ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در قبرس

رشته آنکولوژی در قبرس

رشته آنکولوژی در قبرس از شاخه های پزشکی است که در آن دانشجویان به تحصیل در زمینه های مختلف سرطان (پیشگیری، درمان و جراحی) می پردازند. معمولا دانشجویان آنکولوژی این رشته تحصیلی را با کل 360 واحد درسی و در مدت 6 سال به اتمام می رسانند. پس از اتمام این دوره یا کورس تحصیلی نیز با گذراندن آزمون اخذ مجوز می توانند وارد بازار کار اروپایی شوند. فقط با یک مقایسه ساده درآمدی می توان به وضعیت شغلی متخصصان آنکولوژی در قبرس پی برد.

در حالی که متوسط درآمد ماهیانه در کشور قبرس حدود €2160 (یورو) می باشد اما متخصصان آنکولوژی در این کشور درآمد ماهیانه ای در حدود €5790 (یورو) دارند. همین امر بواقع نشانگر آنست که شغل پزشکی آنکولوژی جزء بهترین و پردرآمدترین مشاغل کشور قبرس می باشد. در ادامه هموطنان گرامی می توانند پاسخ سوالات خود پیرامون شرایط و نحوه اخذ ویزای کار قبرس را از کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوند.

تحصیل رشته آنکولوژی در قبرس به زبان انگلیسی

یکی از مهمترین امتیازات تحصیل رشته آنکولوژی در قبرس، تحصیل این رشته به زبان انگلیسی است. بنابراین با اینکه ممکن است دانشگاه پذیرنده از دانشجو مدرک زبان درخواست نکند اما تسلط به زبان برای ادامه تحصیل در این رشته جزء ضروریات تحصیل رشته آنکولوژی در قبرس محسوب می شود. از این گذشته ارائه مدرک زبان انگلیسی به هنگام درخواست ویزای تحصیلی قبرس ضروری است! از دیگر ویژگی های تحصیل رشته آنکولوژی در قبرس این است که معمولا مدت تحصیل این رشته در قبرس حدود 6 سال بوده و شامل 360 ECTS (واحد درسی) می باشد.

دانشجویان بین المللی در طی این دوره آموزشی با مبانی رشته آنکولوژی پزشکی آشنا شده، مهارت ها و تخصص های لازم را در زمینه های تشخیص، درمان و پیشگیری از سرطان کسب کرده و پس از اخذ مدرک خود می توانند با گذراندن یک آزمون بورد Board Exam وارد حرفه پزشکی شوند. اما برترین دانشگاه های قبرس جهت تحصیل در رشته آنکولوژی پزشکی عبارتند از:

دانشگاهرتبه ملی
دانشکده پزشکی دانشگاه نیکوزیا1
دانشکده پزشکی دانشگاه اروپایی قبرس2
دانشگاه نیکوزیا- دانشگاه سنت جورج لندن3

تحصیل رشته آنکولوژی در قبرس به زبان انگلیسی

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در قبرس

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی قبرس، دانشجویان بایستی حتما در جریان شرایط پذیرش یا Admission Requirements دانشگاه مورد نظرشان قرار گیرند. فرآیند که در کشور قبرس نیز غالبا به صورت آنلاین و از طریق وب سایت دانشگاه پزشکی قبرس انجام می گیرد. مثلا طبق اعلام دانشگاه پزشکی نیکوریا شرایط پذیرش دانشجویان رشته پزشکی (MBBS) از جمله دانشجویان رشته آنکولوژی از این قرار است:

  • شرط اول: ارائه مدرک دیپلم متوسطه
  • شرط دوم: قید 90% معدل در گواهی پایان دوره متوسطه و همچنین نمرات مشابه در دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات یا سطح A GCE با نمرات ABB در دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات یا نمره 26 در IB شامل دروس فوق الذکر
  • شرط سوم: انگیزه نامه مکتوب به زبان انگلیسی روان
  • شرط چهارم: آمادگی برای انجام مصاحبه به صورت حضوری یا از طریق برنامه اسکایپ

اما مدارک لازم برای اخذ پذیرش در رشه آنکولوژی از دانشگاه های قبرس شامل فرم درخواست تکمیلی، مدارک شناسایی شامل پاسپورت و شناسنامه، مدرک دیپلم متوسطه، کارنامه تحصیلی متوسطه، رسید پرداخت هزینه درخواست پذیرش و غیره می باشد.

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته آنکولوژی در قبرس

طبق قوانین قبرس، ویزاهای تحصیلی فقط و فقط برای دانشجویان بین المللی فول تایم یا تمام وقت صادر می شود. بر این اساس نیز دانشجوی فول تایم در قبرس به دانشجویی گفته می شود که در یک ترم حداقل 12 واحد آموزشی را اخذ کند. معمولا ویزای تحصیلی قبرس توسط سفارت قبرس و یا اداره مهاجرت این کشور برای متقاضیان صادر می شود و شرط اصلی اخذ آن هم دریافت دعوت نامه از دانشگاه های قبرس می باشد. اما مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجوئی قبرس در سال 2021 از قرار ذیل می باشد:

  • فرم درخواست تکمیلی ویزای دانشجوئی قبرس
  • گواهی تمکن مالی مناسب
  • پاسپورت ملی با اعتبار حداقل 1 سال
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی با پس زمینه سفید
  • رسید پرداخت هزینه ویزای قبرس
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس)
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه سلامت مسافرتی

عزیزان همچنین مدنظر داشته باشند که از امتیازات مهم اخذ ویزای تحصیلی قبرس می توان به امکان کار دانشجوئی در این کشور و نیز اسپانسری دوستان یا اعضای خانواده برای سفر به قبرس اشاره نمود. برای اطلاع از جزئیات کار دانشجوئی در قبرس حتما به نمودار زیر توجه نمایید:

جزئیات کار دانشجوئی در قبرس

هزینه تحصیل دانشجویان رشته آنکولوژی در قبرس

یکی از سوالات مهم متقاضیان تحصیل رشته آنکولوژی در قبرس، اطلاع از هزینه تحصیل در این کشور اروپایی می باشد. معمولا هزینه تحصیلی این دسته از دانشجویان در قبرس نیز با توجه به دانشگاه و نیز ملیت آنها متفاوت است. مثلا تحصیل دانشجویان اروپایی در قبرس رایگان بوده اما دانشجویان غیر اروپایی در قبرس ملزم به پرداخت هزینه تحصیلی خود می باشند. مثلا دانشجویان در دانشگاه پزشکی نیکوزیا مبلغی حدود €18000 (یورو) برای 3 سال اول و €22000 (یورو) برای 3 سال پایانی خود پرداخت می کنند.

اما نباید از یاد ببریم که بخش دیگری از هزینه های دانشجویان خارجی در قبرس مربوط به هزینه زندگی آنهاست. این هزینه در قبرس بیش از هر چیزی به استایل زندگی هر دانشجو برمی گردد. طبق آمار سال 2021، متوسط هزینه ماهیانه زندگی دانشجویان آنکولوژی در قبرس در حدود €833 (یورو) می باشد که همان طوریکه در نمودار زیر هم مشاهده می شود، آنها بیشترین بودجه خود را در کشور قبرس صرف خرید از بازار می کنند:

توزیع هزینه زندگی دانشجوئی در قبرس

شرایط کاری آنکولوژیست ها در قبرس

استاندارد زندگی در قبرس در سطح قابل قبولی داشته و نرخ بیکاری این کشور نیز پایین تر از متوسط اروپایی است. در این بین بازار کار متخصصان آنکولوژی در این کشور نیز بسیار مطلوب است و رشته پزشکی آنکولوژی در زمره پردرآمدترین و برترین مشاغل قبرس به حساب می آید. در حالی که میانگین درآمد ماهیانه در کشور قبرس حدود €2160 (یورو) می باشد اما متخصصان آنکولوژی در این کشور درآمد ماهیانه ای در حدود €5790 (یورو) دارند. همین امر را به زبان آماری می توان در نمودار زیر مشاهده کرد:

مقایسه درآمد ماهیانه در قبرس

هموطنان عزیزی که علاقه مند به دانستن اطلاعاتی درباره سرمایه گذاری در قبرس 2021 و اخذ ویزای طلایی GOLDEN VISA این کشور هستند حتما از مشاوره های تیم کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرند.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *