نظر اقتصادی بهتر می شود. هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی برای دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 1800$ تا 2600$ (دلار) در سال است ولی کم تر کسی می تواند برای ادامه تحصیل خود در این کشور بورسیه دریافت کند.

هزینه زندگی در این کشور نیز بسیار ارزان است و دانشجویان با در اختیار داشتن 200$ (دلار) در ماه هزینه های زندگی خود را به طور کامل پرداخت کنند. این میزان از سرمایه را می توان از طریق کار ضمن تحصیل در این کشور تامین کرد.

هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در بلاروس

شرایط کار یک پاتولوژیست در بلاروس

افرادی که در بلاروس تحصیل کرده باشند، شانس خوبی برای کار در این کشور خواهند داشت چراکه می توان گفت این کشور از جمله کشورهایی است که مهاجر فرصت بوده و بسیاری از متخصصین پزشکی در این کشور، خاک خود را برای رسیدن به شرایط بهتر ترک می کنند. یکی از علل این مسئله آن است که یک پاتولوژیست در این کشور تنها 6740BYN (روبل بلاروس) درآمد کسب می کند که در تبدیل آن به واحد های پول رایج در جهان می توان دریافت که مبلغی بسیار اندک است.

در صورتی که در جستجوی بهترین کشورهای جهان برای زندگی و تحصیل هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا با توجه به تجربه خود در این زمینه، شما را به سمت بهترین کشورهای جهان سوق داده و در این مسیر شما را همراهی و البته راهنمایی نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *