ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در بلاروس

رشته آنکولوژی در بلاروس

رشته آنکولوژی در بلاروس از آن جهت می تواند توجه بسیاری را به خود جلب کند که هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. برای تحصیل در این رشته علاقمندان بسیار زیادی وجود دارد اما با توجه به اینکه هنوز یکی از رشته های نوپا در علوم پزشکی به حساب می آید رقابت برای اخذ پذیرش از دانشگاه های بسیاری از کشورهای جهان در این رشته بسیار دشوارتر از آن چیزی است که بتوان انتظار داشت.

بلاروس به عنوان یکی از کشورهایی که برخی از دانشگاه های پزشکی آن مورد تایید وزارت بهداشت ایران است، توانسته نظر بسیاری از شهروندان ایرانی را به خود در رشته های پزشکی جلب کند و به همین دلیل است که شهروندان ایرانی بسیاری در سال های اخیر به این کشور مهاجرت کرده، دوران تحصیل خود را به پایان رسانده و بعضا در ایران در حال کار هستند. به دلیل اهمیت یافتن همین موضوع است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته آنکولوژی در کشور بلاروس خواهند پرداخت و به سوالات مخاطبان در این رابطه پاسخ می دهند.

  • شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در بلاروس چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در بلاروس چیست؟
  • برای دریافت مدرک پزشکی در رشته آنکولوژی در بلاروس چه مدت زمان لازم است؟
  • آیا می توان به عنوان یک پزشک متخصص در بلاروس به کار مشغول شد؟
  • درآمد یک پزشک آنکولوژیست در بلاروس چقدر است؟

تحصیل رشته آنکولوژی در کشور بلاروس

یکی از شاخه های مهم علوم پزشکی در عصر حاضر، رشته آنکولوژی است. علاقمندان بسیار زیادی به این رشته تحصیلی وجود دارد اما حقیقت امر آن است که همچون رشته های تخصصی رایج دیگر مانند دندانپزشکی، پرستاری، داروسازی و غیره در دسترس علاقمندان قرار ندارد و تنها افرادی می توانند در این رشته وارد شوند که رزومه تحصیلی آن ها قابل رقابت با سایرین باشد. در بلاروس نیز شرایط تحصیل در این رشته تحصیلی به همین منوال است. علاقمندان به این رشته باید در یک دوره 6 ساله آموزش پزشکی به تحصیل بپردازند.

در سال اول تحصیل، دروسی مانند علوم بیوفیزیک و تجهیزات پزشکی به دانشجویان آموزش داده می شود و در سال دوم با شرایط بدن و آناتومی بدن آشنا می شوند و سومین سال تحصیل نیز مربوط به بهداشت عمومی است. در سال چهارم تحصیل اکتشافات بوعلی سینا به صورت پیشرفته در علوم سل و درمان آن به دانشجویان آموزش داده می شود و سال پنجم تمرینات اصلی پزشکی و جراحی موضوع اصلی دروس ارائه شده به دانشجویان خواهد بود. ششمین سال تحصیل در این رشته پزشکی نیز مربوط به آموزش علوم تخصصی در رشته آنکولوژی یا سرطان شناسی در دانشگاه های بلاروس است. تنها در برخی از دانشگاه های این کشور دروس تخصصی در سال پنجم ارائه می شوند و در سال آخر علوم مرتبط با جراحی ارائه می گردند.

افرادی که در کشور بلاروس تحصیل می کنند، در صورتی که دانشگاه آن ها مورد تایید وزارت علوم ایران باشد، می توانند به ایران بازگشته و به عنوان پزشک فعالیت خود را آغاز کنند پس پیش از ورود به دانشگاه و انتخاب آن بهتر است به این موضوع توجه شود.

تحصیل رشته آنکولوژی در کشور بلاروس

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در بلاروس

یکی از موضوعاتی که باعث جذابیت هرچه بیشتر رشته های پزشکی به طور کلی در بلاروس شده است، هزینه هایی است که دانشجویان در هر سال تحصیلی به دانشگاه پرداخت می کنند. دانشجویان برای تحصیل در رشته های پزشکی بسته به دانشگاهی که در آن تحصیل می کنند، سالانه به بودجه ای در حدود 3500$ تا 5500$ (دلار) نیاز خواهند داشت و همین مسئله است که تحصیل پزشکی در بلاروس را بسیار مقرون به صرفه می کند. از طرف دیگر هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است. افرادی که در بلاروس تحصیل می کنند، بسته به سبک زندگی و شهر محل سکونت خود به سالیانه 4000$ تا 5800$ (دلار) نیاز خواهند داشت که بخش عمده ای از آن به کمک کار دانشجویی قابل تامین است.

دانشجویان در بلاروس می توانند در طول هفته، در صورتی که اجازه کار داشته باشند، 20 ساعت مشغول به کار شوند با این وجود قوانینی در این کشور وجود دارد که به دانشجویان این فرصت را می دهد تا بتوانند سقف کار دانشجویی خود را به 35 ساعت در هفته برسانند و از این طریق هزینه های زندگی خود در این کشور را به صورت کامل تامین کنند. با این وجود به علاقمندان تحصیل در رشته آنکولوژی توصیه می شود که تلاش داشته باشند تا هزینه های زندگی خود را از طریق منابع دیگری تامین کنند و عمده وقت خود را صرف مطالعه دروس تخصصی نمایند.

درآمد متخصصین آنکولوژیست در بلاروس

یکی دیگر از جذابیت های تحصیل در کشور بلاروس، امکان اقامت پس از تحصیل در این کشور است. افرادی که مدرک تحصیلی خود را در بلاروس دریافت کنند، این فرصت را خواهند داشت که برای کار در این کشور اقدامات لازم را انجام دهند و در صورتی که موفق به کاریابی شوند، می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر داده و اقامت آن کشور را اختیار کنند.

درآمد پزشکان آنکولوژیست در بلاروس نیز بسیار بالاتر از متوسط هزینه هایی است که یک فرد در آن کشور انجام می دهد. هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در کشور بلاروس با سطح رفاه بسیار خوب در حدود 5300BYN (روبل بلاروس) است و یک پزشک متخصص آنکولوژیست درآمدی به مراتب بیش تر از این مقدار در اختیار دارد. برای درک بهتر این موضوع به نمودار زیر توجه داشته باشید.

درآمد ماهانه متخصصین آنکولوژیست در بلاروس

کاملا مشخص است که به طور متوسط یک پزشک نه چندان با تجربه نیز می تواند هزینه های یک زندگی سطح بالا در بلاروس را برای خانواده خود تامین کند و بخشی از درآمد خود را نیز به عنوان پس انداز ذخیره نماید. شما نیز در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل پزشکی در خارج از کشور می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از اطلاعات به روز ایشان در زمینه دانشگاه های مورد تایید، هزینه تحصیل و شرایط ورود به دانشگاه های پزشکی در کشورهای مختلف استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *