ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در فیلیپین

رشته آنکولوژی در فیلیپین

رشته آنکولوژی در فیلیپین به دلیل تحصیل باکیفیت، هزینه مقرون به صرفه و دانشگاه های مورد تایید WHO مورد توجه اغلب دانشجویان قرار دارد. غالبا دانشجویان بین المللی این رشته تحصیلی را در طی یک دوره زمانی 5.5 تا 6 ساله به اتمام می رسانند. در حقیقت، آنها ابتداء دوره BS حدود 1.5 تا 2 سال را گذرانده و پس از قبولی در آزمون پذیرش ملی یا National Entrance Test وارد دوره MD رشته آنکولوژی می شوند.

از مهمترین امتیازات تحصیل آنکولوژی در کشور فیلیپین نیز تحصیل این رشته به زبان انگلیسی است. پس دانشجویان متقاضی علاوه بر ارائه مدرک دیپلم متوسطه با نمرات بالا در دروس PCB (یعنی فیزیک، شیمی و زیست شناسی) همچنین بایستی مدرک آیلتس یا تافل هم ارائه نمایند. ضمنا در حال حاضر نیز بهترین دانشگاه کشور فیلیپین برای تحصیل رشته آنکولوژی، دانشگاه دیلیمان فیلیپین می باشد. شما سروران گرامی می توانید سوالات خود درباره اقامت فیلیپین 2021 را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

چرا تحصیل رشته آنکولوژی در فیلیپین؟

فیلیپین دارای یکی از بهترین نظام های آموزشی در آسیاست و معمولا دانشجویان بین المللی به این علت فیلیپین را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند که اولا هزینه تحصیلی در فیلیپین بسیار پایین است. دوما امکان تحصیل رشته های دانشگاهی به زبان انگلیسی در فیلیپین مهیاست. چراکه اصلا فیلیپین بزرگترین کشور انگلیسی زبان در جنوب شرق آسیاست. از این گذشته کیفیت آموزش پزشکی هم در فیلیپین در سطح خوبی قرار دارد. پس اگر بخواهیم امتیازات تحصیل رشته آنکولوژی در فیلیپین را هم بیان کنیم بایستی به موارد مهم زیر اشاره کنیم:

امتیازات تحصیل رشته آنکولوژی در فیلیپین

معرفی رشته آنکولوژی در فیلیپین

رشته آنکولوژی یکی از رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های علوم پزشکی فیلیپین است که همانند آموزش آنکولوژی در سایر نقاط جهان، دانشجویان را آموزش داده تا آنها به محققان پرتوانی در عرصه تشخیص، پیشگیری و معالجه سرطان تبدیل شوند. یکی از نقاط قوت تحصیل این رشته در فیلیپین امکان تحصیل آن به زبان انگلیسی است. همچنین جالب است بدانید که دوره آنکولوژی در فیلیپین 5.5 تا 6 ساله بوده و ترکیب آن نیز به صورت زیر می باشد:

دوره آنکولوژی در فیلیپین

در حقیقت دانشجویان رشته آنکولوژی در فیلیپین مستقیما در کلاس MD حضور نمی یابند بلکه آنها ابتداء دوره BS حدود 1.5 تا 2 سال را گذرانده و پس از قبولی در آزمون پذیرش ملی یا National Entrance Test وارد دوره MD می شوند. بنابراین دوره پیشنهادی آنکولوژی در فیلیپین همانند دوره های دیگر پزشکی دوره BS-MD می باشد. همچنین عزیزان به این نکته هم توجه داشته باشند که دانشگاه های پزشکی فیلیپین نیز غالبا دو گرایش زیر را به دانشجویان متقاضی ارائه می دهند:

گرایش دانشگاه های پزشکی فیلیپین

دانشگاه های پزشکی زیادی در فیلیپین هستند که دانشجوی بین المللی پذیرش می کنند اما از بین این دانشگاه ها، برترین آنها برای تحصیل رشته آنکولوژی عبارتند از :

دانشگاهشهررتبه ملی
دانشگاه دیلیمان فیلیپینکوئزون1
دانشگاه آتنو دمانیلاکوئزون2
دانشگاه دلا سالهمانیل3

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در فیلیپین

همانند سایر کشورهای منطقه و جهان، پیش شرط اصلی تحصیل آنکولوژی در فیلیپین نیز اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشد. غالبا نیز پذیرش دانشجوی آنکولوژی در فیلیپین بصورت آنلاین یعنی از طریق وب سایت دانشگاه های علوم پزشکی فیلیپین انجام می پذیرد. در ابتداء و درست قبل از شروع فرآیند پذیرش بایستی با شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در فیلیپین آشنا شویم. اولین و مهمترین شرط پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی فیلیپین در رشته آنکولوژی این است دانشجو بایستی مدرک دیپلم متوسطه خود را با حداقل نمره 50% در هر یک از دروس PCB (یعنی فیزیک، شیمی و زیست شناسی) ارائه نماید. اما مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی از قرار ذیل می باشد:

  • مدرک تحصیلی پایه دهم و دوازدهم
  • مارک شیت یا ریزنمرات پایه های دهم و دوازدهم
  • تاییدیه سلامت
  • شناسنامه
  • پاسپورت معتبر
  • عکس های پاسپورتی
  • صورت حساب بانکی

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در فیلیپین

اخذ ویزا برای تحصیل آنکولوژی در فیلیپین

یکبار دیگر فرآیند پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی فیلیپین را با هم مرور می کنیم. ابتداء متقاضی فرم درخواست از دانشگاه مربوطه را تکمیل و تحویل می دهد. در مرحله دوم کپی مدارک تحصیلی و مدارک هویتی خود را نیز تحویل می دهد. سپس در گام بعدی نامه پذیرش خود را از دانشگاه فیلیپین اخذ کرده و در ادامه نیز فرآیند اخذ ویزای خود را با تحویل نامه پذیرش به سفارت فیلیپین شروع می کند. بنابراین برای درخواست ویزای تحصیلی فیلیپین 2021 متقاضیان بایستی مدارک زیر را تهیه و به سفارت فیلیپین تحویل دهند:

مدارکشرایط
فرم درخواست ویزای تحصیلی فیلیپینFA Form No. 2
گواهی عدم سوء سابقهبه صورت کپی برابر اصل
نامه پذیرش از دانشگاه فیلیپینبه صورت کپی برابر اصل
تاییدیه پزشکیFA Form No.11
پلیت ها و نتایج اشعه x سینه
پاسپورت معتبربا حداقل اعتبار 6 ماهه
گواهی تمکن مالی کافیحدود $25000 (دلار) در حساب شخصی
6 قطعه عکس 2×2گرفته شده در طی 6 ماه اخیر

هزینه تحصیلی دانشجویان رشته آنکولوژی در فیلیپین

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، هزینه تحصیلی پایین یکی از بزرگترین امتیازات تحصیل آنکولوژی در فیلیپین می باشد. طبق آمار سال 2021، متوسط شهریه سالانه دانشجویان رشته آنکولوژی در فیلیپین حدود $3357 (دلار) می باشد که البته ممکن است با توجه به دانشگاه مربوطه کمی متغیر باشد. همچنین متوسط هزینه زندگی در فیلیپین برای هر دانشجوی رشته آنکولوژی نیز بین $161 الی $201 (دلار) متغیر است.

متوسط هزینه زندگی در فیلیپین

همان طوری که در نمودار فوق هم مشاهده شد، بیشترین بخش از هزینه های زندگی دانشجویان رشته آنکولوژی در فیلیپین صرف اجاره خانه با رقم حدود 20% می شود. عزیزان برای اطلاع از دیگر روش ها و شرایط مهاجرت به فیلیپین می توانند سوالات خود را با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *