ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در شیلی

رشته آنکولوژی در شیلی

رشته آنکولوژی در شیلی رشته ای است که به دلیل شرایط رقابتی شدید از ظرفیت پذیرش خیلی پایینی برخوردار است اما توجه بسیاری به آن می شود. معمولا متقاضیان برای ادامه تحصیل در این رشته بایستی مدرک دیپلم تجربی داشته و در دروس بیولوژی، شیمی و ریاضیات نیز نمره خیلی خوبی کسب کنند. علاوه بر این ارائه مدرک زبان اسپانیولی (DELE) برای اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی شیلی الزامی اشت. شما عزیزان با مطالعه مقاله حاضر می توانید از آخرین اطلاعات و اخبار پیرامون شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در کشور شیلی باخبر شده و همچنین سوالات خود پیرامون همین موضوع را با کارشناسان و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطرح نمایید.

تحصیل رشته آنکولوژی در شیلی

در کل کورس رشته های پزشکی در شیلی یک دوره 7 ساله می باشد و دانشجویان پس از اتمام دوره متوسطه می توانند وارد این دوره ها شوند. خود دوره آنکولوژی از جمله دوره های تحصیلی محبوب در شیلی می باشد که دانشجویان با تحصیل در این دوره تحصیلی تخصص های لازم را در گرایش های آنکولوژی پزشکی، آنکولوژی جراحی و آنکولوژی تابشی به دست آورده و می توانند در ادامه برای ورود به بازار کار شیلی آماده شوند. اما دروسی که به دانشجویان رشته آنکولوژی در شیلی ارائه می شود عبارتند از:

  • آناتومی
  • بیو شیمی
  • فیزیولوژی
  • میکروبیولوژی
  • پزشکی قانونی و سم شناسی
  • پاتولوژی
  • فارماکولوژی
  • پزشکی خانواده
  • درماتولوژی
  • جراحی و غیره

محتوای عزیزان در جریان باشند که در شیلی دانشگاه های پزشکی زیادی برای تحصیل رشته آنکولوژی وجود دارد که لیست اسامی برخی از آنها از این قرار است:

دانشگاه های پزشکی شیلی
دانشگاه های پزشکی دولتیدانشگاه شیلی، دانشگاه والپارازیو و دانشگاه تموکو
دانشگاه های پزشکی خصوصیدانشگاه کاتولیک، دانشگاه کانسپسیون و دانشگاه آئوسترال

اما از بین این دانشگاه سه تا از برترین دانشگاه های شیلی برای ادامه تحصیل در رشته آنکولوژی شامل دانشگاه کاتولیک، دانشگاه شیلی و دانشگاه آتونوما شیلی می باشد.

تحصیل رشته آنکولوژی در شیلی

شرایط پذیرش دانشجویان رشته آنکولوژی در شیلی

با اینکه ممکن است که شرایط پذیرش از دانشگاه های شیلی کمی متفاوت از هم باشد اما در این زمینه دانشگاه های شیلی وجه اشتراک هایی نیز با هم دارند. مثلا فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های شیلی معمولا به صورت آنلاین بوده و از این گذشته دانشجویان برای پذیرش از دانشگاه های مذکور نیازمند ارائه مدرک دیپلم متوسطه با حداقل معدل 50% می باشند. همچنین متقاضیان برای اخذ پذیرش خود نیازمند ارائه مدرک زبان اسپانیایی هستند چرا که تحصیل رشته آنکولوژی در شیلی عالبا به زبان اسپانیولی انجام می شود. نهایتا یکی دیگر از شروط مهم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های شیلی گذراندن آزمون ورودی این دانشگاه هاست.

اما نباید فراموش کنیم که فرآیند پذیرش از دانشگاه های شیلی با درخواست ویزای تحصیلی این کشور به پایان می رسد. معمولا ویزای تحصیلی شیلی نیز برای دانشجویانی صادر می شود که اولا متقاضی تحصیل در یک کورس فول تایم بوده و ثانیا از دانشگاه مربوطه نیز نامه پذیرش خود را دریافت کرده باشند.

بدین ترتیب اسناد و مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی شیلی 2024 بدین قرار است:

مدارکشرایط
فرم درخواست ویزای تحصیلی شیلیتکمیل و امضاء شده
پاسپورت ملی معتبربا اعتبار حداقل 6 ماه پس از اتمام ویزا و خروج از شیلی
تاییدیه سلامت
گواهی عدم سوء سابقه
عکس از متقاضیجدید در اندازه عکس پاسپورتی
تاییدیه از یکی از دانشگاههای شیلی
گواهی اثبات تمکن مالی مناسبمثل ارائه صورت حساب بانکی
بیمه نامه سلامت
هزینه رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی شیلیدر حدود 160$ (دلار)

هزینه تحصیلی دانشجویان رشته آنکولوژی در شیلی

در کل هزینه های تحصیلی دانشجویان رشته آنکولوژی در شیلی را می توان به دو بخش (شامل شهریه ها و هزینه های زندگی) دسته بندی کرد. درباره شهریه ها بایستی بدانید که دانشگاه های دولتی و خصوصی شیلی هر کدامیک دارای سیاست شهریه خاص خود می باشد. با اینکه در سال های اخیر سطح شهریه ها در شیلی افزایش یافته اما باز هم پایین تر از سطح شهریه ها در کشورهای غربی است. ما در نمودار زیر تلاش کرده ایم تا در زمینه شهریه سالانه برخی از معروفترین دانشگاه های پزشکی کشور شیلی را با هم مقایسه کنیم:

مقایسه شهریه سالانه در دانشگاه های شیلی

بخش دوم هزینه های زندگی دانشجویان رشته آنکولوژی در شیلی است که بر طبق آمار سال 2024، میانگین هزینه زندگی در شیلی برای هر دانشجوی بین المللی از 700$ الی 1100$ (دلار) متغیر بوده و برخی از این هزینه ها عبارتند از.

هزینه هامبلغ به دلار
یک وعده غذایی در رستوران ارزان8$
یک بطری آب نوشیدنی1$
شیر (یک لیتر)1.20$
1 عدد نان 500 گرمی0.95$
بلیط یک طرفه در حمل و نقل عمومی1$
هزینه ماهیانه ایاب و ذهاب47.50$
هزینه ماهیانه ورزش و تفریح42$
مخارج مربوط به پوشاک37$
میانگین اجاره آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر343$
میانگین اجاره آپارتمان 1 خواب در بیرون از شهر274$
هزینه ماهانه اینترنت ADSL30$

وضعیت کار پزشکان آنکولوژی در شیلی

معمولا یکی از دلمشغولی های بزرگ فارغ التحصیلان رشته آنکولوژی در شیلی اطلاع از شرایط بازار کار متخصصان این رشته می باشد. در این زمینه اولا نبایستی نگران بود چراکه اولا نرخ بیکاری شیلی در وضعیت کنونی پایین تر از اغلب کشورهای آمریکای لاتین می باشد. به طوری که نرخ بیکاری این کشور در می سال 2024 به حدود 10% رسیده است. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، نرخ بیکاری در شیلی ماه به ماه روند نزولی خود را طی می کند:

نرخ بیکاری در شیلی

از این گذشته رشته های پزشکی مخصوصا رشته آنکولوژی در شیلی جزء مشاغل مورد نیاز این کشور محسوب شده و همچنین این رشته شغلی در زمره مشاغل پردرآمد شیلی هم محسوب می شود. با توجه به نمودار زیر می توان به این نکته مهم پی برد:

مقایسه درآمد ماهیانه در شیلی

همان طوری که در نمودار فوق هم مشاهده شد، متوسط درآمد ماهیانه آنکولوژیست ها در شیلی حدود CLP4790000 (پزو) اما متوسط درآمد ماهیانه سایر شاغلین در کشور شیلی حدود 1870000CLP (پزو) می باشد. هموطنان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کشور شیلی و روش های مهاجرت به این کشور می توانند با تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

پرتکرارترین سوالات در خصوص رشته آنکولوژی در شیلی

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته آنکولوژی در شیلی، در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین آنها پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • چشم انداز شغلی رشته آنکولوژی در شیلی چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، شیلی چشم انداز شغلی مناسبی را به ویژه در رشته آنکولوژی به فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی ارائه نمی دهد.
  • آیا امکان دریافت بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته آنکولوژی در شیلی وجود دارد؟ تمامی دانشجویان کم بضاعت که به دنبال تحصیل رشته آنکولوژی در شیلی هستند، می توانند از بورسیه های دانشجویی در این رشته تحصیلی بهره مند شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *