ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در رومانی

رشته آنکولوژی در رومانی

رشته آنکولوژی در رومانی می تواند مسیری سریع برای رسیدن شما به حرفه ای ارزشمند باشد که درآمدی عالی را در اختیار شما قرار خواهد داد. بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان که تحصیل رشته آنکولوژی در رومانی نیاز به صرف زمان کوتاه تری دارد و افراد می توانند در یک بازی زمانی 5 ساله به آنکولوژیست تبدیل شوند. همچون بسیاری از کشورهای اروپایی، میانگین سنی جمعیت در رومانی نیز در حال افزایش است و این خود می تواند یکی از دلایل مهم برای تحصیل رشته آنکولوژی در رومانی باشد.

رومانی در سال های اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما می توان چنین بیان کرد که این کشور در حال حاضر یکی از جذاب ترین مقاصد تحصیلی در قاره اروپا است. با توجه به این که رومانی در عضویت حوزه شنگن قرار ندارد، پروسه دریافت ویزای تحصیلی این کشور ساده تر است و افرادی که به عنوان دانشجو به این کشور مهاجرت می کنند و اقامت موقت رومانی را به دست می آورند، برای دوره تفریحات خود به سادگی می توانند به کشورهاثی حوزه شنگن مهاجرت کنند. به دلیل اهمیت موضوعاتی که در رابطه با آن ها صحبت شده است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا در این مقاله در رابطه با شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در رومانی توضیحاتی را در اختیار علاقه مندان قرار دهند.

  • شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در رومانی چیست؟
  • هزینه تحصیل آنکولوژی در رومانی چقدر است؟
  • چگونه می توان پس از تحصیل در رومانی در این کشور به کار رسید؟
  • درآمد متخصصین آنکولوژی در رومانی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در رومانی

تحصیل در رومانی در رشته آنکولوژی یکی از فرصت های بسیار مناسب برای ورود به عرصه طبابت است. افرادی که رشته آنکولوژی را برای تحصیل در رومانی انتخاب می کنند، می توانند به این مسئله امید داشته باشند که بلافاصله پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور می توانند به شغل مورد نظر خود دست پیدا کرده و اقامت تحصیلی خود در این کشور را به اقامت کاری تبدیل کنند.

طول دوره تحصیل رشته آنکولوژی در رومانی حدود 5 سال است و این خود می تواند یک امتیاز بزرگ برای بسیاری از افراد باشد چراکه در بسیاری از کشورهای جهان برای دریافت مدرک تحصیلی در این رشته حداقل به تحصیل 6 ساله نیاز خواهد بود. از طرف دیگر پروسه دریافت ویزای تحصیلی رومانی نیز بسیار کوتاه مدت تر خواهد بود و دانشجویان در این زمینه نیز می توانند یک امتیاز ویژه را به دست آورند.

دانشجویان دو سال اول تحصیل خود در این رشته به تحصیل دروس عمومی پزشکی می پردازند و در دو سال دوم دروس تخصصی را می آموزند. در سال پایانی نیز در دانشجویان در محیط بیمارستانی مشغول به گذراندن دوره انترنی خواهند شد تا بلافاصله پس از تحصیل آماده ورود به بازار کار شده و تسلط کافی بر نحوه برخورد با بیماران را داشته باشند.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در رومانی

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در رومانی

یکی از مهم ترین مواردی که دانشجویان و متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باید به آن توجه ویژه داشته باشند، هزینه هایی است که سالانه باید در کشور میزبان پرداخت کنند. این هزینه های را می توان در دو دسته هزینه های زندگی و هزینه های تحصیل به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد.

خوشبختانه هزینه تحصیل پزشکی در رومانی همچون سایر رشته ها در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و علاقمندان به این کشور می توانند با آسودگی خاطر بیشتری دوره آموزشی خود را به پایان برسانند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی در رومانی بسته به دانشگاه محل تحصیل، می تواند تا سقف 6000€ (یورو) در سال افزایش پیدا کند. از طرف دیگر باید به این موضوع توجه داشت که شانس دریافت کمک هزینه های تحصیلی در این کشور نیز بسیار کمتر از بسیار از نقاط جهان است.

علاوه بر هزینه های تحصیل، دانشجویان باید به هزینه های زندگی در رومانی نیز توجه داشته باشند. به طور متوسط برای گذراندن زندگی دانشجویی در رومانی به حدود 250€ تا 300€ (یورو) در ماه نیاز خواهد بود که این مبلغ قابل مقایسه با هزینه های زندگی در کشورهای همسایه رومانی نیز نیست.

دانشجویان در رومانی این فرصت را خواهند داشت با به صورت نیمه وقت و به مدت 20 ساعت در هفته در این کشور مشغول به کار شوند و از این طریق هزینه های زندگی دانشجویی خود در این کشور را تامین کنند. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که تا چندی پیش امکان کار دانشجویی برای دانشجویان بین المللی در رومانی وجود نداشت اما با تصویب قوانین جدید، بر جذابیت مهاجرت تحصیلی به رومانی افزوده شده است.

درآمد متخصص آنکولوژیست در رومانی

به مانند بسیاری از کشورهای جهان، زمانی که یک دانشجو مدرک تحصیلی خود را در کشور رومانی در اختیار می گیرد، این فرصت را خواهد داشت تا در رومانی به جستجوی کار بپردازد. در رومانی یک بازه زمانی 6 ماهه برای یافتن شغل در نظر گرفته شده است و افرادی که بتوانند کار مورد نظر خود را به دست آورند، قادر خواهند بود تا اقامت تحصیلی خود را به کاری تبدیل کنند و مقدمات دریافت اقامت دائم این کشور را نیز به دست آورند.

پزشکان متخصص از جمله آنکولوژیست ها در کشور رومانی از درآمد بسیار بالایی برخوردار هستند و به راحتی قادر خواهند بود تا هزینه های زندگی یک خانواده نسبتا پرجمعیت را تامین کنند. به منظور ادارک هرچه بهتر این موضوع در نمودار زیر، متوسط درآمد این گروه از پزشکان در کشور رومانی به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین آنکولوژیست در کشور رومانی

برای درک بهتر این موضوع کافی است در نظر داشته باشید که هزینه های زندگی رومانی یک خانواده 4 نفره در بهترین شرایط ممکن در حدود 14000 Lei (لئو رومانی) است و درآمد یک آنکولوژیست در این کشور تقریبا 2 برابر مبلغ اعلام شده است.

شما این این فرصت را خواهید داشت تا بدون نیاز به شرکت در آزمون های دشوار ورودی در کشورهای مختلف جهان، تنها با برقراری ارتباط با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، از شرایط تحصیل در رشته پزشکی در رومانی مطلع شده و در صورت تمایل این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *