ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در یونان

رشته آسیب شناسی در یونان

دانشگاه کرت یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در یونان و یکی از تحسین شده ترین و معتبرترین دانشگاه های این کشور است. دانشگاه کرت (UoC) یک موسسه چند رشته ای و پژوهش محور در کرت یونان است. این دانشگاه در حال حاضر پس از “دانشگاه ملی و کاپادیستری آتن” دومین دانشگاه برتر یونان می باشد. UoC در حال حاضر در رتبه بندی آموزش عالی تایمز دارای رتبه 401، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 601، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022) دارای رتبه 651 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 547 می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته آسیب شناسی در یونان تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته آسیب شناسی در یونان کدامند؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته آسیب شناسی در یونان کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در یونان چه رقمی است؟

در بخش پایانی مقاله، کارشناسان موسسه به معرفی مختصر کشور یونان به دانشجویان می پردازند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته آسیب شناسی در یونان

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در یونان در رشته آسیب شناسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در یونانرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه ملی و کاپادیستری آتنآتن134113
دانشگاه ارسطو تسالونیکیتسالونیکی2113324
دانشگاه یوانینایوانینا3143425
دانشگاه کرترتیمنو4151449
دانشگاه دموکریتوس تراسکموتینی5173502
دانشگاه پاتراسپاتراس6187546
دانشگاه تسالیولس7211639
دانشگاه ملی فنی آتنآتن83581208

چرا تحصیل در رشته آسیب شناسی در یونان؟

با انتخاب یونان به عنوان مقصد تحصیل، دانشجویان نه تنها می توانند در این کشور تحصیل کنند بلکه همچنین می توانند تجربیات و دوستان جدیدی به دست آورند و از بازدید از جاذبه های برجسته در هر گوشه این کشور لذت ببرند. دانشجویان بین المللی می توانند به زبان انگلیسی در بهترین دانشگاه های این کشور تحصیل کنند. همچنین دانشجویان در این کشور می توانند از آموزش رایگان و سبک زندگی مقرون به صرفه لذت ببرند. تحصیل در دانشگاه های دولتی یونان برای دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا معمولا رایگان است. اما سایر دانشجویان باید بین 1500€ تا 9000€ (یورو) در سال هزینه تحصیل پرداخت نمایند.

یونان یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا برای خارجی ها می باشد. به طور متوسط دانشجویان برای تمامی هزینه های خود از جمله محل اقامت شان به تقریبا 400€ تا 700€ (یورو) در ماه نیاز دارند. کاملا مشخص است که این ارقام در مقایسه با مقاصد شناخته شده ای همانند آلمان، ایتالیا و اسپانیا کم تر است. علاوه بر این موارد، یونان یک مقصد گردشگری فوق العاده است. این کشور دارای میراث فرهنگی و تاریخی غنی و سایت های میراث جهانی شگفت انگیز است. همچنین یونان دارای سواحل خیره کننده، آب و هوای مدیترانه ای و جزایر دوست داشتنی می باشد.

اما یونان به علاوه موارد فوق دارای زندگی شبانه پر رونق و غذاها و نوشیدنی های لذت بخش نیز هست. غذای یونانی ها نه تنها خوشمزه بلکه سالم نیز هست و میانگین طول عمر طولانی آن ها تا حدی به رژیم غذایی شان نسبت داده می شود. یونانی ها از مهمان پذیرترین مردمان جهان هستند. خبر خوب به دانشجویان این که می توانند در این کشور هم زبان یونانی یاد بگیرند و هم از هوای گرم آن در تمام طول سال لذت ببرند.

چرا تحصیل در رشته آسیب شناسی در یونان

هزینه زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در یونان

بررسی هزینه زندگی در یونان نشان می دهد هزینه های ماهانه برآورد شده یک نفر در این کشور اروپایی قدیمی بدون در نظر گرفتن اجاره 694.68$ (دلار آمریکا) می باشد. قیمت برخی از کالاهای پر مصرف در یونان به قرار زیر است:

  • یک کیلوگرم سیب: 1.77$ (دلار آمریکا)
  • یک کیلوگرم پنیر محلی: 8.92$ (دلار آمریکا)
  • یک کیلوگرم سیب زمینی: 0.91$ (دلار آمریکا)
  • یک کیلوگرم گوشت گاو: 9.99$ (دلار آمریکا)
  • یک کیلوگرم فیله مرغ: 7.30$ (دلار آمریکا)
  • یک کیلوگرم گوجه فرنگی: 1.60$ (دلار آمریکا).

همچنین بررسی اجاره بها در یونان نشان دهنده ارقام زیر است:

  • اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 435.57$ (دلار آمریکا)
  • اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 374.13$ (دلار آمریکا).

معرفی مختصر یونان به دانشجویان

در زیر به صورت نکته ای به معرفی یونان به دانشجویان می پردازیم:

  • اگرچه زبان رسمی در یونان و آتن یونانی است، اما انگلیسی نیز به طور گسترده صحبت می شود، بنابراین هنگام بازدید از این شهر دانشجویان و گردشگران نباید با مشکلی مواجه شوند. زبان انگلیسی در یونان بسیار رایج است، به خصوص در توریستی ترین نقاط شهر.
  • یونان به عنوان یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا از نظر شهریه و همچنین هزینه های زندگی شناخته شده است. دانشجویان اتحادیه اروپا در دانشگاه های دولتی این کشور به صورت رایگان تحصیل می کنند.
  • یونان به خاطر مهد تمدن غرب بودن، زادگاه دموکراسی بودن، بازی های المپیک و تاریخ باستانی و معابد باشکوهش شناخته شده است. معابد باستانی یونان شامل پارتنون در آکروپولیس در آتن، معبد آپولو در دلفی و معبد پوزیدون در سونیون است.
  • یونان ویژگی های یک اقتصاد پیشرفته غربی را دارد، اما به نظر می رسد که ظرفیت دولت آن برای مالیات و هزینه کردن به طور مشخص جهان سومی است. نسبت یونانیان خوداشتغال بیش از دو برابر بیش تر از بقیه اروپاست.
  • آب و هوای خوب، دانشگاه های عالی و هزینه های پایین زندگی، یونان را به یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است.
  • یونان کشوری بسیار امن برای سفر است. بعید است که گردشگران و دانشجویان جرم یا خشونتی را تجربه کنند. تنها نگرانی، جرایم خرد در خیابان ها است، اما اگر آن ها اقدامات احتیاطی اولیه را انجام دهند، سفرشان باید بدون مشکل پیش برود.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته آسیب شناسی در یونان هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه تحصیل در یونان از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *