ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در ترکیه

رشته آسیب شناسی در ترکیه

تحصیل رشته آسیب شناسی در ترکیه می تواند به عنوان یک امتیاز برای ورود به این کشور و همچنین مهاجرت به کشورهای تراز جهان به حساب آید. افرادی که رشته آسیب شناسی را به عنوان رشته تحصیلی خود در نظر گرفته اند، تنها زمانی می توانند برای ورود به این رشته اقدامات قانونی را انجام دهند که اولا مدرک پزشکی خود را دریافت کرده باشند و در مرحله دوم نیز تمامی مدارک مربوط به پایان دوره کارورزی را نیز طی کرده باشند. در حال حاضر این رشته یکی از محبوب ترین رشته هایی است که افراد با رزومه های سطح متوسط تلاش می کنند تا آن را به عنوان دوره تخصصی خود انتخاب کنند.

هزینه های تحصیل در ترکیه بسیار مقرون به صرفه است و از طرف دیگر این کشور در فاصله کمی با ایران قرار داشته و رفت و آمد به این کشور برای ایرانی ها بسیار ساده تر است. افرادی که ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که به عنوان دانشجوی خارجی در این کشور، مقدمات فعالیت اقتصادی خود را فراهم آورده و پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور، به عنوان یک پزشک وارد بازار کار شوند. در همین راستا و به منظور توجه به درخواست های متعددی که برای تحصیل در این کشور وجود دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در ترکیه خواهند پرداخت.

  • شرایط ورود به دانشگاه های ترکیه در رشته آسیب شناسی چیست؟
  • آیا دانشگاه های ترکیه در این رشته شرایط مناسبی دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در این کشور چقدر است؟
  • فرایند ورود به بازار کار حرفه ای پاتولوژی چیست؟

شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در ترکیه

همه افرادی که ترکیه را به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل انتخاب کرده اند، به خوبی از این مسئله آگاهی دارند که معادلسازی مدرک پزشکی در این کشور، اولین مرحله ای است که به آن ها اجازه می دهد که دوره تخصص پزشکی خود را آغاز کنند. به همین منظور است که به افراد توصیه می شود تا در همان مرحله نخست، تحصیل پزشکی در ترکیه را آغاز کنند تا از این طریق بتوانند مسیر رسیدن به رشته آسیب شناسی را برای خود تسهیل نمایند.

دوره آموزش رشته آسیب شناسی در این کشور نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان، 4 ساله است و به دانشجویان فرصت داده می شود که به زبان های ترکی یا انگلیسی به ادامه تحصیل در این کشور مشغول شوند. برای تحصیل در این رشته، دانشگاه های بسیار زیادی در دسترس علاقمندان قرار دارد و هر فرد با توجه به رزومه ای که در اختیار خود دارد، می تواند یک دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کند. بسیاری از این دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز قرار دارند و به همین دلیل می توان گفت که این دانشگاه ها فرصت مناسبی برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در ترکیه ایجاد می کنند.

شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در ترکیه

بهترین دانشگاه های رشته آسیب شناسی در ترکیه

برای تحصیل در ترکیه در رشته آسیب شناسی حدود 50 دانشگاه وجود دارد که فرصت ادامه تحصیل را به دانشجویان می دهند. در برخی از معتبرترین رتبه بندی های جهانی، دانشگاه های ترکیه در جمع دانشگاه های آسیایی قرار گرفته اند و به همین دلیل است که در جدول زیر، شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در سال 2024 این کشور را در قاره آسیا مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نام دانشگاهرتبه آسیاییرتبه در جهان
دانشگاه استانبول55221
دانشگاه حاجت تپه56222
دانشگاه اژه121410
دانشگاه آنکارا128421
دانشگاه دوکوز ایلول135436
دانشگاه باسکنت143462
دانشگاه قازی151483
دانشگاه مرمره165528

همانطور که گفته شد، بسیارند دانشگاه های موجود در ترکیه که به افراد فرصت می دهند تا بتوانند در این رشته به ادامه تحصیل بپردازند و هر فرد باید با توجه به رزومه خود یک دانشگاه معتبر را انتخاب کند.

مسیر آموزشی رشته آسیب شناسی در ترکیه

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته آسیب شناسی در ترکیه هستند، باید با مسیر آموزشی این رشته تحصیلی به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول اقامت تحصیلی در این کشور مواجه خواهند شد. البته لازم به ذکر است که، آموزش به عنوان پاتولوژیست در بین تخصص ها بسیار متفاوت است، زیرا هر یک بر جنبه متفاوتی از آسیب شناسی تمرکز دارد. بنابراین به مهارت های متفاوتی فراتر از مهارت های اصلی هر آسیب شناسی نیاز دارد. علاوه بر این، هر تخصص در  این رشته تحصیلی برنامه درسی خاص خود را دارد که از طریق برنامه های آموزشی محلی در  سراسر ترکیه ارائه می شود.

به طور کلی یک دانشجو برای دریافت تخصص در رشته آسیب شناسی مسیر آموزشی زیر را طی می کند:

مسیر آموزشی رشته آسیب شناسی در ترکیه

هزینه تحصیل رشته پاتولوژی در ترکیه

یکی از امتیازاتی که مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل به همراه دارد، مجموعه هزینه های نسبتا اندکی است که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود باید پرداخت کنند. برای ادراک بهتر این موضوع می توان به گراف زیر توجه داشت.

مجموعه هزینه های تحصیل رشته پاتولوژی در ترکیه

پرداخت چنین مبلغی در شرایط کلی می تواند به افراد کمک کند که دغدغه های زیادی از نظر مالی نداشته باشند و به همین دلیل است که ترکیه یکی از کشورهای مقرون به صرفه برای تحصیل در خارج از کشور به حساب می آید. افرادی که دوره تحصیلی خود در رشته پاتولوژی را در این کشور به پایان برسانند، می توانند به عنوان یک پاتولوژیست در این کشور به کار مشغول شده و از این طریق ماهیانه در حدود 13000TRY (لیر) درآمد داشته باشند.

با وجود همه امتیازاتی که ترکیه به همراه دارد، معایبی نیز در این کشور وجود دارد که پیش از مهاجرت باید نسبتا به آنها آگاهی داشت. در صورتی که به دنبال مسیری برای مهاجرت به این کشور یا سایر کشورهای برتر جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات کلیدی در خصوص رشته آسیب شناسی در  ترکیه

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته آسیب شناسی در ترکیه پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • طول دوره تحصیل رشته آسیب شناسی در ترکیه چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته آسیب شناسی در ترکیه نیز همانند اغلب کشورهای مدرن جهان 4 تا 5 سال تحصیلی می باشد که منجر به دریافت تخصص در این حوزه می شود.
  • آیا برای تحصیل رشته آسیب شناسی در ترکیه باید در آزمون های ورودی شرکت کنیم؟ تمامی افرادی که به دنبال تحصیل رشته آسیب شناسی در ترکیه هستند، باید در امتحانات ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *