ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در بلغارستان

رشته آسیب شناسی در بلغارستان

بر خلاف باورهای عمومی، می توان تحصیل رشته آسیب شناسی در بلغارستان را به عنوان یکی از گزینه های مطرح برای تحصیل در شرق اروپا باشد. در حال حاضر کشور بلغارستان یکی از کشورهایی است که کمتر مورد توجه علاقمندان به پروسه مهاجرت است ولی باید در نظر گرفت که تحصیل در این کشور تنها در دانشگاه هایی امکان پذیر است که رتبه های برتر جهانی را در اختیار ندارند و دانشجویان برای ورود به این دانشگاه ها نیازی به رزومه های بسیار قدرتمند نخواهند داشت. در بسیاری از دانشگاه های بلغارستان امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد و این یکی از امتیازاتی است که می توان در تحصیل در دانشگاه های این کشور یافت.

برای تحصیل در رشته آسیب شناسی، اولین قدم دریافت مدرک تحصیل در رشته پزشکی است تا بتوان این رشته را به عنوان یک دوره آموزش تخصصی شروع کرد. دانشجویانی که به رشته آسیب شناسی علاقمند هستند، باید دوره انترنی را در این رشته پشت سر بگذارند و این مسئله ای قابل توجه برای علاقمندان به تحصیل در این رشته است. افرادی که رزومه های تحصیلی قدرتمند در اختیار دارند، بهتر است کشورهای دیگری را برای تحصیل در این رشته انتخاب کنند اما بلغارستان می تواند گزینه ایده آل برای تحصیل ارزان قیمت در اروپا باشد. در هر صورت، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط ورود به رشته آسیب شناسی در بلغارستان را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های بلغارستان در رشته آسیب شناسی چیست؟
  • بهترین دانشگاه های بلغارستان برای تحصیل در رشته آسیب شناسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا برای کار در بلغارستان پس از تحصیل، محدودیت وجود دارد؟

شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در بلغارستان

انتخاب بلغارستان به عنوان مقصد تحصیلی را نمی توان به بسیاری از افراد توصیه کرد و باید در نظر داشت که بلغارستان یکی از کشورهای شرقی اروپا است که شرایط تحصیل در آن در سطح استاندارد قرار دارد و نمی توان آن را به عنوان یک گزینه عالی و برتر معرفی کرد. برای شروع دوره تحصیل رشته آسیب شناسی در این کشور، باید به این نکته توجه کرد که در اختیار داشتن مدرک پزشکی یکی از ضروری ترین مدارکی است که فرد به آن نیاز خواهد داشت.

برای تحصیل در کشور بلغارستان، زبان اکثر رشته های تحصیلی زبان بلغاری است اما می توان به زبان انگلیسی نیز در این کشور به ادامه تحصیل پرداخت و رشته آسیب شناسی یکی از همین رشته های تحصیلی است. باید به این نکته توجه داشت که محدودیت های تحصیل رشته آسیب شناسی در بلغارستان بسیار بیشتر است و گزینه های در دسترس برای تحصیل در این کشور به حداقل می رسد. دانشگاه پزشکی صوفیا به عنوان بهترین دانشگاه موجود در این کشور، رتبه 716 را به دست آورده است و نمی توان آن را در دسته دانشگاه های برتر جهان قرار داد. سایر دانشگاه های برتر بلغارستان برای تحصیل در رشته آسیب شناسی عبارتند از:

دانشگاه های برتر بلغارستان برای تحصیل در رشته آسیب شناسی

هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در بلغارستان

باید به این نکته توجه داشت که به مانند اکثر کشورهای شرقی اروپا، هزینه تحصیل در دانشگاه های بلغارستان نیز بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند به سادگی فرایند تحصیل در این کشور را با هزینه های کم پشت سر بگذارند. شهریه دانشگاه برای دانشجویان خارجی در رشته آسیب شناسی معادل 2800€ تا 3200€ (یورو) در سال است و دانشجویان به ندرت می توانند در این کشور به بورسیه های تحصیلی دست پیدا کنند.

در رابطه با هزینه های زندگی در بلغارستان نیز جای نگرانی وجود ندارد چراکه دولت این کشور به دانشجویان خارجی اجازه کار ضمن تحصیل را داده است و دانشجویان می توانند هزینه های 350€ (یورو) زندگی خود در این کشور را پرداخت کنند. به طور کلی همین مسئله سبب شده است تا بلغارستان به یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای جهان برای تحصیل تبدیل شود.

هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در بلغارستان

شرایط کار پاتولوژیست ها در بلغارستان

افرادی که در بلغارستان تحصیل کرده باشند، این فرصت را خواهند داشت که بتوانند به عنوان نیروی کار در همین کشور فعالیت رسمی خود را آغاز کنند و پاتولوژیست ها به عنوان پزشک متخصص از شانس بالایی برای رسیدن به شغل در این کشور برخوردار خواهند بود. در حال حاضر یک پاتولوژیست در بلغارستان می تواند 7780BGN (لف) در ماه درآمد داشته باشد که فاصله مناسبی با متوسط درآمد در این کشور دارد. افرادی که در بلغارستان کار کنند، قادر به دریافت اقامت بلند مدت این کشور خواهند بود و می توانند در ادامه پاسپورت این کشور را نیز مال خود کنند.

به طور کلی اما باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در بلغارستان نمی تواند یکی از گزینه های اصلی برای تحصیل به شمار برود و فرصت های بهینه زیادی برای تحصیل در خارج از کشور وجود دارد که می توان به کمک آن شرایط بهتری را برای خود ایجاد کرد. در صورت تمایل به کسب بروزترین اطلاعات در زمینه مهاجرت، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *