ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در ترکیه

رشته آنکولوژی در ترکیه

رشته آنکولوژی در ترکیه به عنوان یکی از رشته های علوم پزشکی در این کشور مورد توجه بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است. هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در این کشور بسیاری را بر آن داشته است تا ترکیه را به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب کنند. از طرف دیگر بسیاری از والدین ایرانی از آن جا که دوست دارند در نزدیکی فرزند خود زندگی کنند، ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی فرزند خود انتخاب می کنند.

رشته آنکولوژی یکی از شاخه های علوم پزشکی است که در رابطه با بیماری های مربوط به سرطان تحقیق می کند و راه های درمانی آن را ارائه می کند. علاقه مندان به این رشته تحصیل می توانند در رشته جراحی نیز شرکت کنند و مطابق با دروس ارائه شده در این رشته شرایط متفاوتی را برای خود رقم بزنند. به طور کلی شرایط تحصیل پزشکی در سال های اخیر نظر بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کرده است و بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور در آزمون های ورودی این رشته تحصیلی شرکت می کنند تا آینده ای بهتر برای خود بسازند. به همین دلیل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل در رشته آنکولوژی در ترکیه را مورد بررسی قرار داده اند.

  • شرایط تحصیل در رشته آنکولوژی در ترکیه چگونه است؟
  • هزینه تحصیل در رشته آنکولوژی در ترکیه چقدر است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل پزشکان در کشور ترکیه چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان یک پزشک به درآمد بالایی در کشور ترکیه دست پیدا کرد؟

شرایط تحصیل در رشته آنکولوژی در ترکیه

رشته آنکولوژی یکی از رشته های تخصصی علوم پزشکی است و افرادی که قصد تحصیل در این دوره را دارند، باید حداقل 8 سال در دانشگاه های ترکیه تحصیل کنند تا بتوانند در عرصه کاری ورود پیدا کنند. با وجود اینکه دانشگاه های پزشکی بسیار زیادی در کشور ترکیه وجود دارد اما تحصیل در دانشگاه های این کشور در این رشته خاص بسیار محدود است. دانشجویان برای تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه می توانند از زبان انگلیسی استفاده کنند اما تحصیل در رشته آنکولوژی تنها به زبان ترکی ارائه می شود.

علاقمندانی که قصد کار یا ادامه تحصیل در ایران را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که باید در دانشگاهی تحصیل کنند که به تایید وزارت بهداشت رسیده باشد و در غیر این صورت مدرک دریافت شده به هیچ عنوان دارای اعتبار نخواهد بود و اجازه ادامه تحصیل یا کار به فرد داده نخواهد شد.

از سوی دیگر داوطلبان در صورتی می توانند وارد دانشگاه های ترکیه شوند که در آزمون های ورودی مربوط به دانشگاه های این کشور نمره قبولی دریافت کرده باشند. در حال حاضر دانشگاه استانبول به عنوان بهترین دانشگاهی شناخته می شود که دانشجویان می توانند تحصیل پزشکی در ترکیه را در آن تجربه کرده و پس از آن تخصص آنکولوژی را در آن پشت سر بگذارند.

شرایط تحصیل در رشته آنکولوژی در ترکیه

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در ترکیه

یکی از جذابیت های کشور ترکیه برای تحصیل در کلیه رشته های پزشکی آن است که افراد می توانند با هزینه های بسیار کمی در این کشور مشغول به تحصیل شوند. هزینه تحصیل در رشته آنکولوژی در کشور ترکیه سالیانه کمتر از 1500$ (دلار) است و به همین دلیل ترکیه را می توان یکی از ارزان قیمت ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در این رشته معرفی کرد. البته دانشجویانی که در دانشگاه های خصوصی ترکیه تحصیل می کنند، باید انتظار هزینه هایی در حدود 17000$ تا 35000$ (دلار) در سال را داشته باشند.

در کنار هزینه های تحصیل، هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه نیز باید مورد توجه متقاضیان قرار گیرد. به طور متوسط می توان هزینه ای در حدود 400$ تا 650$ (دلار) در ماه را برای زندگی در این کشور مناسب ارزیابی کرد که البته دانشجویان با انجام برخی از فعالیت های خاص از جمله زندگی در خوابگاه دانشجویی و استفاده از وعده های غذایی دانشگاه، می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را کاهش دهند.

دانشجویانی که در دوره های آموزشی بیش از 2 سال در کشور ترکیه شرکت می کنند، قادر خواهند بود تا به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند و این خود فرصت جدیدی است که دولت ترکیه در اختیار دانشجویان بین المللی قرار داده است تا بتواند بیش از پیش آن ها را به سمت تحصیل در ترکیه ترغیب کند. حضور هرچه بیشتر دانشجویان خارجی در این کشور علاوه بر این که می تواند از نظر اقتصادی برای این کشور یک امتیاز باشد، بلکه می تواند موجب افزایش امتیاز دانشگاه های این کشور شود.

درآمد متخصص آنکولوژیست در ترکیه

یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه داشت آن است که دولت ترکیه به فارغ التحصیلان خارجی در این کشور اجازه می دهد تا به جستجوی کار پرداخته و در صورتی که شغل مناسبی برای خود پیدا کنند، اقامت این کشور را به دست آورند. پزشکان در سال های آخر تحصیل خود وارد محیط بیمارستانی می شوند و این فرصتی است که به آن ها کمک خواهد کرد تا بتوانند رضایت بیمارستان را جلب کرده و بلافاصله پس از پایان تحصیل خود در این کشور به استخدام بیمارستان درآیند.

پزشکان آنکولوژیست در ترکیه از درآمد بسیار بالایی برخوردار هستند و در صورتی که بتوانند زبان عربی را نیز فرا بگیرند، می توانند درآمد خود را به صورت چشمگیری افزایش دهند چراکه بسیاری از اعراب ثروتمند حاشیه خلیج فارس برای درمان خود به کشور ترکیه سفر می کنند. در نمودار زیر متوسط درآمد پزشکان آنکولوژیست در کشور ترکیه مشخص شده است.

درآمد ماهانه متخصصین آنکولوژیست در کشور ترکیه

افرادی که سابقه سفر به کشور ترکیه را داشته اند به خوبی می دانند که دسترسی به درآمدی معادل 21400 TRY (لیر ترکیه) در ماه می تواند به آن ها در داشتن رفاه اجتماعی کامل چه تاثیری داشته باشد حال آنکه بسیاری از آنکولوژیست ها در ترکیه پس از 5 سال کار در این کشور درآمد بسیار بیشتری را به دست می آورند. شما عزیزان نیز در صورت تمایل به ادامه تحصیل در ترکیه بخصوص در رشته های پزشکی قادر خواهید بود تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از ایشان در این زمینه کمک بخواهید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *