ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در فرانسه

رشته آنکولوژی در فرانسه

رشته آنکولوژی در فرانسه دوره ای 6 ساله محسوب می شود و متشکل از سه سیکل مجزا به نام های سیکل PACEM، DCEM و نیز DES می باشد. در واقع متقاضیان تحصیل در هر رشته پزشکی همانند دانشجویان آنکولوژی در فرانسه برای اخذ مدرک تخصصی خود حتما بایستی این سه سیکل و آزمون های مربوطه را پشت سر بگذارند. اما برای ورود به دانشگاه های فرانسه و ادامه تحصیل رشته آنکولوژی، شما بایستی فرآیند اخذ پذیرش را مرحله به مرحله و به صورتتوضیح داده شده در مقاله حاضر طی کنید. ضمنا در طی این فرآیند یعنی از مرحله ارائه درخواست پذیرش تا مرحله اخذ ویزای تحصیلی فرانسه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگوئی به سوالات تخصصی شما عزیزان هستیم.

ساختار تحصیلی رشته آنکولوژی در فرانسه

از محبوب ترین رشته های تحصیلی در فرانسه که یکی از گرایشات علم پزشکی یا مدیکال نیز محسوب می شود، رشته آنکولوژی می باشد. در این رشته تحصیلی دانشجویان ضمن علم آموزی در عرصه های مختلف تحقیق و مطالعه سرطان  همانند آنکولوژی پزشکی یا جراحی همچنین با کسب تخصص می توانند به عنوان یک پزشک متخصص وارد عرصه درمانی شوند. کل دوره تحصیل رشته آنکولوژی در فرانسه همانند دیگر رشته های پزشکی در این کشور 6 ساله بوده و به 3 سیکل زیر دسته بندی می شود:

ساختار تحصیلی رشته آنکولوژی در فرانسه

سیکل اول شامل دو سال تحصیل پیش پزشکی یا پرمدیکال می باشد  و دروس ارائه شده شامل دروس پایه است. لازم به یادآوری است که دانشجویان برای قبولی در آزمون سال اول دو شانس دارند و به منظور گذراندن سال دوم حتما بایستی از آزمون رقابتی پایان سال اول قبول شوند. سیکل دوم برای تحصیل رشته آنکولوژی در فرانسه حدود 4 سال طول می کشد و شرط اصلی برای اتمام این سیکل نیز قبولی در آزمون پایانی و گذراندن دوره اینترنی می باشد. پس از اتمام سیکل دوم و با توجه به نمرات، دانشجویان می توانند تخصص مورد نظر خود را ادامه دهند. سیکل سوم نیز دربرگیرنده دو برنامه است که نهایتا منجر به اخذ مدر تخصصی می شود:

  • پزشکی عمومی
  • تخصص های دیگر

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی

در واقع فرآیند اخذ پذیرش رشته آنکولوژی در فرانسه با تکمیل فرم درخواست آنلاین شروع می شود و در مرحله بعدی شما به عنوان متقاضی تحصیل این رشته در فرانسه بایستی مدارک دیگری را نیز آماده کنید. از جمله این مدارک می توان به مدرک دیپلم تجربی، کارنامه تحصیلی همراه، CV، توصیه نامه از دانشگاه یا موسسه آموزشی قبلی، پاسپورت معتبر، چند قطعه عکس، انگیزه نامه و سایر مدارک شناسایی اشاره نمود. اما از دیگر شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در فرانسه قبولی در یکی از آزمون های زیر می باشد:

آزمون های رشته آنکولوژی در فرانسه

حالا که با شرایط پذیرش و تحصیل رشته آنکولوژی در فرانسه آشنا شدید بهتر است با بهترین دانشگاه ها برای تحصیل این رشته در کشور فرانسه نیز آشنا شوید. ما در نمودار زیر برخی از برترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل رشته آنکولوژی در سال 2021 را معرفی می کنیم:

برترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل آنکولوژی

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در فرانسه

مطابق مطالعه انجام شده توسط انجمن ملی دانشجویان پزشکی فرانسه (ANEMF)، میانگین شهریه دانشجویان ثبت نامی در PACES بابت هزینه ثبت نام و نیز دوره های خصوصی در حدود €6000 (یورو) می باشد. همچنین بر اساس برآورد ANEMF متوسط شهریه پزشکی دانشجویان سال اول (PACES) بیش از 5000 و برای دانشجویان سال سوم به €4000 (یورو) نیز می رسد. به این بودجه همچنین بایستی €260 (یورو) بابت خرید ملزومات تحصیلی و €500 (یورو) هزینه های تامین اجتماعی را نیز باید اضافه کرد.

بخش دیگری از هزینه های دانشجویان آنکولوژی در فرانسه مربوط به هزینه زندگی آنهاست. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، کل هزینه زندگی در فرانسه 2021 برای هر دانشجوی بین الملل در حدود $1407 (دلار) می باشد و از این نظر مخارج دانشجویی در فرانسه حدود 1.91 برابر متوسط جهانی است:

مخارج دانشجویی در فرانسه

اخذ ویزا برای تحصیل رشته آنکولوژی در فرانسه

فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه با تکمیل فرم درخواست و ارائه مدارک لازم به دانشگاه مربوطه شروع شده و در نهایت با اخذ ویزای تحصیلی فرانسه 2021 به اتمام می رسد. ویزایی که در کشور فرانسه با عنوان ویزای VLS-TS شناخته شده و در واقع از تایپ D یا اقامت بلند مدت کشور فرانسه می باشد. این ویزای فرانسه فقط و فقط مختص دانشجویان غیر اروپایی است که قصد تحصیل تمام وقت در فرانسه را دارند. متقاضیان ایرانی برای اخذ این ویزا نیازی به حضور در سفارت فرانسه نداشته و از طریق درخواست آنلاین (وب سایت کمپوس فرانس) می توانند درخواست خود را ارائه دهند. فلذا مدارکی که همراه درخواست ویزا بایستی ارائه شود عبارتند از:

مدارکشرایط
فرم درخواست ویزای دانشجوئی فرانسهتکمیل شده به زبان فرانسه
پاسپورت معتبرکپی برابر اصل
دو قطعه عکساز نوع پاسپورتی و جدید
گواهی اثبات تمکن مالی کافیماهیانه به میزان 615€ (یورو)
بلیط برگشتاز قبل رزرو شده
نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های فرانسه
بیمه سلامت معتبربا پوشش درمانی حداقل 30000€ (یورو)
انگیزه نامه یا SOP
رزومه معتبر ( CV)
گواهی اسکانمثل اجاره نامه
مدرک دانش زبان فرانسویغالبا در سطح b2
قبض پرداخت کل شهریه ترم اول تحصیلی
رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا تحصیلی فرانسهاز €50 تا €99 (یورو)

اخذ ویزا برای تحصیل رشته آنکولوژی در فرانسه

وضعیت کار آنکولوژیست ها در فرانسه

شرایط کار در کشور فرانسه تقریبا بهتر از اغلب کشورهای اروپایی است و سطح استاندارد زندگی در این کشور نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد. در این میان مشاغل پزشکی از جمله شاغلین در رشته آنکولوژی در ردیف مشاغل پردرآمد این کشور محسوب شده و حتی در زمره مشاغل مورد نیاز این کشور نیز قلمداد می شود. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، متوسط درآمد ماهیانه آنکولوژیست ها و پزشکان آنکولوژی در فرانسه بیش از دو برابر متوسط درآمد ماهیانه سایر مشاغل در این کشور است:

مقایسه درآمد ماهیانه در فرانسه

یکی از راحتترین و در عین حال سریعترین روش ها برای اخذ اقامت اروپا 2021 سرمایه گذاری در فرانسه می باشد. سرمایه گذاران از این طریق می توانند ضمن ثبت شرکت تجاری خود همچنین نسبت به اخذ ویزای اقامت فرانسه نیز اقدام نمایند. برای اطلاع از چند و چون اخذ ویزای سرمایه گذار فرانسه شما می توانید با گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

یک دیدگاه برای “رشته آنکولوژی در فرانسه

  1. شیوا رستگار گفت:

    سپاسگزار جهت توضیحات جامع شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *