ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در هند

رشته آسیب شناسی در هند

با وجود این که تحصیل در رشته آسیب شناسی در هند معمولا توصیه نمی شود اما بدانید که هند امروزه یکی از بزرگ ترین و سریعترین اقتصادهای جهان است. این کشور با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت، دیگ ذوب بسیاری از فرهنگ ها می باشد. این تنوع هند را به مکانی جذاب برای دانشجویان بین المللی علاقه مند به تجربه ای منحصر به فرد تبدیل می کند. هند همچنین برای دانشجویان بین المللی کاملا مقرون به صرفه است، به خصوص در مقایسه با کشورهای جهان غرب. هند هزاران سال قدمت دارد و دارای فرهنگ غنی، تنوع مذهبی و صدها زبان است. این کشور به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد تحصیلی انتخابی برای دانشجویان بین المللی می باشد.

هند همچنین دارای یک سیستم آموزشی قدیمی و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است – The Nalanda University، که در قرن پنجم تاسیس شده است و در سال 2010 احیا گردید. هند که دومین کشور پرجمعیت جهان پس از چین است، در حدود 4004 دانشگاه دارد که بدین ترتیب دارای بیش ترین تعداد دانشگاه در جهان حتی بالاتر از آمریکا با تقریبا 700 دانشگاه می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته آسیب شناسی در هند تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته آسیب شناسی در هند کدامند؟
  • هزینه تحصیل دانشجویان رشته آسیب شناسی در هند چه رقمی است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در هند چه رقمی است؟

در پایان، کارشناسان موسسه چند نکته پیرامون تحصیل در هند بیان می کنند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته آسیب شناسی در هند

در جدول زیر 10 دانشگاه از 39 دانشگاه برتر هند برای تحصیل در رشته آسیب شناسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در هندرتبه در قاره آسیارتبه در جهان
All India Institute of Medical Sciences DelhiDelhi120114
Post Graduate Institute of Medical Education and ResearchChandigarh247190
Sanjay Gandhi Post Graduate Institute of Medical SciencesLucknow3112391
National Institute of Mental Health and Neuro SciencesKarnataka4152486
Jawaharlal Institute of Postgraduate Medical Education and ResearchPuducherry City5178560
King George’s Medical UniversityLucknow6180568
Nizam’s Institute of Medical SciencesHyderabad7206628
Sree Chitra Thirunal Institute of Medical Sciences and TechnologyThiruvananthapuram8211641
Manipal Academy of Higher EducationManipal9228689
Sri Ramachandra Institute of Higher Education and ResearchChennai10242719

بهترین دانشگاه ها برای رشته آسیب شناسی در هند

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در هند

همانند سایر کشورها، هزینه تحصیل در هند بسته به دوره تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل و همچنین هزینه های اضافی مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد. برخی از نمونه های شهریه برای دانشجویان بین المللی در هند عبارتند از:

  • Panjab University: بین 1175$ و 5800$ (دلار آمریکا) در سال برای برنامه های کارشناسی.
  • Indian Institute of Science: بین 380$ و 600$ (دلار آمریکا) در سال برای برنامه های کارشناسی.
  • University of Calcutta: در حدود 1000$ (دلار آمریکا) در سال برای برنامه های کارشناسی.

هزینه های زندگی در شهرهای مختلف هند متفاوت است. به عنوان مثال، هزینه زندگی در حیدرآباد با 9 میلیون نفر جمعیت به عنوان یکی از بزرگ ترین کلان شهرهای هند، مقرون به صرفه می باشد. هزینه های خدمات رفاهی در این شهر در مقایسه با شهرهای دیگر مانند بمبئی مقرون به صرفه است. هزینه خدمات اولیه مانند گرمایش، برق و آب در حیدرآباد در حدود 1920INR (روپیه هند) می باشد. از سوی دیگر، اجاره بها می تواند بسیار گران باشد. اجاره آپارتمان در شهر بسته به موقعیت مکانی و کیفیت می تواند بین 5000INR تا 18000INR (روپیه هند) در ماه هزینه داشته باشد.

دهلی نو – پایتخت هند و یکی از بزرگ ترین شهرهای آن – که یکی از جذاب ترین مکان ها برای دانشجویان بین المللی است، دومین شهر گران قیمت هند برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند در این شهر زندگی کنند. به عنوان مثال، اجاره بها در آن گران است، یعنی بین 9000INR تا 17000INR (روپیه هند) در ماه. رستوران ها نیز می توانند گران باشند – یک وعده غذایی دو نفره می تواند 1500INR (روپیه هند) هزینه داشته باشد. در نهایت، حمل و نقل نیز ارزان نیست. به عنوان مثال، کارت حمل و نقل عمومی ماهانه می تواند تا 1000INR (روپیه هند) هزینه داشته باشد.

فرصت های شغلی در رشته آسیب شناسی در هند

سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان، به دلیل فرصت های شغلی ایده آل در رشته آسیب شناسی در هند به این کشور زیبا مهاجرت می کنند. به طور کلی تحصیل رشته آسیب شناسی در هند یک انتخاب ایده آل برای افرادی است که مایل به دنبال کردن آسیب شناشی، پزشکی و تحقیقات هستند. از سوی دیگر، پس از اتمام دوره آسیب شناسی در هند، می توانید در سازمان های پیشرو و مراقبت های بهداشتی، شرکت ها و صنعت داروسازی قرار بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با فرصت های شغلی در رشته آسیب شناسی در هند به تصویر زیر توجه فرمایید:

فرصت های شغلی در رشته آسیب شناسی در هند

نکاتی پیرامون تحصیل در هند

در زیر چند نکته جالب درباره تحصیل در هند بیان می کنیم:

  • بیش از 48000 دانشجوی بین المللی در سال 2019 در هند در حال تحصیل بودند. با این حال، بیش از 300000 دانشجوی هند در خارج از این کشور در حال تحصیل بودند.
  • برخلاف محدودیت های کار در طول تحصیل در هند، دانشجویان بین المللی می توانند پس از اتمام برنامه های تحصیلی خود در هند کار کنند. این به شرطی است که به آن ها پیشنهاد کار داده شود. ویزاهای کاری معمولا به مدت یک سال اعطا می شوند و قابل تمدید هستند.
  • با بودجه سالانه حدود 3200$ (دلار)، دانشجویان باید بتوانند هزینه های محل اقامت، غذا و خدمات رفاهی خود در هند را به راحتی پرداخت کنند.
  • شش دانشگاه هند در بین 500 دانشگاه برتر قرار دارند. 35 دانشگاه هند در بین 1000 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.
  • بیمه درمانی دانشجویی در اکثر دانشگاه های بین المللی در هند اجباری است. با این حال تعداد کمی از دانشگاه ها وجود دارند که به آن نیاز ندارند.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته آسیب شناسی در هند هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار پس از تحصیل در هند از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

مهم ترین سوالات در خصوص رشته آسیب شناسی در هند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته آسیب شناسی در هند، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین سوالت شما در این زمینه پاسخ دهیم. کلیدی ترین آنها عبارت اند از:

  • طول دوره تحصیل رشته آسیب شناسی در هند چقدر است؟ ساختار و طول دوره تحصیلی در رشته آسیب شناسی در هند بسته به دانشگاه مورد نظر دانشجویان متفاوت خواهد بود، اما معمولا بین 3 تا 4 سال می باشد.
  • اصلی ترین پیش نیاز برای تحصیل رشته آسیب شناسی در هند چیست؟ متقاضیان باید دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی را به عنوان دروس اجباری با موفقیت سپری کرده باشند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *