ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در بلژیک

رشته آنکولوژی در بلژیک

رشته آنکولوژی در بلژیک یکی از بهترین شاخه های علوم پزشکی است و دانشگاه های برتر جهانی در این کشور برای تحصیل در این رشته وجود دارد. این رشته تحصیلی که به صورت تخصصی به بررسی شرایط بیماری های مرتبط با سرطان می پردازد در سال های اخیر و با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری مورد توجه بسیاری از علاقمندان به رشته پزشکی قرار گرفته است. تعداد پزشکانی که در این حوزه فعالیت می کنند نیز کمتر از سایر تخصص های پزشکی است و به همین دلیل است که درآمد پزشکان آنکولوژیست در کشورهای مختلف جهان بسیار بالاتر از میانگین های اعلام شده برای درآمد است.

کشور بلژیک یکی از کشورهای پیشرفته و غربی اروپا است که امکان تحصیل به 3 زبان فرانسوی، آلمانی و انگلیسی را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است. به همین دلیل دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور بلژیک را دارند، باید پیش از این که آموزش زبان را آغاز کنند، ابتدا برای دانشگاه مقصد خود هدف گذاری کرده و با توجه به نیاز خود یکی از این 3 زبان را بیاموزند چراکه تحصیل به زبان انگلیسی در همه دانشگاه های این کشور ممکن نیست. به دلیل با اهمیت بودن تحصیل پزشکی در بلژیک، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در این کشور پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته آنکولوژی در بلژیک کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در بلژیک چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان پزشک در بلژیک مشغول به کار شد؟
  • درآمد یک متخصص آنکولوژیست در بلژیک چقدر است؟

موسسات معتبر ارائه کننده رشته آنکولوژی در بلژیک

در کشور بلژیک دانشگاه های زیادی وجود دارد که امکان تحصیل در رشته آنکولوژی را به دانشجویان خارجی می دهد و البته این دانشگاه ها از جایگاه های بسیار مناسبی در رنکینگ های بین المللی برخوردار هستند و این موضوع نشان می دهد که برای دریافت پذیرش از این دانشگاه های به رزومه ای قدرتمند در دوران دبیرستان نیاز خواهد بود. پاسخ صادقانه به بسیاری از افراد آن است که باید با توجه به رزومه خود دانشگاه محل تحصیل را انتخاب کنند.

بهترین دانشگاه بلژیک برای تحصیل رشته آنکولوژی، دانشگاه کاتولیک لئوون است که در جایگاه 17 جهان در این رشته قرار دارد و به همین دلیل تنها دانشجویان نخبه می توانند در این دانشگاه به تحصیل بپردازند. از سوی دیگر دانشگاه لیبره دی بروکسل به عنوان دومین دانشگاه این کشور در رشته آنکولوژی شناخته می شود که جایگاه 109 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه کاتولیک لواین نیز جایگاه 116 جهان در این رشته را در اختیار دارد و همچنان یکی از برترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در رشته آنکولوژی است. دانشگاه خنت بلژیک نیز با وجود قرار گرفتن در رده 85 جهان، در رشته آنکولوژی جایگاه 178 را به خود اختصاص داده است.

یکی دیگر از دانشگاه های برتر بلژیک دانشگاه آنتروپ است که در رشته آنکولوژی جایگاه 206 جهان را به خود اختصاص داده و بالاتر از دانشگاه آزاد بروسلز است که جایگاه 214 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه لیژ نیز آخرین دانشگاهی است که به علاقمندان فرصت تحصیل در این رشته را در بلژیک می دهد و توانسته جایگاه 226 جهان را به خود در این زمینه اختصاص دهد.

موسسات معتبر ارائه کننده رشته آنکولوژی در بلژیک

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در بلژیک

اگرچه اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی در کشور بلژیک برای شهروندان ایرانی بسیار دشوار است، اما یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل پزشکی در بلژیک، هزینه های مقرون به صرفه آن است. دانشجویان بین المللی در کشور بلژیک به طور متوسط به 4500€ (یورو) در سال برای پرداخت شهریه خود نیاز خواند داشت که البته در برخی از معدود دانشگاه های این کشور می تواند تا 9000€ (یورو) نیز افزایش پیدا کند که البته همچنان به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی نیز مقرون به صرفه به حساب می آید.

در کنار هزینه های تحصیل، دانشجویان باید به هزینه های زندگی در این کشور نیز توجه داشته باشند. هزینه های زندگی در کشور بلژیک برای یک دانشجوی خارجی می تواند در حدود 750€ تا 1250€ (یورو) در ماه متغیر باشد که به عوامل مختلفی از جمله شهر محل تحصیل و همچنین سبک زندگی دانشجویان بستگی دارد. زندگی در خوابگاه های دانشجویی، اجاره خانه در خارج از محیط شهری، پخت و پز در خانه و عواملی چند از این دست می تواند منجر به کاهش هزینه های زندگی در بلژیک شود.

دانشجویان خارجی در بلژیک بر اساس قوانین این کشور می توانند تا سقف 20 ساعت در هفته کار کنند و با توجه به این که درآمد کار دانشجویی در این کشور نیز منصافه توزیع می شود، می توان انتظار داشت که ماهانه به طور متوسط 800€ (یورو) به حساب هر دانشجو از این طریق واریز خواهد شد که پوشش دهنده بخش عمده یا تمام هزینه های زندگی او در این کشور است.

درآمد یک متخصص آنکولوژیست در بلژیک

درآمد یک متخصص آنکولوژیست در بلژیک

یکی از مزایای تحصیل در بلژیک آن است که دانشجویان پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور قادر خواهند بود تا در بلژیک به کار مشغول شده و از این طریق، فرصت به دست آوردن اقامت دائم این کشور را نیز داشته باشند. آنکولوژیست ها در بلژیک از درآمد بسیار بالایی برخوردار هستند و می توانند بالاترین سطح رفاه اجتماعی را برای اعضای خانواده خود به ارمغان بیاورند. در نمودار زیر متوسط درآمد این افراد به صورت ماهانه مورد بررسی قرار گرفته است.

درآمد ماهانه متخصصین آنکولوژیست در بلژیک

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که متوسط درآمد یک آنکولوژیست در بلژیک نه تنها برای زندگی در این کشور، بلکه برای زندگی در رفاه کامل برای زندگی در گرانقیمت ترین کشورهای جهان نیز کافی است و این موضوعی است که می تواند تحصیل در این رشته در بلژیک را بیش از پیش با اهمیت و جذاب سازد. شما نیز می توانید فرصت تحصیل پزشکی در کشور بلژیک را در اختیار داشته باشید و برای این کار کافی است تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و تا با بررسی رزومه شما بتوانند بهترین گزینه های تحصیل در بلژیک و سایر نقاط جهان را در اختیار شما قرار دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *