ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در سنگاپور

رشته آسیب شناسی در سنگاپور

رشته آسیب شناسی در سنگاپور جزء بهترین اما در عین حال رقابتی ترین رشته های گروه پزشکی برای دانشجویان به حساب می آید. رشته ای که تحصیل آن در دانشگاه های معتبر سنگاپوری حدود 5 سالی طول می کشد و در پایان دوره آموزشی نیز به فارغ التحصیلان مدرک دکتری پزشکی اعطاء می شود. و بدین ترتیب آنها آماده می شوند تا وارد بازار کار سنگاپور با فرصت های طلایی شوند. بازار کاری که باعث می شود تا متخصصان پاتولوژی در سنگاپور در مقایسه با شاغلین همین رشته از کشورهای دیگر درآمد خیلی بالایی کسب کنند. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله به تشریح شرایط، مدارک و نیز امتیازات تحصیل و کار در رشته آسیب شناسی در کشور سنگاپور می پردازند.

معرفی رشته آسیب شناسی در سنگاپور

رشته پاتولوژی یا آسیب شناسی (Pathology) در سنگاپور شاخه ای از علوم پزشکی است که به مطالعه و تشخیص بیماری از طریق آزمایش بافت های جدا شده، سلول ها و یا مایعات بدنی و در برخی موارد کل بدن می پردازد. بنابراین بخش عمده ای از وقت دانشجویان ورودی این رشته در سنگاپور به مطالعه، پژوهش و آزمایش نمونه ها جهت تشخیص پزشکی بیماری ها یا اختلالات فیزیکی و فیزیولوژیکی می گذرد. مدت زمان تحصیل در این رشته و اخذ مدرک تخصصی آن در کشور سنگاپور حدود 5 سال می باشد که 3 سال آن مربوط به دوره کارشناسی و 2 سال آن هم مربوط به دوره کارشناسی ارشد می باشد.

دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی نیز در سنگاپور وجود دارد که به ارائه رشته آسیب شناسی در این کشور می پردازد. از میان این دانشگاه ها نیز دو تا از دانشگاه های سنگاپور جزء بهترین های این کشور برای ادامه تحصیل رشته آسیب شناسی محسوب می شود که آنها عبارتند از:

دانشگاهرتبه در سنگاپوررتبه در آسیارتبه در جهان
دانشگاه ملی سنگاپور140176
دانشگاه فنی نانیانگ2254756

معرفی رشته آسیب شناسی در سنگاپور

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آسیب شناسی در سنگاپور

پذیرش دانشجوی رشته پاتولوژی یا آسیب شناسی به صورت آنلاین صورت می گیرد. منتها قبل از اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی سنگاپور اطلاع از چند نکته مهم الزامی است. نکته اول اینکه تحصیل آسیب شناسی در سنگاپور همانند اغلب رشته های پزشکی در این کشور به زبان انگلیسی امکان پذیر است. دوما برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های سنگاپوری حداقل سن متقاضیان رشته آسیب شناسی بایستی 17 سال تمام باشد. و سوما به منظور پذیرش از این رشته در سنگاپور قبولی در آزمون ورودی شرط اصلی به حساب می آید. بنابراین در یک نگاه کلی شرایط پذیرش دانشجوی آسیب شناسی در سنگاپور 2022 را می توان به صورت زیر بیان کرد:

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آسیب شناسی در سنگاپور

ویزای دانشجویان رشته آسیب شناسی در سنگاپور

ویزای دانشجوئی سنگاپور ویزایی بلند مدت محسوب می شود که تنها برای دانشجویان خارجی صادر می شود که به تازگی از دانشگاه های سنگاپور پذیرش گرفته و آماده تحصیل برنامه تمام وقت در دانشگاه های این کشور آسیایی هستند. بنابراین طبق قوانین سنگاپور اخذ ویزای تحصیلی این کشور برای کلیه دانشجویان بین المللی بلا استثنا اجباری است. فلذا دانشجویان رشته آسیب شناسی پس از اخذ نامه پذیرش خود می توانند با تحویل مدارک زیر به سفارت سنگاپور خود را متقاضی اخذ این ویزا اعلام کنند:

  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی سنگاپور Form 16
  • پاسپورت یا گذرنامه ملی معتبر با حداقل اعتبار 3 ماهه
  • چند قطعه عکس پاسپورتی نو
  • نامه پذیرش معتبر از دانشگاه سنگاپور
  • کپی مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS یا TOEFL
  • کپی مدرک تحصیلی و ریز نمرات
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی اثبات کننده تمکن مالی کافی
  • رسید واریز هزینه ویزای سنگاپور

کار به عنوان متخصص آسیب شناسی در سنگاپور

برای شروع کار به عنوان یک پاتولوژیست یا متخصص آسیب شناسی در این کشور، دانش آموختگان علاوه بر طی دوره 5 ساله همچنین پس از 3 سال تحصیل اولیه بایستی یک آزمون اینترمدیت (ABMS یا معادلش) را هم بگذرانند. رزیدنت این رشته نیز می بایست دوره آموزشی یکساله خودش را در یک کلینیک معتبر ACGME-l طی کند. فقط در این صورت است که فرد می تواند به عنوان یک دکتر آسیب شناسی وارد بازار کار سنگاپور شود. غالبا نیز پاتولوژیست ها در بیمارستان ها و کلینیک ها به استخدام درآمده و از حقوق بالایی نیز برخوردار می شوند. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود این متخصصان در سنگاپور در مقایسه با شاغلین همین رشته از کشورهای دیگر درآمد خیلی بالایی کسب می کنند:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه پاتولوژیست ها

متخصصان این رشته در سنگاپور به تحقیق و مطالعه ماهیت، دلیل و رشد بیماری ها و تغییرات ساختاری و عملکردی ناشی از آنها پرداخته و از طریق بافت بدنی، سیالات، سلول ها و سایر نمونه ها وجود و نیز مرحله آن بیماری را با استفاده از شیوه های آزمایشگاهی تشخیص می دهند. شما عزیزان برای دریافت مشاوره های رایگان در باب شرایط کاریابی و نیز اخذ ویزای کاری سنگاپور نیز می توانید با تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *