ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در روسیه

رشته آنکولوژی در روسیه

رشته آنکولوژی در روسیه را می توان به عنوان یکی از رشته های پرمخاطب در این کشور معرفی کرد که سالانه نظر بسیاری را به خود جلب می کند. روسیه یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است و به همین دلیل نیاز بسیار زیادی به جذب نیروی کار پزشکی دارد. تحصیل در روسیه در حال حاضر بهترین گزینه ای است که می تواند یک پزشک را به کار در روسیه امیدوار کند چراکه دریافت اقامت این کشور از طریق کار بسیار دشوار است.

دانشگاه های بسیار زیادی در کشور روسیه وجود دارد که می توان تحصیل آنکولوژی در روسیه را در آن تجربه کرد. متقاضیان تحصیل در روسیه باید با توجه به رزومه تحصیلی خود نسبت به اخذ پذیرش اقدام کنند. افرادی که پذیرش تحصیلی روسیه را به دست می آورند باید دقت داشته باشند که طول دوره تحصیل آن ها در روسیه بنا به شرایط و قوانین خاص این کشور ممکن است بسیار متفاوت از کشورهای دیگر باشد در نتیجه کسب آگاهی از شرایط تحصیل در کشور روسیه برای متقاضیان بین المللی پیش از مهاجرت به این کشور الزامی است. به دلیل اهمیت موضوع تحصیل رشته آنکولوژی در روسیه، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این گفتار به بررسی این شرایط خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در روسیه چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در روسیه چقدر است؟
  • چگونه می توان در روسیه پس از تحصیل به کار رسید؟
  • درآمد یک متخصص آنکولوژیست در روسیه چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در روسیه

افرادی که قصد تحصیل رشته پزشکی در روسیه را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که شرایط تحصیل در این کشور به طور کامل متفاوت از شرایط بسیاری از کشورهای جهان است. بدون توجه به مقطعی که دانشجویان قصد ورود به آن را دارند، همه موظف هستند تا در آزمون های پادفک در این کشور شرکت کنند. این دوره برای سنجش مدرک تحصیلی قبلی دانشجویان انجام می شود. متقاضیان این فرصت را خواهند داشت تا در دوره های آموزشی دوره پادفک شرکت کنند و در این دوره زبان روسی را نیز بیاموزند.

در حال حاضر امکان تحصیل در رشته آنکولوژی در روسیه به زبان انگلیسی امکان پذیر نیست و همه افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، باید به زبان روسی تسلط داشته باشند. تحصیل پزشکی در روسیه در حال حاضر یک دوره 6 ساله است و افرادی که قصد دریافت تخصص در رشته آنکولوژی را داشته باشند، باید 2 سال دیگر به تحصیل در این رشته ادامه دهند و در صورتی که در آزمون نهایی موفق به کسب امتیاز کامل شوند، قادر خواهند بود تا مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های روسیه دریافت کرده و وارد بازار کار این کشور یا برخی دیگر از کشورهای جهان شوند. در حال حاضر برترین دانشگاه روسیه برای تحصیل در رشته آنکولوژی دانشگاه دولتی مسکو است.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در روسیه

هزینه تحصیل در رشته آنکولوژی در روسیه

یکی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با تحصیل در کشور روسیه باید به آن توجه داشت، هزینه های مقرون به صرفه آن است که جذابیت ویژه ای را برای بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور ایجاد کرده است. دانشجویانی که در کشور روسیه و در رشته آنکولوژی تحصیل می کنند، سالیانه در حدود 4500$ (دلار) را به عنوان شهریه دانشگاهی خود پرداخت می کنند و این مبلغی است که با هزینه های تحصیل در بسیاری از کشورهای جهان قابل مقایسه نیست.

از طرف دیگر هزینه های زندگی در روسیه نیز بسیار مقرون به صرفه است به طوری که در بسیاری از شهرهای این کشور می توان با بودجه ای در حدود 400$ الی 500$ (دلار) زندگی دانشجویی خوبی را پشت سر گذاشت و این مسئله نیز فرصتی است که در کشورهای اندکی قابل دسترسی است.

در رابطه با کار دانشجویی در کشور روسیه، بر اساس قوانین این کشور به برخی از دانشجویان خارجی فرصت کار داده خواهد شد. همه دانشجویانی که قصد کار در این کشور را دارند، باید برای درخواست خود را رسما ثبت کنند و پس از بررسی ممکن است به فرد این اجازه داده شود یا خیر. در صورتی که فرد بدون مجوز در این کشور کار کند، فورا از این کشور اخراج خواهد شد و برای یک بازه زمانی طولانی از ورود به روسیه منع خواهد شد.

درآمد متخصصین آنکولوژیست در روسیه

یکی از موضوعاتی که باید به آن در رابطه با تحصیل پزشکی در روسیه توجه داشت، امکان کار پس از تحصیل در این کشور است. پزشکانی که مدرک تحصیلی خود را از روسیه دریافت کرده اند قادر خواهند بود تا مجوز کاریابی در این کشور را به دست آورده و به جستجوی کار در این کشور بپردازند. در صورتی که فردی موفق به کاریابی در این کشور شود، قادر خواهد بود تا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و اقامت این کشور را به دست آورد.

همچون بسیاری از کشورهای جهان، پزشکان در روسیه نیز از درآمد بسیار بالایی برخوردار هستند و می توانند رفاه کامل اقتصادی را در این کشور تجربه کنند. درآمد پزشکان آنکولوژیست به دلیل تخصصی که در اختیار دارند، به نسبت بسیاری از پزشکان دیگر نیز بهتر است. آنکولوژیست ها در کشور روسیه به راحتی قادر به تامین هزینه های زندگی یک خانواده 5 نفره در این کشور خواهند بود و می توانند از این طریق اطمینان حاصل کنند که کار در روسیه به عنوان یک پزشک می تواند آن ها را به بالاترین کیفیت زندگی در روسیه برساند. در نمودار زیر متوسط درآمد یک متخصص آنکولوژیست در روسیه به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین آنکولوژیست در کشور روسیه

نمودار فوق به خوبی اثبات کننده ادعای بالا است و افرادی که علاقه مند به کسب اطلاعات جزئی تر در این رابطه هستند به راحتی می توانند از طریق یک جستجوی اینترنتی به این نتیجه برسند. به طور کلی تحصیل در کشور روسیه می تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد که هر یک از آن ها نیازمند توضیحات تخصصی است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در این رابطه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا از اطلاعات ایشان در این زمینه بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *