ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در انگلستان

رشته آنکولوژی در انگلستان

رشته آنکولوژی در انگلستان یکی از رقابتی ترین رشته های تحصیلی است که دانشجویان پس از تحصیل به مدت 5 سال می توانند به مدرک MBChB دست یابند و وارد بازار کار انگلستان شوند. بهترین دانشگاه نیز برای تحصیل این رشته در انگلستان دانشگاه کالج لندن می باشد. دانشجویان علاقه مند بایستی به این نکته عنایت داشته باشند که از مهمترین شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در کشور انگلستان شامل قبولی در آزمون پذیرش کیلینیکی انگلستان (UKCAT)، مدرک دیپلم تجربی با نمرات AAA و نیز مدرک زبان انگلیسی IELTS با نمره حداقل 6.5 می باشد.

همچنین میانگین هزینه تحصیلی سالیانه دانشجویان آنکولوژی در انگلستان حدود 38000£ (پوند) می باشد و میانگین هزینه زندگی در انگلستان برای دانشجویان بین المللی نیز سالیانه حدود 12000£ (پوند) میباشد. بنابراین کل هزینه سالیانه تحصیل و زندگی دانشجویان رشته آنکولوژی در کشور انگلستان حدود 50000£ (پوند) می باشد. در ادامه همین مقاله کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگوئی به سوالات شما درباب اعزام دانشجو به انگلستان می باشند.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در انگلستان

یکی از رشته های پرطرفدار و بسیار رقابتی برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان رشته آنکولوژی است. رشته ای که دانشجویان با تحصیل آن در انگلستان در واقع به تحصیل عوامل و ریشه های سرطان، سرطان شناسی و انواع آن، روش های تشخیصی سرطان و نیز شیوه های موثر پیشگیری و درمان این بیماری مهلک می پردازند. کل این دوره تحصیلی با عنوان دوره MBChB حدود 5 سال به طول می کشد و شامل آموزش علوم پزشکی پایه و نیز آموزش کیلینیکی می باشد. باید به این واقعیت مهم نیز اذعان کرد که انگلستان از بهترین کشورها برای تحصیل تخصصی رشته آنکولوژی می باشد. چرا که بهترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل این رشته در انگلستان وجود دارد و از میان آنها می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

برترین دانشگاه های آنکولوژی انگلستان

الزامات پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در انگلستان

در همین ابتداء بایستی بدانید که استانداردهای پذیرش یا Entry Standards از دانشگاه های علوم پزشکی انگلستان دقیق و سخت گیرانه است. آزمون و مصاحبه از داوطلبان یکی از این استانداردهاست. معمولا مصاحبه با داوطلبان در زمینه انگیزه، سوابق کاری، علایق شخصی و نیز موارد دیگر انجام شده اما آزمون پذیرش کیلینیکی انگلستان (UKCAT) که بخشی از فرآیند گزینش دانشجوی پزشکی در انگلستان است شامل 4 بخش زیر می باشد:

عنوان آزمونمدت زمان پاسخگوئیتعداد سوالات
استدلال کلامی21 دقیقه11 متن و 44 سوال
استدلال کمی24 دقیقه36 سوال
استدلال ذهنی13 دقیقه55 سوال
تحلیل تصمیم گیری32 دقیقه28 سوال
قضاوت موقعیتی27 دقیقه67 سناریو

این تست معمولا در مراکز تست محلی برگزار می شود. برای دریافت نمونه سوالات درباره آزمون مذکور می توان به وب سایت UCAT مراجعه نمود. اما علاوه بر شرایط فوق ارائه مدرک دیپلم تجربی با نمرات AAA در دروس شیمی، فیزیک و زیست شناسی نیز الزامی است. بعلاوه اینکه ارائه مدرک زبان انگلیسی IELTS با نمره حداقل 6.5 نیز برای اخذ پذیرش آنکولوژی از دانشگاه های علوم پزشکی انگلستان الزامی است.

الزامات پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در انگلستان

نحوه اخذ ویزا برای دانشجویان رشته آنکولوژی در انگلستان

متقاضیان تحصیل رشته آنکولوژی در انگلستان پس از اخذ تاییدیه پذیرش تحصیلی (CAS) خود از دانشگاه علوم پزشکی انگلستان بایستی مجددا خود را برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان (تایر 4) آماده کنند. این ویزا مخصوص دانشجویان خارجی 16 سال یا بالاتر می باشد که خواستار تحصیل بیش تمام وقت در کشور انگلستان هستند. لازم به ذکر است که اخذ ویزای تحصیلی انگلستان در سال 2021 نیز مبتنی بر سیستم امتیاز محور (PBS) بوده و شرایط لازم برای اخذ آن عبارتند از:

شرایط/ مدارک لازمامتیاز
جزئیات پاسپورت متقاضی
عکس پاسپورتی جدید
تاییدیه پذیرش تحصیلی (CAS)30 امتیاز
مدرک مهارت زبان انگلیسی
مدرک تمکن مالی کافی ماهیانه حدود £1015 (~$1300) (پوند) در صورت تحصیل خارج از لندن و £1265 (~$1600) (پوند) در صورت تحصیل در لندن10 امتیاز
هزینه درخواست ویزای تحصیلی انگلستان حدود £348 (پوند)

شهریه تحصیل رشته آنکولوژی در انگلستان

یکی از چالش های اصلی دانشجویان رشته آنکولوژی در انگلستان، هزینه تحصیلی آنهاست. معمولا متوسط هزینه تحصیلی سالیانه دانشجویان رشته های پزشکی در انگلستان حدود 38000£ (پوند) می باشد. متوسط هزینه زندگی در انگلستان برای دانشجویان خارجی نیز سالیانه حدود 12000£ (پوند) می باشد. بنابراین کل هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان رشته آنکولوژی در انگلستان سالیانه حدود 50000£ (پوند) می باشد:

کل هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان رشته آنکولوژی در انگلستان

لازم به ذکر است که دانشجویان آنکولوژی می توانند از امتیاز کار دانشجویی استفاده کرده و تا حداکثر 20 ساعت در هفته کار بکنند. بدین ترتیب آنها می توانند با انجام کار دانشجویی بخش زیادی از هزینه های تحصیلی خود در انگلستان را پرداخت کنند.

وضعیت اشتغال و درآمد آنکولوژیست ها در انگلستان

یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان تحصیل رشته آنکولوژی در انگلستان شرایط کاری متخصصان و پزشکان آنکولوژی در این کشور می باشد. برای اطلاع دقیق در اینباره بایستی چند فاکتور را همزمان مورد بررسی قرار دهیم. اولا اقتصاد انگلستان اقتصاد از نوع فوق صنعتی بوده و به لحاظ درآمد ناخالص داخلی (GDP) بعد از آلمان دومین اقتصاد بزرگ اروپا با درآمد 3.12 تریلیون دلاری در سال 2021 می باشد:

درآمد ناخالص داخلی انگلستان

دوما استاندارد زندگی در انگلستان بسیار بالا بوده و سطح رفاه مردم در این کشور دائما در حال پیشرفت است و این فاکتور نیز برای متقاضیان کار در انگلستان امری حیاتی است. سوما نرخ بیکاری انگلستان در سال 2021 نیز با رقم شاخص 4.7% روند نزولی را نشان می دهد و این برای جویندگان کار در انگلستان و مخصوصا فارغ التحصیلان آنکولوژی بسیار حیاتی است:

نرخ بیکاری انگلستان

چهارما رشته آنکولوژی در انگلستان همواره جزء مشاغل مورد نیاز این کشور میباشد. فاکتور پنجم و آخر نیز میزان متوسط درآمدی بسیار بالای متخصصان آنکولوژی نسبت به متوسط درآمدی سایر مشاغل در انگلستان است که مقایسه بهتر این موضوع را می توان در نمودار زیر مشاهده کرد:

مقایسه درآمد ماهیانه در انگلستان

اما برای کار به عنوان پزشک آنکولوژی یا هماتولوژی در این کشور شما نیازمند اخذ ویزای کاری انگلستان با عنوان ویزای کارگر ماهر (Skilled Worker Visa) می باشید که جایگزین ویزای tier 2 شده است. پس برای اطلاع از شرایط اخذ این ویزا و اقامت انگلستان در سال 2021 می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *