ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در سوئیس

رشته آسیب شناسی در سوئیس

رشته آسیب شناسی در سوئیس یکی از بهترین رشته های زیر گروه علوم پزشکی است که کلا 6 سال برای دانشجویان این رشته طول می کشد. علاوه بر کیفیت آموزشی برتر در دانشگاه های سوئیس همچنین امکان تحصیل این رشته در سوئیس به سه زبان زنده دنیا یعنی انگلیسی (دانشگاه بازل)، فرانسه ( دانشکاه ژنو و لوزان) و آلمانی (دانشگاه برن) نیز فراهم است. ضمنا امکان کاریابی و استخدام بالای 90% فارغ التحصیلان این رشته در کشور سوئیس و درآمد بسیار بالای آنها جزء دیگر امتیازات تحصیل رشته پاتولوژی در این کشور اروپایی است. در ادامه با ما همراه باشید تا کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را با کم و کیف تحصیل رشته آسیب شناسی (پاتولوژی) در سوئیس 2022 آشنا کنند.

درباره رشته آسیب شناسی در سوئیس

رشته پاتولوژی در سوئیس شامل تشخیص، دلایل و مراحل رشد بیماری هاست. بنابراین تحقیقات پاتولوژیست المان یا مولفه خیلی مهمی از شیوه تشخیص بیماری های واگیر و وغیر واگیر را شامل می شود و نتایج آن برای انجام معالجات مربوطه بسیار کاربردی است. در واقع این متخصصان آسیب شناسی هستند که با تشخیص به موقع خودشان به پزشکان در رشته های مختلف توصیه کرده و از آنها پشتیبانی می کنند. این دوره تحصیلی در سوئیس در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و کلا به مدت 6 سال به صورت زیر به دانشجویان ارائه می شود:

دوره تحصیل رشته آسیب شناسی در سوئیس

دانشجویان نیز رشته آسیب شناسی را در انستیتوهای دانشگاهی ادامه تحصیل می دهند. از بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل در این رشته نیز می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

دانشگاهرتبه رشته در سوئیسرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه زوریخ1639
دانشگاه برن22279
دانشگاه بازل379223
دانشگاه ژنو491253

این دانشگاه ها رشته آسیب شناسی را در قالب گرایشات زیر به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می دهند:

  • درماتوپاتولوژی
  • هماتوپاتولوژی
  • پاتولوژی آناتومیک
  • پاتولوژی عمومی
  • سیتوپاتولوژی
  • هیستوپاتولوژی
  • پدوپاتولوژی
  • پاتولوژی مولکولی

شروط پذیرش دانشجوی رشته آسیب شناسی در سوئیس

شروط پذیرش دانشجوی رشته آسیب شناسی در سوئیس؟!

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، دوره تحصیل در رشته آسیب شناسی از دانشگاه های سوئیس یک دوره یا کورس 6 ساله می باشد. 1 الی 3 سال آن مربوط به تحصیل دوره کارشناسی رشته آسیب شناسی و 3 سال آن نیز مربوط به دوره کارشناسی ارشد این رشته می باشد. دست آخر نیز دانشگاه های سوئیس به فارغ التحصیلان این رشته مدرک دکتری پزشکی یا M.D اهداء می کنند. اما اهم شرایط پذیرش دانشجو در رشته آسیب شناسی یا پاتولوژی از دانشگاه های سوئیس عبارتند از:

اهم شرایط پذیرش دانشجو در رشته آسیب شناسی از دانشگاه های سوئیس

نکته جالب توجه دیگر درباب تحصیل این رشته پر طرفدار در سوئیس اینکه امکان تحصیل رشته پاتولوژی در سوئیس به سه زبان زنده دنیا یعنی زبان انگلیسی (دانشگاه بازل)، فرانسه ( دانشکاه ژنو و لوزان) و آلمانی (دانشگاه برن) نیز برای دانشجویان بین المللی فراهم است.

ویزا جهت تحصیل رشته آسیب شناسی در سوئیس

در کل اخذ ویزای تحصیلی سوئیس 2022 برای تمامی دانشجویان خارجی فول تایم که به تازگی از دانشگاه های این کشور پذیرش گرفته اند الزامی است. این ویزا مخصوص دانشجویان غیر اروپایی است که کورس تحصیلی آنها در سوئیس بیش از 90 روز طول می کشد. بنابراین این دسته از دانشجویان از جمله دانشجویان رشته آسیب شناسی در سوئیس برای درخواست ویزای دانشجوئی خود لازم است تا مدارک زیر را تهیه و به سفارت سوئیس تحویل دهند:

  • فرم درخواست ویزای دانشجوئی سوئیس تکمیل و امضاء شده به زبان انگلیسی، فرانسه و یا آلمانی
  • پاسپورت معتبر با حداقل 2 صفحه خالی و اعتبار بیش از 3 ماه
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • رسید پرداخت هزینه ویزای سوئیس
  • مدرکی برای اثبات تمکن مالی دانشجو
  • رسید واریز شهریه سال اول
  • تاییدیه ثبت نام در دانشگاه سوئیسی
  • استادی پلن یا برنامه مطالعاتی
  • انگیزه نامه

وضعیت شغلی متخصصان رشته آسیب شناسی در سوئیس

کلیه دانشجویان رشته آسیب شناسی پس از اتمام دوره تحصیلی خود در دانشگاه های سوئیس به درجه دکتری می رسند و به راحتی می توانند با اخذ مجوز رسمی از بورد پزشکی این کشور وارد بازار کار شوند. هم مدرک آکادمیک و هم مجوز حرفه ای اعطایی کشور سوئیس در سراسر اروپا معتبر است و به همین دلیل کاریابی برای این دسته از متخصصان بسیار آسانتر است. اما آنها برای انجام کار حرفه ای در بیمارستان ها و کلینیک های کشور سوئیس نیازمند داشتن مهارت های ضروری به صورت زیر می باشند:

مهارت های ضروری متخصصان رشته آسیب شناسی در سوئیس

در حال حاضر میانگین حقوق پایه سالیانه متخصصان رشته آسیب شناسی در سوئیس در حدود CHF324456 (فرانک سوئیس) و حداقل آن برای متخصصان تازه کار حدود CHF215269 (فرانک) و برای متخصصان مجرب در حدود CHF429551 (فرانک) می باشد. برمبنای مقایسه داده ها نیز برآورد می شود که پتانسیل درآمدی برای پاتولوژیست های کشور سوئیس در 5 سال آتی تا 11% نیز افزایش پیدا بکند! در این صورت میزان درآمد آنها از CHF324456 (فرانک) فعلی در سال 2022 به حدود CHF359085 (فرانک) سال 2027 افزایش خواهد یافت. واقعیتی که به زبان آماری در نمودار زیر هم قابل مشاهده است:

افزایش درآمد 11 درصدی پاتولوژیست های سوئیسی در 5 سال آینده

در ادامه و از طریق ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در جریان شرایط اقتصادی سوئیس، امکان کاریابی برای متخصصان ایرانی در سوئیس و نیز شرایط اخذ ویزای کاری سوئیس 2022 قرار گرفته و به پاسخ تمامی سوالات خود در این زمینه دست یابید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *