ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در عمان

رشته آسیب شناسی در عمان

رشته آسیب شناسی در عمان یک دوره تحصیلی 7 ساله و به زبان انگلیسی می باشد که نهایتا منجر به اخذ مدرک دکتری پزشکی یا M.D می گردد. دانشجویان قبل از شروع پذیرش خود می توانند گرایش تحصیلی خود را انتخاب کرده و به تحصیل در معتبرترین دانشگاه های علوم پزشکی این کشور بپردازند. در این زمینه نیز از بهترین دانشگاه های عمان برای ادامه تحصیل رشته آسیب شناسی می توان به دانشگاه سلطان قابوس، کالج عالی فناوری و کالج فناوری المثنی اشاره کرد. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه علاوه بر آشنایی شما با شرایط پذیرش این رشته تخصصی در دانشگاه های عمان همچنین شما را با شرایط اخذ مجوز پزشکی حرفه ای و شرایط کار پزشکان پاتولوژی در این کشور حوزه خلیج فارس نیز آشنا می کنند.

معرفی رشته آسیب شناسی در عمان

یکی از برترین و رقابتی ترین رشته های زیر گروه پزشکی کلینیکی در کشور عمان رشته آسیب شناسی یا همان رشته پاتولوژی می باشد. رشته ای که در بین دانشجویان خارجی طرفداران خاص خود را دارد و به دلیل شرایط پذیرش سخت و نیز ظرفیت محدود دانشگاه های کشور عمان جزء رشته های رقابتی محسوب می شود. این رشته تحصیلی در عمان شامل گرایشات و زیرگروه های مختلفی مثل هماپاتولوژی، پاتولوژی سلولی، پاتولوژی مولکولی و غیره می باشد. کلا مدت زمان تحصیل در رشته آسیب شناسی عمان حدود 7 سال بوده و به دانشجویانی که به طور موفقیت آمیزی بتوانند این دوره را به پایان برسانند مدرک دکتری پزشکی (M.D) اعطاء می شود. در این زمینه بهترین دانشگاه ها برای تحصیل آسیب شناسی در عمان عبارتند از:

دانشگاهرتبه دانشگاهمحل تحصیل
دانشگاه سلطان قابوس1مسقط
کالج عالی فناوری2مسقط
کالج فناوری المثنی3مسقط
دانشگاه سوهار4سوهار

اما برای تبدیل شدن به دکتر پاتولوژی و شروع کار حرفه ای در عمان، متقاضیان بایستی فرآیند کلی زیر را طی کنند تا به عنوان یک پزشک معتبر شناخته شوند:

فرآیند تحصیل رشته آسیب شناسی در عمان

شروط پذیرش دانشجوی رشته آسیب شناسی در عمان

قبل از هر چیزی بایستی بدانید که تحصیل رشته آسیب شناسی در عمان همانند اغلب رشته های علوم پزشکی به زبان انگلیسی است و به همین منظور یکی از شروط پذیرش دانشجو در رشته آسیب شناسی در عمان ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS یا TOEFL می باشد. علاوه بر این ارائه مدرک تحصیلی دیپلم و ریز نمرات مربوطه (در دروس شیمی، فیزیک و زیست شناسی) در سطح A نیز جزء الزامات اخذ پذیرش از دانشگاه های عمان می باشد. در کل ریز مدارک لازم برای درخواست پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی عمان از این قرار است:

  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار 6 ماهه
  • مدرک دیپلم متوسطه
  • ریزنمرات در سطح A
  • مدرک زبان انگلیسی
  • شناسنامه
  • صورت حساب بانکی معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه

موضوع بعدی درباره تحصیل رشته آسیب شناسی در عمان، هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی می باشد. بر طبق برنامه شهریه دانشگاه های پزشکی عمان برای سال 2022- 2021 میانگین سالیانه شهریه دریافتی از دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کشور عمان در حدود OMR9460 (ریال) معادل حدود $24569 (دلار) می باشد.

شروط پذیرش دانشجوی رشته آسیب شناسی در عمان

ویزا برای تحصیل رشته آسیب شناسی در عمان

طبق قوانین مهاجرتی کشور عمان دانشجویانی که قصد تحصیل تمام وقت رشته آسیب شناسی در عمان را دارند و نامه پذیرش خود را از دانشگاه مربوطه دریافت کرده اند می توانند خودشان را برای اخذ ویزای تحصیلی عمان آماده کنند. فلذا برای درخواست ویزای دانشجویی عمان 2022 متقاضیان بایستی مدارک زیر را مهیا کرده و تحویل سفارت عمان دهند:

  • کپی پاسپورت ملی با اعتبار بیش از 6 ماه
  • گزارش پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت عمان
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • بیمه پزشکی معتبر یکساله
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ OMR1000 (ریال عمان)
  • کاور لتر
  • توصیه نامه معتبر
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی عمان
  • گواهی تمکن مالی مناسب
  • گواهی عدم سوء سابقه

شرایط کار و درآمد آسیب شناسان در عمان

از سویی خود کشور عمان و زیرساخت های پزشکی و سلامت محور این کشور نیازمند استخدام متخصصان پاتولوژی می باشند و از سوی دیگر نیز ارزش پولی این کشور حوزه خلیج فارس بسیار بالاست و همین امر دانشجویان و دانش آموختگان رشته آسیب شناسی را برای ورود به بازار کار کشور عمان وسوسه می کند. این دسته از پزشکان با اتمام دوره تحصیلی 7 ساله خود و نیز اخذ مجوز پزشکی حرفه ای از بورد تخصص پزشکی عمان (OMSB) می توانند وارد بازار کار عمان شوند. از جمله محل های استخدامی متخصصان رشته آسیب شناسی در عمان نیز بیمارستان ها و کلینیک ها می باشند. این متخصصان نیز بسته به تخصص و تجربه کاری خود به سطح درآمدی زیر دست می یابند:

مقایسه درآمد سالیانه پاتولوژیست ها درعمان

همان طوری که گفته شد، افزایش درآمد متخصصان آسیب شناسی در کشور عمان بسته به تخصص و سابقه حرفه ای آنها متفاوت است. از این نظر بیشترین درصد افزایش درآمدی با 34% متعلق به پاتولوژیست های با سابقه 2 تا 5 سال می باشد.

سابقه کاریدرصد افزایش حقوقمتوسط درآمد ماهیانه (ریال عمان)
0 تا 2 سالOMR2370
2 تا 5 سال34%OMR3180
5 تا 10 سال30%OMR4130
10 تا 15 سال21%OMR5000
15 تا 20 سال9%OMR5460
بالای 20 سال5%OMR5740

سوالات و ابهامات زیادی در خصوص شرایط کار و کاریابی در عمان 2022 و نیز امکان یا عدم امکان اخذ ویزای کار عمان مطرح است. شما عزیزان برای دریافت پاسخ تمامی سوالات تخصصی اتان درباره کار در عمان 2022 می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *