ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در سوئیس

رشته آنکولوژی در سوئیس

رشته آنکولوژی در سوئیس یکی از رقابتی ترین رشته های تحصیلی است و متقاضیان برای تحصیل حتما باید در آزمون ورودی دانشگاه های سوئیس قبول شوند. ضمنا باید به این نکته نیز توجه شود که تحصیل این رشته در سوئیس به زبان آلمانی امکان پذیر بوده و از همین رو ارائه مدرک زبان آلمانی جزء ضروریات محسوب می شود. کلا رشته آنکولوژی در دانشگاه های سوئیس نیز یک دوره یا کورس 6 ساله بوده و دانشجویان پس از شرکت در دوره انترنی و نیز ارائه تز نهایی خود به مدرک تخصصی خود دست می یابند. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه همین مقاله شما را با نحوه کار در سوئیس به عنوان پزشک آنکولوژی و میزان درآمد این متخصصان آشنا خواهند کرد.

تحصیل رشته آنکولوژی در سوئیس

رشته محبوب و پرطرفدار آنکولوژی در سوئیس رشته ای درباره تحقیقات بر روی تشخیص و درمان سرطانهاست که زمینه ها و موضوعات مختلفی را در قالب پژوهش آنکولوژیکی بالینی البته با تمرکز بر روی لیمفوما، سارکوما و تومورهای اندوکرین ترکیب می کند. این رشته جذاب و رقابتی شامل آزمایشات کیلینیکی، تشخیص آزمایشگاهی، اپیدمولوژی کیلینیکی و بیولوژی و رادیولوژی تومور می باشد. کل دوره تحصیلی رشته آنکولوژی در این کشور یک دوره 6 ساله می باشد و به دو بخش زیر تقسیم می شود:

کل دوره تحصیلی رشته آنکولوژی در سوئیس

معمولا دوره کارشناسی رشته آنکولوژی در سوئیس بیشتر بر روی موضوعات پایه همانند بیولوژی، شیمی، سیستم های اندام، مورفولوژی و عملکرد، مکانیزم های بیماری سرطان و غیره می پردازد. اما در دوره کارشناسی ارشد مباحث تخصصی شده و بیشترین تمرکز بر روی مباحث کیلینیکی است. ضمنا دانشجویان رشته آنکولوژی همانند سایر رشته های پزشکی برای اتمام دوره تحصیلی خود حتما بایستی در دوره انترنی شرکت نموده و همچنین تز خود را هم ارائه دهند.

شرایط پذیرش رشته آنکولوژی در سوئیس

از آنجایی که پذیرش دانشجو مخصوصا دانشجوی خارجی در سوئیس محدود است از همین رو رقابت بر سر قبولی در دانشگاه های این کشور بسیار تنگاتنگ و سخت می باشد. بنابراین ما در اینجا شرایط پذیرش از رشته آنکولوژی در سوئیس 2021 را مورد بررسی قرار می دهیم. اول از همه بایستی بدانید که زبان آموزشی غالب برای تحصیل رشته های پزشکی در کشور سوئیس زبان آلمانی است و به همین دلیل ارائه مدرک زبان آلمانی یکی از شروط اصلی پذیرش از دانشگاه های سوئیس می باشد. شرط دوم برای این کار ارائه مدرک دیپلم متوسطه می باشد. اما شرط سوم و آخر قبولی در آزمون پذیرش دانشگاه های سوئیس می باشد. بنابراین سه شرط اصلی برای پذیرش و تحصیل رشته آنکولوژی در سوئیس عبارتند از:

سه شرط اصلی برای پذیرش و تحصیل رشته آنکولوژی در سوئیس

دانشجویان پس از اتمام فرآیند اخذ پذیرش خود از دانشگاه سوئیسی و دریافت نامه پذیرش اکنون می توانند به فاز اخذ ویزای تحصیلی سوئیس وارد شوند. ویزایی که از نوع اقامت کوتاه مدت سوئیس بوده و متقاضیان از این طریق می توانند وارد کشور سوئیس شوند اما در ادامه بایستی نسبت به ثبت نام خود در اداره مهاجرت سوئیس و اخذ مجوز اقامت این کشور اقدام نمایند. فلذا از جمله مدارک مهم برای اخذ ویزای مذکور می توان به پاسپورت معتبر، گواهی عدم سوء سابقه، گواهی تمکن مالی، گواهی اسکان، نامه پذیرش از دانشگاه سوئیس و سایر مدارک لازم اشاره نمود.

بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته آنکولوژی در سوئیس

یکی از سوالات مهمی که متقاضیان تحصیل رشته آنکولوژی مطرح می کنند، انتخاب دانشگاه معتبر برای ادامه تحصیل در این رشته می باشد. در سوئیس دانشگاه های زیادی برای ادامه تحصیل در رشته آنکولوژی وجود دارد. اما این دانشگاه ها را می توان بر اساس معیارهایی مثل تعداد استاد و دانشجو، تعداد مقالات علمی، درصد پذیرش دانشجو، درصد استخدام فارغ التحصیلان و غیره رتبه بندی کرده و بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته آنکولوژی در سوئیس را انتخاب کرد. ما در قالب نمودار زیر شما را با بهترین دانشگاه ها برای تحصیل این رشته در سوئیس 2021 آشنا می کنیم:

برترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل رشته آنکولوژی

همان طوری که در نمودار فوق نیز مشاهده می شود، در حال حاضر دانشگاه لوزان برترین دانشگاه سوئیس برای ادامه تحصیل در رشته آنکولوژی می باشد. برای اطلاع از ریز جزئیات معیارهای برتری دانشگاه لوزان سوئیس در رشته آنکولوژی به جدول زیر توجه نمایید:

فاکتورهاامتیازات
امتیاز جهانی63.1
شهرت تحقیقات جهانی368
شهرت تحقیقات منطقه ای122
نشریات256
کتاب ها381
همایش ها1170
ایمپکت ارجاع251

شرایط پذیرش رشته آنکولوژی در سوئیس

شرایط کار به عنوان پزشک آنکولوژی در سوئیس

چگونه می توان به عنوان پزشک آنکولوژی در سوئیس کار کرد؟ بر طبق قانون فدرال مشاغل پزشکی سوئیس موسوم به Act MedPA فقط کسانی می توانند به عنوان پزشک آنکولوژی وارد بازار کار سوئیس شده و در مطب ها و بیمارستان ها کار کنند که:

  • اولا دوره یا کورس تحصیلی 6 ساله را در یکی از دانشگاه های سوئیس به پایان برسانند.
  • دوما در آزمون اعطای مجوز فدرال سوئیس (Swiss Federal Licensing Examination) قبول شوند.
  • سوما به عنوان دستیار پزشک به مدت حدود 3 سال در بیمارستان ها یا مطب ها مشغول به کار شوند.

ناگفته نماند که رشته آنکولوژی در سوئیس جزء مشاغل درجه یک و پردرآمد این کشور اروپایی محسوب می شود. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، متوسط درآمد ماهیانه پزشکان آنکولوژی در سوئیس حدود CHF29100 (فرانک سوئیس) می باشد درحالی که متوسط درآمد مشاغل دیگر در سوئیس حدود CHF10300 (فرانک سوئیس) می باشد. همین امر نیز نشانگر وضعیت شغلی بسیار مناسب این متخصصان در کشور سوئیس می باشد:

متوسط درآمد رشته آنکولوژی نسبت به سایر مشاغل در سوئیس

هموطنان محترم از طریق تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین می توانند در جریان روش های مختلف مهاجرت به سوئیس 2021 و اخذ اقامت این کشور قرار گیرند.

5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته آنکولوژی در سوئیس

  1. هومن.م گفت:

    بنظرتون چه رشته ای رو در مقطع ارشد تو ایران بخونیم که برای دکترا بشه راحت اپلای تحصیلی برای ادامه در سوییس گرفت؟ مثلا برای ورود به انکولولوژی؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رشته های گروه مهندسی در سوئیس جایگاه بسیار ویژه ای دارند. اما در کشور پیشرفته ای مثل سوئیس تمامی رشته های تحصیلی جایگاه ویژه ای در بازار کار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *