ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در صربستان

رشته آنکولوژی در صربستان

امسال نیز تقاضا برای تحصیل در رشته آنکولوژی در صربستان بالا بود و از مهمترین دلایل آن هزینه تحصیلی مناسب، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و غیره میباشد. معمولا این دوره تحصیلی در دانشکده پزشکی دانشگاه بلگراد و با عنوان آنکولوژی بالینی و تخصص یابی در پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان به دانشجویان خارجی ارائه می شود. دانشجویان نیز پس از طی حدود 6 سال از تحصیلاتشان می توانند به مدرک پزشکی آنکولوژی از صربستان دست یابند.

پس از گذراندن دوره 6 ساله نیز فارغ التحصیلان می توانند با گذراندن آزمون بورد یا board exam که هر سال فقط یکبار در وزارت بهداشت صربستان برگزار می شود و ثبت نام در شورای پزشکی صربستان، مجوز فعالیت پزشکی خود را دریافت کرده و در بیمارستان ها و کیلینیک های صربستان و دیگر کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند. گروه کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان درباب معرفی دانشگاه بلگراد و شرایط اعزام دانشجو به صربستان 2021 نیز می باشد.

تحصیل رشته آنکولوژی در صربستان

در ابتداء بایستی در جریان باشید که تحصیل در رشته آنکولوژی در صربستان یک دوره 6 ساله است دوره ای که نهایتا به اخذ مدرک MD (یا مدرک پزشکی) منجر می شود. نکته مهم دیگر اینکه رشته آنکولوژی در صربستان با عنوان آنکولوژی کیلینیکی یا Clinical Oncology مطرح بوده و فقط هم در دانشکده پزشکی دانشگاه بلگراد به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. هدف از ارائه این برنامه تحصیلی در دانشگاه بلگراد صربستان معرفی انواع شیوه های پیشرفته پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری هایی از نوع سرطان می باشد. به محض اتمام این دوره آموزشی نیز انتظار می رود که دانشجو در سه زمینه زیر تخصص لازم را بدست آورده و بتواند به عنوان پزشک معالج بیماران سرطانی وارد بازار کار شود:

زمینه تخصصی رشته آنکولوژی در صربستان

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در صربستان

همان طوری که گفته شد، طول مدت تحصیل رشته های پزشکی در صربستان 7 ساله بوده و معمولا نیز شروع پذیرش دانشجو در این کشور از ماه اکتبر می باشد. اصولا امتیازات تحصیل رشته آنکولوژی در صربستان را می توان در شرایط آسان پذیرش، هزینه تحصیلی پایین و نیز امکان تحصیل این رشته به زبان انگلیسی دانست. بنابراین متقاضیان تحصیل رشته آنکولوژی در صربستان بایستی به زبان انگلیسی مسلط باشد. علاوه بر این از مهمترین شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در صربستان می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • مدرک دیپلم متوسطه + ریزنمرات همراه
  • قبولی در آزمون ورودی (زیست شناسی+ شیمی)

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در صربستان

نحوه اخذ ویزا توسط دانشجویان رشته آنکولوژی در صربستان

قبل از هر چیزی بایستی به این نکته مهم توجه کنید که دولت صربستان فقط به دانشجویان بین المللی ویزای تحصیلی این کشور را صادر می کند. ویزایی که امکان ورود به صربستان و اقامت بلند مدت در این کشور را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده و از آن با عنوان ویزای نوع D صربستان نام برده می شود. پس طبق قوانین کشور صربستان دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل طولانی مدت در دانشگاه های صربستان را دارند میتوانند برای دریافت ویزای مذکور اقدام نمایند. برای اخذ ویزای دانشجویی صربستان 2021 نیز ارائه مدارک ذیل به سفارت این کشور امری الزامی است:

  • اصل پاسپورت ملی با 2 صفحه خالی
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی صربستان
  • دو قطعه عکس پاسپورتی جدید از متقاضی
  • نامه پذیرش صادره از دانشگاه صربستان
  • مدرک زبان انگلیسی TOEFL یا IELTS
  • کلیه مدارک تحصیلی و کارنامه معتبر
  • بیمه سلامت
  • قبض واریز شهریه سال اول
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • مدرک عدم سوء سابقه

ارزیابی هزینه تحصیلی دانشجویان آنکولوژی در صربستان

اخذ شهریه در دانشگاه های صربستان به نوع دانشگاه و نیز به ملیت دانشجویان بستگی دارد. مثلا طبق قوانین آموزشی کشور صربستان دانشجویان صرب معاف از پرداخت شهریه به دانشگاه های دولتی صربستان هستند. همچنین دانشجویان بین المللی نیز شهریه خیلی کمی به این نوع دانشگاه ها در صربستان پرداخت می کنند. اما هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی صربستان بسیار بالاست. مثلا در دانشگاه بلگراد، متوسط شهریه سالیانه برنامه های پزشکی (MD) به زبان انگلیسی حدود EUR 7000 (یورو) می باشد. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، کل هزینه زندگی در صربستان برای دانشجوی رشته آنکولوژی حدود USD 673 دلار و بدون اجاره خانه حدود USD 335 (دلار) می باشد:

هزینه زندگی در صربستان برای دانشجوی رشته آنکولوژی

در واقع هزینه زندگی در صربستان USD 673 (دلار) است که که حدود 1.1 برابر ارزانتر از متوسط جهانی است. به همین دلیل صربستان از نظر شاخص هزینه زندگی در رتبه 123 از بین 197 کشور جهان قرار گرفته و از لحاظ رفاه نیز در رتبه 56 بهترین کشور برای زندگی قرار می گیرد. در نمودار زیر می توان با جزئیات بیشتری از دخل و خرج در صربستان 2021 آشنا شد:

جزئیات بیشتری از دخل و خرج در صربستان

شرایط کاری متخصصان آنکولوژی در صربستان

اول از همه باید به این نکته عنایت داشته باشید که برای کسب صلاحیت جهت انجام کار پزشکی یا medical practice در صربستان شما بایستی اولا دوره 6 سال تحصیل رشته آنکولوژی در صربستان را به پایان رسانده باشید و ثانیا آزمون بورد یا board exam راکه هر سال فقط یکبار در وزارت بهداشت صربستان برگزار می شود را بگذراند و در شورای پزشکی صربستان ثبت نام کند. از نظر استخدامی نیز متخصصان آنکولوژی در لیست مشاغل مورد نیاز صربستان قرار داشته و شاغلین این رشته از درآمد نسبتا خوبی هم برخوردارند. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، میانگین درآمد ماهیانه آنکولوژیست ها در صربستان RSD 8000 (دینار صربستان) بالاتر از میانگین درآمدی شاغلین دیگر مشاغل می باشد:

مقایسه درآمد ماهیانه در صربستان

یکی از بهترین روش های ممکن برای اخذ اقامت صربستان در سال 2021 سرمایه گذاری در این کشور اروپایی از طریق ثبت شرکت مسئولیت محدود می باشد که اولا به سرمایه پایین و ثانیا به تشریفات کمتری نیاز دارد. گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا در اخذ اقامت سرمایه گذار صربستان همراه شما عزیزان باشند.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *