ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در صربستان

رشته آسیب شناسی در صربستان

تحصیل رشته آسیب شناسی در صربستان یک دوره 6 ساله بوده و دانشگاه های معتبر این کشور به فارغ التحصیلان نیز مدرک دکتری پزشکی M.D. اعطاء می کنند. دانش آموختگان این رشته در کشور صربستان نیز برای ورود به بازار کار پر رونق پاتولوژی می توانند در آزمون بورد پزشکی صربستان شرکت نموده و در صورت قبولی نیز مجوز پزشکی حرفه ای خود را اخذ کنند. اما به چه دلیل یا دلایلی تحصیل پاتولوژی در صربستان 2022 توصیه می شود؟ این پیشنهاد به دو دلیل زیر ارائه می شود:

  • اولا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اغلب دانشگاه های پزشکی صربستان برای دانشجویان بین المللی فراهم است.
  • دوما هزینه تحصیل رشته ها و گرایشات پزشکی مثل رشته آسیب شناسی در صربستان خیلی پایین تر از کشورهای اروپای غربی است.

بنابراین تحصیل این رشته آنهم به زبان انگلیسی هم از لحاظ آموزشی و هم کاری می تواند پله ترقی دانشجویان ایرانی باشد. اگر علاقه مند کسب اطلاعات بیشتر درباب تحصیل رشته آسیب شناسی و یا کار در این رشته در صربستان 2022 هستید پس حتما ما را در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دنبال کنید.

معرفی رشته آسیب شناسی در صربستان

یکی از گرایشات مهم علوم پزشکی بالینی در کشور صربستان، رشته آسیب شناسی Pathology می باشد که طرفداران زیادی نیز از سراسر جهان دارد. این رشته تحصیلی جذاب و محبوب در اغلب دانشگاه های علوم پزشکی صربستان به دانشجویان ارائه می شود. دانشجویان بین المللی در قالب این رشته آکادمیک در کشور صربستان می توانند در زمینه مطالعه، تحقیق، تشخیص و تست انواع بیماری ها به مدرک دکتری دست یابند. کل پروسه تحصیل رشته آسیب شناسی و اخذ مدرک دکتری در این رشته در صربستان از این قرار است:

کل پروسه تحصیل رشته آسیب شناسی در صربستان

بدین ترتیب دانشجویان ابتداء بایستی با ارائه مدرک دیپلم متوسطه و نیز مدرک مهارت زبان انگلیسی خود از دانشگاه های پزشکی صربستان پذیرش بگیرند. سپس دوره تحصیلی 6 ساله خود را به سرانجام رسانده و نهایتا مدرک پزشکی خود را در رشته پاتولوژیکی کلینیکی در صربستان اخذ کنند. و بالاخره برای اخذ مجوز حرفه ای خود و ورود به بازار کار صربستان نیز بایستی در آزمون بورد پزشکی این کشور که هر ساله برگزار می شود شرکت نمایند.

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آسیب شناسی در صربستان

اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی صربستان به صورت آنلاین می باشد و دانشجویان برای اخذ پذیرش خود بایستی مدارک درخواست خود را تحویل دانشگاه دهند. اما برخی مدارک بایستی ترجمه و مورد تایید نهادهای مربوطه قرار گیرد. در نهایت این مدارک برای بررسی بیشتر به کمیسیون پذیرش دانشجوی دانشگاه های صربستان ارسال می شود. جدا از این مدارک همچنین شرکت در آزمون ورودی یا Entrance exam نیز جزء شروط پذیرش دانشجوی آسیب شناسی در صربستان می باشد. در یک جمع بندی کلی نیز می توان شرایط پذیرش دانشجوی رشته آسیب شناسی در صربستان 2022 را به صورت زیر بیان کرد:

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آسیب شناسی در صربستان

اما حالا این سوال برای متقاضیان پیش می آید که برای پذیرش از رشته آسیب شناسی در صربستان کدام دانشگاه ها توصیه می شود؟ برای تحصیل رشته آسیب شناسی در دانشگاه های صربستان نیز گرایشات مختلفی مثل پاتولوژی آناتومیک، پاتولوژی مولکولی، پاتولوژی سلولی و غیره در اختیار دانشجویان علاقه مند قرار دارد. فلذا طبق رنکینگ های معتبر بین المللی بهترین دانشگاه های علوم پزشکی صربستان برای علاقه مندان تحصیل رشته آسیب شناسی در این کشور از قرار لیست زیر می باشد:

دانشگاهرتبه ملیرتبه جهانی
دانشگاه بلگراد1534
دانشگاه کراگوجواک2771
دانشگاه نوی ساد3772
دانشگاه نیس4776

صربستان ارزانترین کشور اروپایی برای تحصیل رشته آسیب شناسی

پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه صربستان نوبت به درخواست ویزای تحصیلی صربستان می رسد. برای همین منظور نیز ارائه مدارک زیر به سفارت صربستان از طرف متقاضیان امری الزامی است:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی صربستان
  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش صادره از وزارت آموزش صربستان
  • کلیه مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • CV
  • رسید پرداخت هزینه ویزای دانشجویی صربستان

صربستان ارزانترین کشور اروپایی برای تحصیل رشته آسیب شناسی

همان طوری که پیشتر هم گفته شد، تحصیل به زبان انگلیسی، نزدیکی به مرکز اروپا و نیز کیفیت آموزشی برتر از جمله مزایای تحصیل آسیب شناسی در صربستان است. اما آنچه که بیشتر از همه باعث جلب توجه صربستان به عنوان یک مقصد تحصیلی برتر برای دانشجویان رشته آسیب شناسی می شود، هزینه تحصیلی بسیار پایین تحصیل رشته های پزشکی در این کشور اروپایی است. در یک مقایسه کلی می توان چنین نتیجه گرفت که متوسط شهریه تحصیلی دانشجویان رشته های پزشکی در صربستان سالیانه حدود €5500 (یورو) بوده ولی متوسط شهریه این رشته ها در کشورهای اروپای غربی به حدود €10000 (یورو) و حتی بالاتر هم می رسد:

مقایسه سطح شهریه دانشجویان بین المللی در صربستان و کشورهای اروپای غربی

از این گذشته هزینه زندگی دانشجویان بین المللی در صربستان نیز بسیار بسیار پایین تر است. به طوری که طبق آمارهای سال 2022 میانگین ماهیانه هزینه زندگی در صربستان 2022 برای هر دانشجوی خارجی فقط حدود €200 (یورو) می باشد.

شرایط کار متخصصان رشته آسیب شناسی در صربستان

همان طوری که در بالا هم گفته شد، دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی 6 سال در دانشگاه های پزشکی صربستان می توانند خودشان را برای ورود به بازار کار پاتولوژیست ها در این کشور آماده کنند. منتها قبل از شروع به کار آنها بایستی در آزمون بورد پزشکی صربستان شرکت نموده و مجوز پزشکی حرفه ای خود را اخذ کنند. پس از اخذ این مجوز آنها می توانند به عنوان یک پزشک در بیمارستان ها و مطب های سراسر کشور صربستان مشغول به کار شوند. طبق آمارهای موثق سال 2022 نیز رنج درآمدی شاغلین این رشته در صربستان از این قرار می باشد:

  • پایین ترین سطح درآمدی پاتولوژیست ها: RSD159000 (دینار صربستان)
  • میانگین سطح درآمدی پاتولوژیست ها: RSD305000 (دینار)
  • بالاترین سطح درآمدی پاتولوژیست ها: RSD467000 (دینار)

همین متوسط درآمدی متخصصان آسیب شناسی در صربستان بیش از دو برابر متوسط درآمد در کل کشور صربستان می باشد و این موضوع مهم را می توان در نمودار آماری زیر مشاهده کرد:

مقایسه میانگین درآمدی در صربستان

برای دریافت مشاوره های تخصصی درباب کاریابی و موسسه های کاریابی در صربستان و نیز شرایط و الزامات اخذ ویزای کار صربستان 2022 نیز می توانید به تیم کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *