ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در اسپانیا

رشته آنکولوژی در اسپانیا

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در اسپانیا در بهترین دانشگاه های این کشور مثل دانشگاه بارسلونا یا دانشگاه ناوارا برای متقاضیان فراهم است. این دسته از متقاضیان می توانند با ارائه مدارک و شرایط لازم ضمن اخذ پذیرش خود از یکی از دانشگاه های پزشکی اسپانیا همچنین خود را برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا 2021 نیز آماده کنند. ضمنا در حال حاضر یکی از جذاب ترین و رقابتی ترین گرایش رشته آنکولوژی در اسپانیا نیز آنکولوژی مولکولی است که دانشجویان می توانند دوره مذکور را هم در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهند.

کلا برای تحصیل آنکولوژی در کشور اسپانیا دلایل و امتیازات مختلفی مثل کیفیت برتر آموزشی، شرایط آسان پذیرش، امکان کار نیمه وقت و دریافت وام تحصیلی، تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری اسپانیا و نیز هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه و غیره وجود دارد. کارشناسان و مشاورین زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا آخرین اطلاعات در خصوص اعزام دانشجو به اسپانیا و اخذ ویزای تحصیلی این کشور را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته آنکولوژی در اسپانیا

رشته آنکولوژی در اسپانیا از آندسته رشته های جذاب و بسیار کاربردی است که آن را می تواندر اغلب دانشگاه های پزشکی این کشور ادامه تحصیل داد. اما برخی از دانشگاه های پزشکی در اسپانیا هستند که با توجه به معیارهایی مثل تعداد استاد و دانشجو، تعداد ارجاعات و غیره جزء بهترین دانشگاه ها برای تحصیل این رشته محسوب می شوند. بر طبق آمار سال 2021، سه تا از برترین دانشگاه های آنکولوژی اسپانیا عبارتند از:

دانشگاهرتبه در رنکینگ بهترین دانشگاه های آنکولوژی جهان
دانشگاه بارسلونا40
دانشگاه ناوارا93
دانشگاه فنی بارسلونا126
دانشگاه کامپولتنس مادرید129
دانشگاه والنسیا148

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته آنکولوژی در اسپانیا

شرایط تحصیل در رشته آنکولوژی در اسپانیا

رشته آنکولوژی در اسپانیا مطالعه دقیق، کامل و همه جانبه بیماری مهلک و کشنده سرطان با تاکید بر تشخیص، درمان و معالجه تومورهای سرطانی است. دانشجویا می توانند این رشته تحصیلی را در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در گرایشاتی مثل آنکولوژی مولکولی ادامه تحصیل دهند. کل دوره مذکور تا اخذ مدرک تخصص در رشته آنکولوژی در اسپانیا نیز سر جمع 6 سال می باشد. اما متقاضیان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیایی برای ادامه تحصیل در رشته آنکولوژی نیازمند ارائه مدارک ذیل هستند:

  • مدرک دیپلم 12 ساله
  • ریزنمرات یا معادل آن برای تحصیل رشته پزشکی در اسپانیا
  • مدرک زبان اسپانیولی مطابق مقررات اعلامی
  • قبولی در آزمون پذیرش های بیومدیکال (BMAT)

هزینه تحصیلی رشته آنکولوژی در اسپانیا

اصولا تحصیل در رشته های پزشکی بویژه رشته آنکولوژی در اسپانیا نسبتا گران است و متقاضیان بایستی با چشمانی باز نسبت به پذیرش در این رشته اقدام نمایند. نظام آموزش عالی اسپانیا نیز از اصول واحد فرآیند بلونیا پیروی می کند. بنابراین معمولا هزینه تحصیلی دانشجویان بین المللی در اسپانیا بر اساس تعداد واحدهای ECTS آنها محاسبه می شود. بر این اساس هزینه تحصیلی دانشجویان بین المللی در کشور اسپانیا به صورت زیر برآورد می شود:

  • متوسط هزینه تحصیلی در مقطع کارشناسی: حدود €1800 (یورو)
  • متوسط هزینه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد: €2700 (یورو)
  • متوسط هزینه تحصیلی در مقطع دکتری (PhD): €3300 (یورو)

اما بخش دیگری از هزینه ها و مخارج دانشجویان رشته آنکولوژی در اسپانیا مربوط به هزینه زندگی آنهاست. معمولا متوسط ماهیانه هزینه زندگی در اسپانیا از €700 الی €1100 (یورو) متغییر است که این امر به سبک و سیاق زندگی دانشجویان و نیز محل اقامت آنها بستگی دارد. در این میان تاثیر محل اقامت دانشجوئی بر روی هزینه زندگی بسیار بیشتر از بقیه فاکتورهاست. به همین دلیل ما در نمودار زیر به معرفی گرانترین شهرهای دانشجوئی اسپانیا 2021 می پردازیم:

شاخص گرانترین شهرهای اسپانیا

شرایط اخذ ویزا برای تحصیل رشته آنکولوژی در اسپانیا

کلا بر اساس قوانین اسپانیا، دو نوع ویزای تحصیلی برای متقاضیان صادر می شود. ویزای نوع اول که با عنوان ویزای تحصیلی شنگن شناخته شده و مخصوص متقاضیانی است که قصد تحصیل تا حداکثر 3 ماه را در اسپانیا دارند. اما ویزای نوع دوم ویژه کسانی است که قصد ادامه تحصیل برای مدت بیش از 3 ماه را دارند و دولت اسپانیا برای آنها ویزای بلند مدت یا ویزای ملی اسپانیا و یا به تعبیر دیگر ویزای تحصیلی اسپانیا را صادر می کند. پس نوع اول ویزای تحصیلی اسپانیا نوع C و نوع دوم این ویزا نوع D نامیده می شود. ضمنا فرآیند اخذ این ویزا پس از اخذ نامه پذیرش و با ارائه مدارک زیر به سفارت اسپانیا در تهران شروع می شود:

  • دو فرم درخواست ویزای اسپانیا
  • پاسپورت معتبر تا پایان اقامتتان
  • کارت شناسایی معتبر یا ID Card
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش از دانشگاه اسپانیایی
  • بیمه سلامت معتبر
  • گواهی اثبات تمکن مالی مناسب
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیل در اسپانیا به مبلغ €60 (یورو)

لازم به ذکر است که شما با همین ویزای تحصیلی اسپانیا می توانید تا حداکثر 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوید. جهت اطلاع از شرایط کار پس از اتمام تحصیلات در اسپانیا و یا نحوه تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری اسپانیا نیز می توانید از مشاوره های تخصصی وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *