ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در بلژیک

رشته آسیب شناسی در بلژیک

تحصیل رشته آسیب شناسی در بلژیک به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی می تواند یک امتیاز بزرگ در رزومه تحصیلی دانشجویان باشد. در عصر حاضر، بلژیک یکی از کشورهای جذاب برای مهاجرت تحصیلی به حساب می آید چراکه دانشگاه های این کشور در رشته های مختلف تحصیلی موفق به کسب رتبه های برتر شده اند و این مسئله ای است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. در بلژیک امکان تحصیل به 4 زبان برتر وجود دارد و علاقمندان به تحصیل در این کشور باید پیش از ورود به آن در این رابطه اطلاعات دقیقی را به دست آورند.

رشته آسیب شناسی به عنوان یکی از رشته های معتبر علوم پزشکی در حال حاضر جایگاهی بسیار ویژه در بلژیک دارد و دانشگاه های این کشور رتبه های بسیار خوبی را در این زمینه به خود اختصاص داده اند. باید در نظر داشت که هزینه های مربوط به تحصیل در این کشور نیز بسیار مناسب است و به همین دلیل می توان این کشور را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل بسیاری از افرادی دانست که توانایی پرداخت هزینه های تحصیل در بسیاری از کشورهای جهان را در اختیار ندارند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در بلژیک را مورد ارزیابی خود قرار داده و اصلی ترین نکات در این رابطه را بیان کنند.

  • شرایط ورود به رشته آسیب شناسی در کشور بلژیک چیست؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در بلژیک چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی، پس از تحصیل در بلژیک، در این کشور کار کرد؟

فرایند تحصیل رشته آسیب شناسی در بلژیک

برای انتخاب رشته آسیب شناسی در کشور بلژیک، دانشجویان باید دوره تحصیل پزشکی خود را با موفقیت به پایان رسانده باشند و این مهم ترین قدم برای رسیدن به پذیرش در این رشته است. تحصیل پزشکی در بلژیک بهترین راه برای رسیدن به پذیرش در این رشته است چراکه دیگر نیازی به معادلسازی مدرک پزشکی در این کشور نخواهد بود.

برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در بلژیک، باید یک دوره آموزشی 4 ساله را در نظر گرفت اما در برخی از دانشگاه های این کشور تنها یک دوره 3 ساله برای تحصیل در این رشته در نظر گرفته اند. برای دریافت پذیرش تحصیلی در رشته آسیب شناسی در کشور بلژیک تسلط به یکی از زبان های آلمانی، هلندی، فرانسوی یا انگلیسی الزامی است. از جمله شرایطی که می توان به کمک آن فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های بلژیک را بهبود بخشید، داشتن رزومه کاری مرتبط با این رشته است.

فرایند تحصیل رشته آسیب شناسی در بلژیک

معرفی دانشگاه های رشته آسیب شناسی در بلژیک

برای شروع دوره تحصیلی خود در رشته آسیب شناسی در این کشور، می توان 11 دانشگاه مختلف را در نظر داشت. در حال حاضر برخی از دانشگاه های این کشور دارای رتبه های عالی هستند اما در برخی از دانشگاه های این کشور نمی توان مدرک معتبری را دریافت کرد و به همین دلیل است که توجه به جایگاه دانشگاه های این کشور در سطح بین الملل از اهمیت بالایی برخوردار است.

نام دانشگاهرتبه اروپاییرتبه جهانی
دانشگاه کاتولیک لئون846
دانشگاه آنتورپ71209
دانشگاه لیژ76215
دانشگاه آزاد بروکسل94266
دانشگاه لوین96273
دانشگاه خنت101287
دانشگاه آزاد VUB بروکسل167488
موسسه پزشکی تروپیکال297959

انتخاب هر یک از این دانشگاه ها نیازمند رزومه ای با اهمیت متفاوت است و دانشجویان باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند. با توجه به جایگاه دانشگاه های این کشور می توان گفت که تحصیل در بلژیک امتیازات زیادی را به همراه دارد که عبارتند از:

امتیازات تحصیل رشته آسیب شناسی در بلژیک

هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در بلژیک

افرادی که رشته آسیب شناسی را برای تحصیل خود در بلژیک انتخاب می کنند، باید به هزینه های تحصیل در این کشور نیز توجه داشته باشند. می توان گفت که تحصیل در این رشته برای دانشجویان خارجی در حدود 5900€ تا 7800€ (یورو) در سال است و دانشجویان در برخی از دانشگاه های این کشور می توانند بورسیه های تحصیلی را نیز دریافت کنند.

از طرف دیگر هزینه های زندگی در این کشور نیز با توجه به امکان کار نیمه وقت ضمن تحصیل بسیار مناسب است و می توان آن را در حدود 1000€ (یورو) در ماه دانست. اگرچه ممکن است مجموع این هزینه ها زیاد به نظر برسد اما باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویان پس از تحصیل در بلژیک می توانند در این کشور به کار مشغول شده و از این طریق درآمد بالایی نیز داشته باشند.

متوسط درآمد یک پاتولوژیست در بلژیک در حدود 13600€ (یورو) در ماه است و به همین دلیل می توان بلژیک را یکی از مقاصد مهم برای کار این افراد دانست. در صورتی که شما نیز به دنبال راهی برای رسیدن به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *