ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در ایرلند

رشته آنکولوژی در ایرلند

از مزایای تحصیل رشته آنکولوژی در ایرلند می توان به امکان تحصیل به زبان انگلیسی و اخذ بورس، امکان کار حین و پس از تحصیل و غیره اشاره نمود. مدرک اعطایی به دانشجویان رشته آنکولوژی از دانشگاه های پزشکی ایرلند نیز مدرک MBBS می باشد. مدرکی که دانشجویان این مدرک را در طی دوره 5+1 می توانند اخذ نموده و وارد بازار کار اروپا شوند. گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله شما را با جزئیات بیشتری از تحصیل و اعزام دانشجو به ایرلند 2021 آشنا خواهند کرد.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در ایرلند

کلا رشته آنکولوژی در ایرلند یکی از برترین رشته ها و از رقابتی ترین گرایشات پزشکی محسوب می شود. رشته ای که دانشجویان را ضمن آشنایی با اصول و مبانی آنکولوژی همچنین آنها را با انواع مهارت ها و تخصص ها در زمینه تشخیص و درمان سرطان آشنا می کند. کلا این رشته تحصیلی در دانشگاه های علوم پزشکی ایرلند حدود6 سال طول می کشد و در انتهای سال ششم دانشجو می تواند با شرکت در آزمون تخصصی همچنین مجوز فعالیت خود را اخذ کرده و وارد بازار کار مطلوب ایرلند شود. شما عزیزان در جدول زیر نیز می توانید با بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته آنکولوژی در ایرلند 2021 آشنا شوید:

رتبهدانشگاه علوم پزشکی ایرلندامتیاز رشته
1دانشگاه Trinity Dublin دوبلین ایرلند56.4
2کالج ترینیتی دوبلین55.3
3دانشگاه کورک50.2

الزامات پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در ایرلند

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در ایرلند با سایر کشورهای اروپایی متفاوت است. طبق قوانین آموزشی کشور ایرلند، متقاضیان برای تحصیل رشته های پزشکی در ایرلند ابتداء بایستی در اداره پذیرش کامل (CAO) ثبت نام کنند و پس از ثبت نام نیز به متقاضیان یک کد امنیتی داده می شود و آنها از این طریق مدارک لازم برای پذیرش خود را به صورت آنلاین ارسال می کنند. معمولا نیز هزینه ثبت نام در CAO حدود €40 (یورو) است اما در صورت ارسال به موقع مدارک این هزینه با تخفیف به حدود €25 (یورو) می رسد. مدارک مربوطه شامل موارد ذیل می باشد:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • کپی پاسپورت معتبر
  • کپی مدارک شناسایی معتبر
  • کپی مدرک دیپلم متوسطه
  • کپی ریزنمرات مربوطه

اما از شرایط مهم برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های علوم پزشکی ایرلند برای تحصیل رشته آنکولوژی همچنین می توان به ارائه مدرک زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس) و نیز قبولی در آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی ایرلند (HPAT) اشاره نمود. متقاضیان تحصیل رشته آنکولوژی در ایرلند بایستی حداقل 480 امتیاز لازم را از آزمون مذکور اخذ کنند تا صلاحیت آنها مورد تایید قرار گیرد. در نمودار زیر می توانید با مهلت های آزمون HPAT از زمان ثبت نام تا اعلام نتایج آزمون را مشاهده کنید:

مهلت های آزمون HPAT

شرایط اخذ ویزا برای دانشجویان رشته آنکولوژی در ایرلند

کشور ایرلند نیز جزئی از کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) است و طبیعی است که در زمینه قوانین مهاجرتی نیز تابع قوانین این اتحادیه باشد. بنابراین اولا متقاضیان غیر اروپایی مایل به تحصیل در ایرلند نیازمند اخذ ویزای ورود هستند. ثانیا ویزای ورود صادره به این متقاضیان بسته به مدت تحصیل و نیز ملیت آنها به دو نوع زیر دسته بندی می شود:

نوع ویزامدت اعتبار ویزا
ویزای نوع C یا ویزای تحصیلی کوتاه مدت ایرلندکمتر از 90 روز
ویزای نوع D یا ویزای تحصیلی بلند مدت ایرلندبیشتر از 90 روز

با توجه به شرایط فوق الذکر اکنون می توان متوجه شد که دانشجویان رشته آنکولوژی در ایرلند نیازمند اخذ ویزای نوع دوم یا نوع D می باشند. چرا که مدت تحصیل این متقاضیان یک دوره طولانی است. فرآیند اخذ ویزای تحصیلی ایرلند نیز به این صورت است که متقاضیان بعد از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه پزشکی ایرلند به همراه مدارک ذیل به سفارت این کشور مراجعه و نسبت به دریافت ویزای خود اقدام می کنند:

  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • بیمه سلامت
  • نامه پذیرش از دانشگاه ایرلندی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی تمکن مالی مناسب
  • تاییدیه اسکان
  • بلیط برگشت
  • رسید هزینه ویزای تحصیلی ایرلند

شرایط اخذ ویزا برای دانشجویان رشته آنکولوژی در ایرلند

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در ایرلند

یکی از سوالات پر تکرار متقاضیان تحصیل رشته آنکولوژی در ایرلند اطلاع از شهریه تحصیلی در این کشور می باشد. طبق قوانین آموزشی کشور ایرلند، تحصیل دانشجویان اروپایی در دانشگاه های پزشکی ایرلند رایگان است اما دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت هزینه تحصیلی خود هستند. هزینه ای که با توجه به دانشگاه محل تحصیل دانشجویان رشته آنکولوژی در ایرلند متفاوت بوده و از این قرار می باشد:

  • شهریه سالانه کالج ترینیتی ایرلند (شامل شهریه، شارژ کمک دانشجوئی و هزینه مالیات): €49600 (یورو)
  • شهریه سالانه رویال کالج جراحان ایرلند: €55135 (یورو)
  • شهریه سالانه کالج دوبلین: €52135 (یورو)
  • شهریه سالیانه دانشگاه کورک: €48250 (یورو)

وضعیت کاری آنکولوژیست ها در ایرلند

آنکولوژیست ها هم از نظر وجهه کاری و هم از لحاظ درآمدی از جایگاه ویژه ای در بازار کار ایرلند برخوردارند. چراکه کلا رشته آنکولوژی در لیست مشاغل مورد نیاز ایرلند قرار داشته و پزشکان آنکولوژی از پردرآمدترین شاغلین کشور ایرلند محسوب می شوند. برای مقایسه بهتر لازم است بدانید که متوسط درآمد ماهیانه آنکولوژیست ها در ایرلند 2021 حدود €8800 (یورو) می باشد اما متوسط درآمد ماهیانه یک کارگر ساده در همین کشور در حدود €3210 (یورو) است و همین مقایسه را به زبان آماری می توان در نمودار زیر مشاهده کرد:

مقایسه درآمد ماهیانه در ایرلند

همان طوری که مشاهده کردید، متوسط درآمدی آنکولوژیست ها حدود 2.5 برابر متوسط درآمدی سایر شاغلین در کشور ایرلند می باشد. اگر همین واقعیت را در کنار نرخ بیکاری 7.6% ماه جون 2021 قرار دهیم متوجه می شویم که شرایط کاری آنکولوژیست ها در ایرلند بسیار ایده آل است. در نمودار زیر متوسط نرخ بیکاری ایرلند بین سال های 2020- 2021 را مشاهده می کنید:

کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین آماده ارائه اطلاعات کامل و مفیدی در باب شرایط کار و اخذ ویزای کار ایرلند 2021 نیز می باشند.

4.7/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *