ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در هلند

رشته آسیب شناسی در هلند

بهترین شهرها برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در هلند بر اساس تعداد دانشگاه ها و رتبه آن ها عبارتند از روتردام، آمستردام، اوترخت و نیمیخن. آسیب شناسی یا پاتولوژی، مطالعه علل و اثرات بیماری یا آسیب است. این کلمه همچنین به مطالعه بیماری به طور کلی اشاره دارد که طیف وسیعی از زمینه های تحقیقاتی زیست شناسی و اقدامات پزشکی را در بر می گیرد. با این حال، هنگامی که در زمینه درمان پزشکی مدرن استفاده می شود، این اصطلاح اغلب به روشی محدودتر برای اشاره به فرآیندها و آزمایش هایی استفاده می شود که در حوزه پزشکی معاصر “آسیب شناسی عمومی” قرار می گیرند – حوزه ای که شامل تعدادی تخصص های پزشکی متمایز اما مرتبط با هم است که بیماری را عمدتا از طریق تجزیه و تحلیل نمونه های بافت، سلول و مایع بدن تشخیص می دهد.

آسیب شناسی، به عنوان یک زمینه جستجو و تحقیقات عمومی، به اجزای بیماری می پردازد: علل، مکانیسم های توسعه (پاتوژنز)، تغییرات ساختاری سلول ها (تغییرات مورفولوژیکی) و پیامدهای تغییرات (تظاهرات بالینی). کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته آسیب شناسی در هلند تهیه گردیده است به سوالات شما پاسخ می دهند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته آسیب شناسی در هلند

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در هلند در رشته آسیب شناسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در هلندرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه اراسموس روتردامروتردام11050
دانشگاه آمستردامآمستردام21358
دانشگاه اوترختاوترخت32076
دانشگاه آزاد آمستردامآمستردام444143
دانشگاه رادبودنیمیخن545144
دانشگاه لیدنلیدن652159
دانشگاه ماستریختماستریخت764194
دانشگاه گرونینگنگرونینگن865195
دانشگاه فناوری آیندهوونآیندهوون9231704
دانشگاه توئنتهانسخده10255807
دانشگاه واخنینگنواخنینگن11287928
دانشگاه فناوری دلفتدلفت123371118

هزینه دانشجویان رشته آسیب شناسی در هلند

بسته به این که دانشجو اهل کدام کشور است، هزینه تحصیل او در هلند متفاوت خواهد بود. به طور کلی، اگر دانشجو اهل کشورهای اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA)، سوئیس یا سورینام باشد، شهریه ای که در دانشگاه های دولتی هلند پرداخت خواهد کرد نسبت به دانشجویان اهل کشورهای دیگر کم تر خواهد بود. هزینه این دسته از دانشجویان معمولا بین 700€ تا 2100€ (یورو) در هر سال تحصیلی متغیر است و تحت تاثیر عواملی مانند دانشگاه، رشته و مقطع می باشد. اما شهریه سایر دانشجویان – یعنی دانشجویانی که اهل کشورهای EU، EEA، سوئیس یا سورینام نیستند – در دانشگاه های دولتی هلند بیش تر از ارقام فوق الذکر است و آن ها می توانند انتظار ارقام زیر را داشته باشند:

هزینه تحصیل دانشجویان رشته آسیب شناسی در هلند

همان طور که می توان انتظار داشت، هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در هلند معمولا به بودجه بیش تری نیاز دارد. برای برخی از برنامه ها دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که 30000€ (یورو) در سال هزینه پرداخت کنند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در هلند

هزینه های ماهانه زندگی دانشجویان در هلند که شامل محل اقامت، غذا، حمل و نقل، کتاب، لباس و فعالیت های اوقات فراغت است، بین 800€ تا 1200€ (یورو) می باشد. میانگین هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ دانشجویی هلند به قرار زیر است:

  • انسخده: 650€-920€ (یورو) در ماه
  • دلفت: 750€-1200€ (یورو) در ماه
  • روتردام: 760€-1250€ (یورو) در ماه
  • آیندهوون: 850€-1350€ (یورو) در ماه
  • آمستردام: 1000€-1500€ (یورو) در ماه

هزینه زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در هلند

کار ضمن تحصیل دانشجویان رشته آسیب شناسی در هلند

به عنوان یک دانشجو در هلند، دو نوع شغل اصلی عبارتند از: کارآموزی و مشاغل پاره وقت. کارآموزی را نباید با مشاغل پاره وقت اشتباه گرفت زیرا دو چیز کاملاً متفاوت هستند. دوره های کارآموزی به شکل دوره های کارآموزی کوتاه است که بخشی از یک دوره اجباری هستند که به طور کلی در طول دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد ارائه می شوند. برای دوره کارآموزی، دانشجویان کمک هزینه معاف از مالیات دریافت می کنند و نیازی به مجوز کار ندارند. این حقوق بسته به نوع کار، شرکت و عوامل دیگر بین 500€ تا 800€ (یورو) در ماه متغیر است.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که دانشجویان فقط می توانند در طول ترم به صورت پاره وقت یا در تابستان به صورت تمام وقت کار کنند و نه هر دو. باید توجه داشت که دانشجویان کشورهای اروپایی یا اتحادیه اروپا می توانند بدون هیچ محدودیتی در هلند کار کنند. حقوق برای یک کار پاره وقت بین 11€ تا 14€ (یورو) در ساعت متغیر است و کارفرما مسئول درخواست ویزای کار برای کارمند دانشجو می باشد. اگرچه مشاغل پاره وقت معمولاً حقوق کمتری دارند، اما کارکنان دانشجو نیز موظف به پرداخت مالیات هستند.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته آسیب شناسی در هلند هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه مهاجرت به هلند از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته آسیب شناسی در هلند

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داداه خواهد شد:

  • هزینه دانشجویان رشته آسیب شناسی در هلند چگونه است؟ بسته به این که دانشجو اهل کدام کشور است، هزینه تحصیل او در هلند متفاوت خواهد بود. به طور کلی، اگر دانشجو اهل کشورهای اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA)، سوئیس یا سورینام باشد، شهریه ای که در دانشگاه های دولتی هلند پرداخت خواهد کرد نسبت به دانشجویان اهل کشورهای دیگر کم تر خواهد بود. هزینه این دسته از دانشجویان معمولا بین 700€ تا 2100€ (یورو) در هر سال تحصیلی متغیر است و تحت تاثیر عواملی مانند دانشگاه، رشته و مقطع می باشد.
  • کار ضمن تحصیل دانشجویان رشته آسیب شناسی در هلند به چه صورت است؟ به عنوان یک دانشجو در هلند، دو نوع شغل اصلی عبارتند از: کارآموزی و مشاغل پاره وقت. کارآموزی را نباید با مشاغل پاره وقت اشتباه گرفت زیرا دو چیز کاملاً متفاوت هستند. دوره های کارآموزی به شکل دوره های کارآموزی کوتاه است که بخشی از یک دوره اجباری هستند که به طور کلی در طول دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد ارائه می شوند. برای دوره کارآموزی، دانشجویان کمک هزینه معاف از مالیات دریافت می کنند و نیازی به مجوز کار ندارند. این حقوق بسته به نوع کار، شرکت و عوامل دیگر بین 500€ تا 800€ (یورو) در ماه متغیر است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *