ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در عمان

رشته آنکولوژی در عمان

از مهمترین و بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته آنکولوژی در عمان می توان به دو دانشگاه دولتی سلطان قابوس و کالج پزشکی عمان اشاره نمود. دانشجویان بین المللی می توانند رشته آنکولوژی را در قالب یک دوره تحصیلی 7 ساله در عمان ادامه تحصیل داده و پس از اتمام دوره مذکور نسبت به اخذ مجوز کار پزشکی اقدام نمایند. اما چرا کار در عمان؟ چون که اولا استاندارد زندگی در عمان در قیاس با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس بالا است و هزینه زندگی در آن پایین است. ثانیا میانگین درآمد ماهیانه پزشکان و متخصصان آنکولوژی در عمان بسیار بالاتر از درآمد سایر مشاغل می باشد. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شما را در جریان اطلاعات مفصلی در خصوص اعزام دانشجو به عمان 2021 قرار می دهند.

امتیازات تحصیل رشته آنکولوژی در عمان چیست؟

عمان Oman یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس می باشد که با وجود مساحت کم و تعداد جمعیتی خیلی پایین اما از نظر سطح کیفیت زندگی بالا و متوسط درآمد ملی بالا مورد توجه اغلب دانشجویان قرار دارد. از این گذشته عمان به دلیل وجود امنیت پایدار در بین کشورهای عربی و نیز حمایت های دولتی از دانشگاه ها و مراکز علمی نیز مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار دارد. از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی به عمان می توان به تنوع دانشگاه ها و رشته های تحصیلی در این کشور اشاره کرد که یکی از آنها رشته آنکولوژی در عمان می باشد. از دلایل مهم برای تحصیل این رشته در دانشگاه های عمان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

امتیازات تحصیل رشته آنکولوژی در عمان

تحصیل رشته آنکولوژی در عمان

یکی از رشته های پر متقاضی برای تحصیل در کشور عمان، رشته آنکولوژی می باشد و از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل این رشته می توان به کالج پزشکی عمان و نیز دانشگاه دولتی سلطان قابوس اشاره نمود. جالب است بدانید که معمولا مدت تحصیل رشته ها و گرایشات پزشکی از جمله رشته آنکولوژی در عمان 7 سال می باشد. دانشجویان بین المللی در قالب رشته آنکولوژی در عمان می توانند با تمامی روش ها و فنون علمی در خصوص پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان مثل بیوپسی، شیمی درمانی، درمان تابشی، رادیو درمانی، جراحی و غیره آشنا شده و تخصص لازم را در آنکولوژی پزشکی به دست آورند و با این تخصص وارد بازار کار عمان شوند. ضمنا هزینه تحصیلی رشته های پزشکی از جمله آنکولوژی در عمان با توجه به دانشگاه محل تحصیل دانشجو متفاوت می باشد.

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در عمان

دانشگاه های علوم پزشکی عمان در رشته آنکولوژی هم دانشجوی خارجی و هم دانشجوی داخلی جذب می کند. منتها برای اخذ پذیرش از این دانشگاه ها متقاضیان می بایست با شرایط و الزامات پذیرش آنها آشنا شوند. مثلا برای درخواست پذیرش از کالج پزشکی عمان می بایست مراحل زیر را یک به یک طی کنید:

  • مرحله 1: انتخاب آنلاین برنامه تحصیلی
  • مرحله 2: تکمیل فرم درخواست آنلاین
  • مرحله 3: ارسال درخواست پذیرش
  • مرحله 4: دریافت دعوت نامه

حالا که با فرآیند اخذ پذیرش از کالج پزشکی عمان آشنا شدیم بهتر است با مدارک لازم برای تکمیل این فرآیند نیز به صورت زیر آشنا شویم:

  • کلیه مدارک تحصیلی
  • فرم درخواست تکمیلی آنلاین
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS یا TOEFL
  • پاسپورت ملی معتبر
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • کلیه مدارک هویتی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • بیمه معتبر
  • تاییدیه پزشکی

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در عمان

اخذ ویزا توسط دانشجویان رشته آنکولوژی در عمان

پس از اخذ پذیرش تحصیلی از کالج پزشکی عمان، دانشجویان رشته آنکولوژی در عمان حتما بایستی برای دریافت ویزای تحصیلی عمان 2021 اقدام نمایند. ویزایی که طبق قوانین عمان اخذ آن برای ورود به این کشور الزامی است. ویزایی که در عمان با عنوان ویزای اقامت موقتی اما از نوع طولانی مدت آن محسوب می شود و فقط مختص دانشجویان خارجی است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی عمان را دارند. برای دریافت ویزای تحصیلی عمان 2021، فرم درخواست ویزای مذکور به همراه مدارک زیر بایستی به سفارت عمان تحویل داده شود:

مدارکشرایط
کپی پاسپورت ملی معتبربا اعتبار حداقل 6 ماه
تاییدیه/ گزارش پزشکی معتبرصادره از وزارت بهداشت عمان
دو قطعه عکساز نوع پاسپورتی و جدید
بیمه پزشکی با اعتبار یکساله
پرداخت هزینه ویزاحدود OMR1000 (ریال)
گواهی تمکن مالیOMR250 (ریال)
هزینه درخواست ویزای تحصیلی عمانOMR35 (ریال)

شرایط کار آنکولوژیست ها در عمان

اول از همه بایستی به این نکته مهم توجه نمایید که برای کار به عنوان پزشک آنکولوژی (آنکولوژیست)، شما بایستی اولا مدرک پایان دوره 7 ساله رشته آنکولوژی در عمان یا معادل آن را اخذ کرده باشید. دوما آزمون پرومتریک را در این کشور بگذرانید. متولی برگزاری این آزمون در کشور عمان نیز بورد تخصصی پزشکی این کشور یا OMSB می باشد. پس از قبولی در این آزمون است که به متقاضیان واجد شرایط مجور کار پزشکی اعطاء می شود. در شرایط کنونی نیز متوسط درآمد ماهیانه پزشکان آنکولوژی در عمان حدود OMR4350 (ریال عمان) می باشد ولی متوسط درآمد ماهیانه مشاغل دیگر در این کشور حدود OMR1770 (ریال) می باشد. یعنی اینکه درآمد آنکولوژیست ها در عمان بیش از دو برابر متوسط درآمد ماهیانه مشاغل دیگر در این کشور می باشد:

مقایسه درآمد ماهیانه در عمان

از دیگر روش های مهاجرت به عمان و اخذ اقامت و تابعیت این کشور می توان به سرمایه گذاری در عمان، کار در عمان، ازدواج در عمان و یا تولد در عمان اشاره نمود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره در خصوص هر یک از روش های مهاجرتی فوق به کشور عمان می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *