ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در دانمارک

رشته آنکولوژی در دانمارک

رشته آنکولوژی در دانمارک را می توان به عنوان یکی از بهترین شاخه های علوم پزشکی در این کشور معرفی کرد که مخاطبان بسیار زیادی دارد. تا چندی پیش، تحصیل در کشور دانمارک برای دانشجویان تمامی کشورهای جهان کاملا رایگان بود اما امروزه تنها شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا هستند که در این کشور قادر به تحصیل رایگان خواهند بود و سایرین باید شهریه خود را به صورت کامل به دانشگاه پرداخت کنند.

رشته آنکولوژی با توجه به مشکلات به وجود آمده در تغذیه و سبک زندگی افراد و همچنین رشد بی رویه بیماری سرطان در جهان، ارزشی چندین برابر پیدا کرده است و افرادی که در این زمینه تحصیل می کنند، می توانند در آینده به درآمدهای بسیار مناسبی دست پیدا کنند. کشور دانمارک به عنوان یکی از کشورهایی که با کمبود نیروی کار حرفه ای در رشته های پزشکی دست و پنجه نرم می کند، به پزشکان خارجی اجازه می دهد تا برای کار وارد خاک این کشور شده و پس از گذراندن دوره های آموزش پزشکی در این کشور به کار مشغول شوند. پس چه بهتر که دانشجویان خارجی در مسیر مهاجرت به این کشور قرار گیرند و از همان ابتدا دوره پزشکی را در کشور دانمارک آغاز کنند. به دلیل اهمیت تحصیل و کار پزشکی در دانمارک، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی چگونگی تحصیل رشته آنکولوژی در دانمارک خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در دانمارک چگونه است؟
  • هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در دانمارک چه مقدار است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کشور دانمارک در این کشور به کار مشغول شد؟
  • درآمد یک متخصص آنکولوژیست در دانمارک چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای قدرتمند اروپایی در زمینه پزشکی است و در سال های اخیر به یکی از قطب های این حرفه در جهان تبدیل شده است و به همین دلیل نمی توان به سادگی از کنار نام این کشور عبور کرد. رشته آنکولوژی نیز یکی از رشته های نوپا در دانمارک است که توانسته جایگاه بسیار مناسبی را برای این کشور در تحصیل پزشکی در دانمارک به وجود آورد.

رشته پزشکی در بسیاری از دانشگاه های دانمارک ارائه می شود اما فرصت تحصیل در رشته آنکولوژی محدودتر است. در حال حاضر دانشگاه کوپنهاگن بهترین دانشگاه کشور دانمارک در تحصیل رشته آنکولوژی به حساب می آید. این دانشگاه در رده بندی کلی توانسته جایگاه 34 را به خود اختصاص دهد اما در رشته آنکولوژی در جایگاه 61 جهان قرار دارد. دانشگاه آرهوس نیز دومین مقصد مناسب برای تحصیل در رشته آنکولوژی به شما می رود که توانسته جایگاه 89 را برای خود به ارمغان آورد و این در حالی است که در رده بندی کلی دانشگاه های جهان این دانشگاه در جایگاه 105 قرار دارد.

نگاه اجمالی به جایگاه دانشگاهای دانمارک برای تحصیل رشته آنکولوژی نشان می دهد که دانشجویان علاوه بر مدرک زبان بسیار خوب، باید رزومه تحصیلی با نمرات عالی در اختیار داشته باشند تا بتوانند در رقابت با سایر دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، به عنوان دانشجوی برتر فرصت تحصیل در دانمارک را به دست آورند.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در دانمارک

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در دانمارک

همانطور که در بخش قبل اشاره شد، هزینه تحصیل برای دانشجویان اروپایی در دانمارک کاملا رایگان است و آن ها بدون پرداخت شهریه می توانند در دانشگاه های این کشور در تمامی رشته ها به ادامه تحصیل بپردازند ولی دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در دانمارک باید شهریه خود را به صورت کامل پرداخت کنند. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در کشور دانمارک از 18000€ تا 35000€ (یورو) در سال متغیر است اما معمولا در دانشگاه های برتر این کشور بیش از 25000€ (یورو) اعلام شده است.

از سوی دیگر دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. هزینه زندگی در کوپنهاگن به عنوان پایتخت دانمارک برای یک دانشجو ماهانه بیش از 1200€ (یورو) است و افرادی که توان کنترل هزینه های خود را نداشته باشند با ماهانه 1800€ (یورو) برای پرداخت هزینه های زندگی خود در این شهر نیاز خواهند داشت.

در دانمارک دانشجویان خارجی این فرصت را خواهند داشت که به صورت قانونی از سپتامبر تا پایان ماه می 20 ساعت در هفته به کار دانشجویی مشغول شده و در سایر ماه های سال می توانند به صورت تمام وقت در این کشور کار کنند و این خود راه بسیار مناسبی است تا بتوانند هزینه های زندگی خود در این کشور را به صورت خودکفا تامین کنند. البته باید صادقانه به این موضوع اشاره داشت که دروس ارائه شده در این رشته تحصیلی بسیار دشوار هستند و بهتر است دانشجویان زمان بیشتری را صرف آموزش کنند و تنها در صورت لزوم به کار دانشجویی مشغول شوند.

درآمد متخصصین آنکولوژیست در دانمارک

به مانند بسیاری از کشورهای اروپایی و چنانچه پیش تر نیز اشاره شد، افرادی که مدرک پزشکی خود را از دانشگاه های دانمارک دریافت کرده باشند این قدرت را خواهند داشت که برای کار این کشور را انتخاب کنند و از این طریق اقامت دائم آن را نیز در زمان تعیین شده به دست آورند. در دانمارک نیز به مانند سایر کشورهای جهان پزشکان از درآمد بسیار بالایی برخوردار هستند و در صورتی که در یک زمینه خاص از جمله آنکولوژی تخصص دریافت کنند نیز درآمد خود را به صورت چشمگیری افزایش خواهند داد.

هزینه زندگی یک فرد مجرد در کشور دانمارک در بالاترین سطح می تواند در حدود 20000DKK (کرون دانمارک) و هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در این کشور در سطح بالا نیز در حدود 45000DKK (کرون دانمارک) تخمین زده می شود اما یک پزشک متخصص در رشته آنکولوژی درآمدی به مراتب بیش تر از این مقدار را در ماه به دست می آورد. نمودار زیر به خوبی این اختلاف را نشان می دهد.

درآمد ماهانه متخصصین آنکولوژیست در دانمارک

لازم به یادآوری است که دانمارک با کمبود نیروی کار در حرفه تخصص پزشکی روبرو است و به همین دلیل است که مهاجرت پزشکان به دانمارک در سال های اخیر نیز افزایش پیدا کرده است. شما نیز در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در دانمارک قادر خواهید بود تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته آنکولوژی در دانمارک

  1. Hamid گفت:

    لیسانس برق الکترونیک دارم..۱۲سال سابقه کار در پست برق های فشار قوی 400kv..230kh.132kvدارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در دانمارک ابتدا مقاله موسسات کاریابی در دانمارک رومطالعه نمایید تا کامل راهنمایی بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *