ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در ایسلند

رشته آنکولوژی در ایسلند

رشته آنکولوژی در ایسلند را می توان در بهترین دانشگاه پزشکی این کشور یعنی دانشگاه رایکاویک تحصیل کرد و پس از اخذ مدرک وارد بازار کار ایسلند شد. کلا طول دوره تحصیلی آنکولوژی در کشور ایسلند 6 سال بوده و دانشجویان در طی این مدت ضمن تحصیل تئوریکی همچنین در دوره انترنی 12 ماهه نیز به تخصص یابی در زمینه های تشخیص سرطان، درمان سرطان و پیشگیری از سرطان می پردازند. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله جزئیات مهمی در خصوص تحصیل آنکولوژی در دانشگاه رایکاویک ایسلند، شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور و نیز وضعیت کاری و استخدامی فارغ التحصیلان این رشته رائه خواهند داد.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در ایسلند

کلا یکی از گرایشات پرطرفدار از رشته پزشکی در ایسلند، رشته آنکولوژی می باشد که در طی آن دانشجویان ضمن تخصص یابی در شناسایی، تشخیص و معالجه سرطان همچنین با آخرین روش ها و فناوری ها در این رشته نیز آشنا می شوند. کل مدت تحصیل دانشجویان در رشته آنکولوژی در ایسلند حدود 6 سال می باشد. دانشجویان پس از اتمام دوره مذکور می توانند وارد دوره انترنی 12 ماهه شوند که ترکیب این دوره نیز به صورت زیر است:

دوره انترنی در ایسلند

پس از اتمام دوره انترنی نیز دانشجویان با اخذ مجوز فعالیت از هیئت پزشکی ایسلند می توانند به عنوان پزشک مشغول کار شوند. اما یکی از سوالات مهم در خصوص تحصیل رشته آنکولوژی در ایسلند، بهترین دانشگاه برای تحصیل این رشته می باشد. در شرایط کنونی بهترین دانشگاه ایسلند برای تحصیل رشته آنکولوژی، دانشگاه ریکاویک می باشد. اما شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در ایسلند از قرار ذیل می باشد:

  • ارائه مدرک دیپلم متوسطه+ مارک شیت یا کارنامه تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس)
  • قبولی در آزمون ورودی 6 جلسه ای 2 ساعته در عرض 2 روز (شامل سوالات 4 جوابی در دروس درک مطلب، مهارت های اطلاعاتی، استدلال کلامی و حل مسئله)

معرفی کورس آنکولوژی در دانشگاه ریکاویک ایسلند

کلا کورس رشته آنکولوژی در ایسلند یک دوره 6 ساله می باشد که دانشجویان پس از اتمام دوره متوسطه و با اثبات شایستگی های خود وارد این کورس می شوند. سه سال اول این کورس مربوط به تحصیل کارشناسی می باشد و دروس مطرح شده در طی سال اول معمولا مربوط به دروس مبانی و مقدماتی آنکولوژی است. دروس سال دوم شامل فیزیولوژی، بیولوژی مولکولی، پاتولوژی، داروشناسی و غیره می باشد. در سال سوم نیز دانشجویان بیشتر به مطالعه دروس مربوط به پاتولوژی، فارماکولوژی، بیومتریک و غیره می پردازند.

پس از اخذ مدرک کارشناسی (BS) دانشجویان وارد برنامه تخصص می شوند که این برنامه تحصیلی نیز در ایسلند حدود 3 سالی طول می کشد. دروس مطرح شده در این دوره نیز شامل جراحی، پاتولوژی، نورولوژی، تصویربرداری و غیره می باشد. اما سال آخر تحصیل رشته آنکولوژی در ایسلند همانند دیگر شاخه های پزشکی مربوط به پزشکی پیشگیری، IT در علوم پزشکی، سم شناسی کیلینیکی، پزشکی فوریتی، مدیریت، آنکولوژی، بیهوشی و غیره می باشد.

الزامات اخذ ویزا برای دانشجویان رشته آنکولوژی در ایسلند

الزامات اخذ ویزا برای دانشجویان رشته آنکولوژی در ایسلند

یکی دیگر از مهمترین مراحل پذیرش از رشته آنکولوژی در ایسلند، درخواست ویزای تحصیل در ایسلند می باشد. فرآیند اخذ ویزای دانشجوئی ایسلند پیچیدگی آنچنانی ندارد و متقاضیان پس از دریافت نامه پذیرش خود فقط بایستی با اخذ وقت از سفارت ایسلند به فکر تهیه شرایط و مدارک لازم برای اخذ این ویزا باشند:

  • پاسپورت با حداقل اعتبار 90 روزه
  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی ایسلند
  • گواهی اثبات تمکن کافی برای زندگی در ایسلند
  • تاییدیه سلامت پزشکی
  • تاییدیه عدم مجرمیت
  • بیمه نامه معتبر از شرکت بیمه ایسلند
  • نامه پذیرش معتبر از دانشگاه ایسلند
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی ایسلند

طبق مقررات موجود، مدارک مذکور قبل از تحویل به سفارت ایسلند بایستی به زبان انگلیسی ترجمه و به تایید مراجع ذیصلاح برسد. ضمنا با ویزای تحصیلی ایسلند، دانشجویان رشته آنکولوژی در ایسلند امکان کار دانشجویی تا 15 ساعت در هفته را دارند. ضمنا امکان کار تمام وقتدر ایام تعطیلات سال و نیز در طول تعطیلات تابستانی برای این دانشجویان نیز فراهم است.

وضعیت کاری فارغ التحصیلان رشته آنکولوژی در ایسلند

اگر بخواهیم شرایط کاری و استخدامی آنکولوژیست ها در ایسلند را بررسی کنیم بایستی ابتداء از وضعیت نرخ بیکاری در ایسلند اطلاع داشته باشیم که در سال 2021 روندی کاملا نزولی و امیدوارکننده ای داشته است. همان طوری که در نمودار زیر هم پیداست، متوسط نرخ بیکاری ایسلند از 8.6% ماه آوریل به 5.8% ماه می کاهش یافته است و این خبر خیلی خوبی برای متقاضیان کار در ایسلند مخصوصا فارغ التحصیلان آنکولوژی در این کشور می باشد:

متوسط نرخ بیکاری ایسلند

نکته دوم درباب شرایط کاری فارغ التحصیلان و متخصصان آنکولوژی در ایسلند، میانگین درآمدی بالای این متخصصان است. در حال حاضر، متوسط درآمد ماهیانه آنکولوژیست ها در ایسلند حدود ISK1640000 (کرونا) می باشد و این در حالی است که متوسط درآمد ماهیانه سایر مشاغل در این کشور حدود ISK687000 (کرونا) است. در نمودار زیر می توان متوسط درآمدی شاغلین آنکولوژی با شاغلین رشته های دیگر در ایسلند را مقایسه کرد:

مقایسه درآمد ماهیانه در ایسلند

بنابراین کار در ایسلند 2021 می تواند یک ایده جذاب و آینده داری برای فارغ التحصیلان آنکولوژی باشد. از همین رو هموطنان گرامی برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای کاری ایسلند و یا سایر روش های اخذ اقامت ایسلند می توانند با تیم کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *