ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در استرالیا

رشته آنکولوژی در استرالیا

رشته آنکولوژی در استرالیا رشته ای تخصصی و از شاخه های علوم پزشکی است که دانشجویان آن به تشخیص، درمان، مدیریت و پیشگیری سرطان میپردازند که این امر در گرایشاتی مثل آنکولوژی تابشی، آنکولوژی جراحی و غیره صورت میگیرد. معمولا این رشته تحصیلی در استرالیا نیز در دو مقطع کارشناسی آنکولوژی MBBS به مدت 6 سال و کارشناسی ارشد یا تخصص آنکولوژی MD به مدت 4 سال به دانشجویان ارائه می شود. از مهمترین شرایط تحصیل در این رشته از دانشگاه های استرالیا نیز ارائه مدرک دیپلم متوسطه، مدرک زبان آیلتس یا تافل و نیز قبولی در مصاحبه می باشد. در ادامه همین مقاله تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد مباحثی مثل برترین دانشگاه ها جهت تحصیل آنکولوژی، وضعیت شغلی آنکولوژیست ها در استرالیا و نحوه اخذ ویزای تحصیلی استرالیا نیز حقایق مهمی را بازگو می کنند.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در استرالیا

بحث خود را با طرح یک سوال مهمی شروع می کنیم، چگونه می توان در استرالیا دکتر آنکولوژی شد؟ برای تبدیل شدن به یک دکتر آنکولوژی شما بایستی حداقل 6 سال را در دانشگاه های پزشکی استرالیا به تحصیل رشته آنکولوژی بپردازید. در طی این دوره 4 سال به صورت آموزش آکادمیک و 2 سال نیز به صورت انترنی (کار در بیمارستان ها) خواهد بود. در نهایت نیز شما می توانید مدرک کارشناسی پزشکی MBBS خود را در رشته آنکولوژی اخذ کنید. اما شرایط پذیرش دانشجوی آنکولوژی در دانشگاه های پزشکی استرالیا به گونه ای است که اغلب از متقاضیان ترکیبی از موارد زیر را می خواهند:

  • مدرک دیپلم 12 ساله با معدل الف یا 90% نمرات دروس ریاضی، انگلیسی، شیمی و زیست شناسی
  • مدرک زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)
  • قبولی در مصاحبه (تست قضاوت موقعیتی یا SJI)

ضمنا بر طبق مقررات پذیرش دانشجو در استرالیا، دانشجویان بین المللی برای اثبات دانش زبان خود جهت راهیابی به دانشگاه های این کشور نیازمند ارائه مدارک زیر می باشند:

  • آزمون آیلتس: 6.5 تا 7.0 امتیاز
  • آزمون تافل (iBT): 80 تا 100 امتیاز

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در استرالیا

شرایط اخذ ویزا برای تحصیل آنکولوژی در استرالیا

پس از اخذ نامه پذیرش (COE) از دانشگاه های برتر استرالیا متقاضیان بایستی ویزای خود را نهایی کنند تا بتوانند در سال تحصیلی جدید قانونا وارد کشور استرالیا شوند. ویزایی که در استرالیا با عنوان ویزای سابکلاس 500 معروف است و به دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل تمام وقت در استرالیا را دارند اعطاء میشود. در این مسیر ابتداء بایستی با مراجعه به سفارت استرالیا وقت قبلی برای انجام مصاحبه و ارائه مدارک لازم رزرو شود. سپس مدارک لازمه به صورن زیر تهیه شده و هزینه درخواست ویزا نیز به حساب دولت استرالیا پرداخت شود:

  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی استرالیا
  • پاسپورت ملی معتبر
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش (COE) از دانشگاه های برتر استرالیا
  • مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)
  • دفترچه بیمه سلامت
  • گواهی اسکان در استرالیا
  • گواهی تمکن مالی مناسب
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • بلیط پرواز رزرو شده
  • رسید پرداخت هزینه ویزا $575 (دلار استرالیا)

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته آنکولوژی در استرالیا

در کل نظام آموزش عالی استرالیا همانند نظام های آموزش عالی دیگر کشورهای انگلیسی زبان در سطح بالایی قرار دارد و تحصیل در دانشگاه های این کشور معادل تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان است. لازم است بدانید که آموزش رشته آنکولوژی در دانشگاه های استرالیا هم سابقه طولانی دارد و تاکید اغلب دانشگاه های این کشور در ارائه رشته آنکولوژی نیز تاکید بر تحقیق و پژوهش جهت یافتن روش های پیشرفته تشخیص و درمان سلول های سرطانی می باشد. در این میان برخی از دانشگاه های استرالیا در زمینه آموزش رشته آنکولوژی پیشتاز هستند. این دانشگاه های استرالیا عبارتند از:

برترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل آنکولوژی

همان طوری که در نمودار فوق هم مشاهده می شود، دانشگاه سیدنی با کسب امتیاز رشته حدود 75.4 از 100 امتیاز کل در رتبه یک دانشگاه های استرالیا و در رتبه 8 بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل رشته آنکولوژی قرار دارد.

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در استرالیا

در کل متوسط هزینه تحصیل رشته های پزشکی از جمله رشته آنکولوژی در استرالیا (MBBS) سالیانه بین $63800 الی $95754 (دلار استرالیا) متغییر است. ما اگر بخواهیم این هزینه را در مورد تک تک دانشگاه های استرالیا بیان کنیم آن را باید به صورت نمودار آماری زیر بیان کنیم:

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در استرالیا

همانطوری که در نمودار فوق نیز مشاهده می شود، به لحاظ هزینه تحصیل آنکولوژی در استرالیا، دانشگاه ملبورن گرانترین دانشگاه و دانشگاه دیکین ارزانترین دانشگاه این کشور می باشد. اما قسمت دیگر هزینه های دانشجویان آنکولوژی در استرالیا مربوط به هزینه زندگی آنهاست که شامل هزینه اسکان، هزینه غذا، هزینه حمل و نقل و سایر هزینه هاست. این هزینه ها با توجه به سبک زندگی افراد و نیز شهر محل استقرار دانشجویان متفاوت است. مثلا متوسط ماهیانه این هزینه ها در شهری مثل ملبورن به حدود $3420 (دلار استرالیا) و در شهر هوبارت به حدود $2012 (دلار استرالیا) می رسد. جهت اطلاع دقیق از هزینه های زندگی در استرالیا 2021 برای دانشجوان بین المللی به جدول زیر توجه نمایید:

شهرهااجاره خانه (دلار استرالیا)غذاحمل و نقلهزینه های متفرقه
ملبورن1400$1120$100$800$
سیدنی1000$1400$150$200$
بریزبن800$1000$20$1000$
کانبرا1000$668$140$500$
آدلاید1500$600$140$600$
گیلونگ1000$400$100$800$
هوبارت1000$412$100$500$

وضعیت استخدامی پزشکان آنکولوژی در استرالیا

کلا بازار کار استرالیا هم از نظر نرخ بیکاری و هم از نظر سطح درآمدی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. در این میان بازار کاری و استخدامی رشته های پزشکی در استرالیا بسیار ایده آل است و پزشکان آنکولوژی فارغ التحصیل از دانشگاه های استرالیا در وضعیت استخدامی خوبی قرار دارند چراکه رشته آنها جزء مشاغل مورد نیاز استرالیاست. از این گذشته متوسط درآمد ماهیانه آنکولوژیست ها با حدود $20600 (دلار استرالیا) به مراتب بالاتر از متوسط درآمد استرالیا با حدود $7570 (دلار استرالیا) است.

میانگین درآمد ماهیانه در استرالیا

هموطنان محترم برای اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا در سال 2021 و نیز نحوه اخذ ویزای کاری استرالیا می توانند از مشاوره های تخصصی تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار شوند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *