ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در اتریش

رشته آنکولوژی در اتریش

رشته آنکولوژی در اتریش شاخه ای از علوم پزشکی است که به موضوعات مهمی از جمله پیشگیری، تشخیص و شناسایی و نیز درمان سرطان می پردازد. بنابراین با توجه به آمار بالای مرگ و میر ناشی از سرطان در جوامع مختلف و تلاش ها برای مدیریت و کنترل این بیماری اهمیت رشته آنکولوژی بیش از پیش معلوم می شود. از همین رو دانشگاه های پزشکی برتر اتریش مثل دانشگاه پزشکی وین، گراتس و اینسبورک در این رشته برای سال تحصیلی 2022- 2021 پذیرش دانشجو دارند. از مزایای تحصیل این رشته هم در اتریش می توان به کیفیت بالای آموزشی، هزینه پایین تحصیل آنکولوژی، امکان اخذ بورسیه و فراهم بودن فرصت کار دانشجوئی در اتریش اشاره نمود. در ادامه با تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید تا با شرایط و مقررات تحصیل این رشته در دانشگاه های اتریش آشنا شوید.

شرایط پذیرش و تحصیل در رشته آنکولوژی در اتریش

ابتداء باید در جریان باشید که در اتریش دو نوع دانشگاه سنتی و دانشگاه کاربردی وجود دارد که شرایط پذیرش و تحصیل در آنها کمی متفاوت از هم است. کلا نظام آموزش عالی اتریش از استانداردهای قرارداد بلونیا Bologna process پیروی می کند و به همین دلیل دانشجویان می توانند رشته آنکولوژی در اتریش را در عرض نهایتا 6 سال (4 سال لیسانس+ 2 سال دوره رزیدنسی) به اتمام برسانند. شما عزیزان در جدول زیر می توانید با برترین دانشگاه ها پزشکی جهت تحصیل رشته آنکولوژی در اتریش 2021 آشنا شوید:

دانشگاه هارنکینگ تایمز(2021)رنکینگ شانگهای جیائو تونگ (2020)رنکینگ تاپ ینیورسیتیز(2021)رنکینگ یو.اس. نیوز (2021)
Medical University of Graz201401352
Medical University of Innsbruck201501374
Medical University of Vienna201201224

پروسه پذیرش از رشته آنکولوژی در اتریش یک پروسه نسبتا ساده ای است و شما در این مسیر حتما بایستی با اداره پذیرش دانشگاه اتریشی موردنظرتان تماس برقرار کنید. به همین منظور نیز آماده سازی مدارک زیر برای دانشجویان این رشته (در مقطع کارشناسی) امری الزام آور است:

  • کپی پاسپورت ملی
  • مدرک دیپلم متوسطه معادلسازی شده
  • ریزنمرات دوره متوسطه
  • مدرک زبان آلمانی

شرایط پذیرش و تحصیل در رشته آنکولوژی در اتریش

اخذ ویزای تحصیلی توسط دانشجویان رشته آنکولوژی در اتریش

بر طبق قوانین مهاجرتی اتریش، دانشجویان غیراروپایی به منظور ادامه تحصیل در اتریش حتما باید ویزای تحصیلی این کشور را از قبل تهیه کنند. بر اساس همین قانون نیز دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در اتریش برای مدت کمتر از 6 ماه را دارند بایستی نسبت به اخذ ویزای تایپ C و دانشجویانی که برای تحصیل به مدت بیش از 6 ماه همانند دانشجویان رشته آنکولوژی در اتریش می توانند برای دریافت ویزای تایپ D اقدام نمایند. همان طوری که ملاحظه شد، تفاوت این دو ویزای دانشجوئی اتریش در مدت اقامت آنها است و با توجه به فول تایم بودن تحصیل رشته آنکولوژی در اتریش، دانشجویان خارجی در این کشور نیازمند اخذ ویزای تایپ D یا ویزای نوع ملی اتریش هستند:

مدارک لازمشرایط
فرم درخواست ویزای دانشجوئی اتریشتکمیل و امضاء شده
پاسپورت ملی یا مدرک مسافرتی معتبربا اعتبار حداقل 3 ماهه
عکس پاسپورتی طبق اصول استاندارد اعلامی با پس زمینه رنگی و در اندازه 3.5 x 4.5سانتی متر
نامه پذیرش از دانشگاه اتریشیکاملا معتبر و مورد تایید
مدرک زبان آلمانیدر سطح b2
گواهی اثبات تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی در اتریش از طریق ارائه صورت حساب بانکیدانشجویان زیر 24 سال ماهیانه حدود 533.85€ (یورو) و دانشجویان بالای 24 سال ماهیانه حدود 966.65€ (یورو) و همسر دانشجو ماهیانه حدود 1472€ (یورو) و هر فرزند دانشجوی متاهل ماهیانه حدود 149.15€ (یورو) اضافی
گواهی اسکان در اتریشمثل اجاره نامه، گواهی اسکان در خوابگاه های اتریش و غیره
گواهی عدم سوء پیشینهاخذ شده در طی 3 ماه اخیر
مدرک بیمه سلامتبا پوشش درمانی دستکم حدود 30000€ (یورو)
مدارک شناسایی معتبرهمانند شناسنامه و سند ازدواج

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در اتریش

اصولا یکی از بهترین امتیازات تحصیل رشته آنکولوژی در اتریش هزینه پایین ادامه تحصیل در این رشته می باشد. این در حالی است که هزینه تحصیلی دانشجویان اروپایی و دانشجویان غیر اروپایی نیز در کشور اتریش کاملا متفاوت از هم می باشد. دانشجویان اروپایی یعنی دانشجویان از ملل EEA و EU حداقل 2 ترم از تحصیلاتشان در دانشگاه های دولتی اتریش رایگان بوده اما پس از طی این دو ترم آنها ملزمند تا هر ترم شهریه ای معادل €363.36 (یورو) را به حساب دانشگاه واریز کنند. اما شهریه دانشجویان غیراروپایی از جمله هموطنان ایرانی در اتریش با توجه به فرمول زیر کلا بگونه دیگری است:

شهریه دانشجویان غیراروپایی از جمله هموطنان ایرانی در اتریش

بنابراین دانشجویان رشته آنکولوژی در اتریش با توجه به ملیت خود و نیز دانشگاه محل تحصیلشان موظف به پرداخت شهریه ترمی به صورت زیر هستند:

مقایسه شهریه دانشجویی در اتریش

هزینه زندگی دانشجویان رشته آنکولوژی در اتریش

بحت دیگر دانشجویان رشته آنکولوژی در اتریش در خصوص هزینه زندگی آنها در کشور اتریش 2021 می باشد. در مجموع هزینه زندگی در اتریش مخصوصا در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی کمی بالا است. بر اساس برآوردهای علمی انجام شده در سال جاری، متوسط هزینه زندگی دانشجویان رشته آنکولوژی در اتریش حدود €950 (یورو) می باشد که اگر بخواهیم این هزینه را به صورت سرشکن بیان کنیم باید آنرا به صورت زیر بیان کنیم:

  1. هزینه اسکان دانشجوئی در اتریش تقریبا €400 (یورو): هزینه مذکور به محل زندگی و تحصیلی شما بستگی دارد مثلا هزینه اجاره خانه در وین به مراتب بالاتر از دیگر شهرهای اتریش می باشد.
  2. هزینه غذای دانشجوئی در اتریش حدود €250 (یورو): خوشبختانه اغلب دانشگاه های اتریش مجهز به سلف سرویس هستند و از این گذشته دانشجویان در برخی فروشگاه های اتریشی نیز از تخفیف خوبی برخوردارند.
  3. سایر هزینه های دانشجوئی در اتریش در حدود €300 (یورو): این بخش از هزینه ها شامل هزینه خرید کتب، هزینه های تفریحی، پوشاک، حمل و نقل و غیره می باشد که در اتریش به دلیل توریستی بودن این کشور نسبتا بالا است.

اما دانشجویان رشته آنکولوژی در اتریش نبایستی نگرانی خاصی از بابت هزینه ها و مخارج تحصیلی خود در اتریش داشته باشند. چراکه اولا آنها در اتریش فرصت های مختلفی برای دریافت بورس تحصیلی در اختیار دارند. ثانیا دانشجویان خارجی در اتریش از حق کار دانشجوئی تا حداکثر 20 ساعت در هفته برخوردارند تا از این طریق اولا به فکر درآورن بخشی از مخارج خود باشند و دوما برای اقامت پس از تحصیل خود در اتریش سابقه خوبی دست و پا کنند. عزیزان برای پرسش درباب نحوه و شرایط اعزام دانشجو به اتریش 2021 می توانند با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *