ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در قطر

رشته آنکولوژی در قطر

رشته آنکولوژی در قطر به دلیل کیفیت برتر آموزشی و نیز ظرفیت محدود همواره با موج عظیمی از متقاضیان در سال های اخیر روبه رو است. از این گذشته دانشگاه پزشکی قطر نیز در جذب دانشجوی آنکولوژی نیز سخت گیری های خاص خود را دارد. مثلا از شرایط پذیرش دانشجوی بین المللی در این دانشگاه می توان به معدل کل (GPA) 90%، نمرا آیلتس 6 و یا نمره 530 آزمون SAT اشاره نمود. ضمنا دانشجویان پذیرش شده بایستی در گام بعدی به سراغ اخذ ویزای تحصیلی قطر نیز بروند. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله ضمن معرفی شرایط پذیرش قطر همچنین شما را با شرایط اخذ ویزای تحصیلی قطر 2021 نیز آشنا می کنند.

تحصیل رشته آنکولوژی در قطر

آنکولوژی Oncology شاخه ای از پزشکی در دانشگاه های قطر می باشد که دانشجویان در قالب آن به تحقیق و مطالعه در زمینه تومورها و سرطان می پردازند. در حقیقت دانشجویان با تحصیل رشته آنکولوژی در قطر بصورت بالینی به موضوعات تخصصی و متنوعی مثل تشخیص سرطان، درمان، مراقبت و نیز مراقبت تسکینی یا مسکنی (برای کیس های نهایی) می پردازند. این رشته تحصیلی را در دانشگاه های قطر با توجه به نوع شیوه تشخیص و درمان سرطان می توان به گرایشات زیر دسته بندی کرد:

  • آنکولوژی تابشی (درمان تابشی یا رادیوتراپی)
  • آنکولوژی جراحی (بیوپسی)
  • آنکولوژی پزشکی (شیمی درمانی)

در حال حاضر نیز مدت زمان تحصیل تخصصی رشته آنکولوژی در قطر حدود 6 سال بوده و بهترین دانشگاه برای تحصیل این رشته نیز کالج پزشکی دانشگاه قطر می باشد.

شرایط پذیرش دانشجو از رشته آنکولوژی در قطر

در کل، سیستم یکپارچه ای در کشور قطر برای پذیرش دانشجو وجود ندارد و از همین رو فرآیند اخذ پذیرش از قطر به صورت دانشگاهی است. این بدان معناست که هر دانشگاهی در قطر سیاست خاص خود را در جذب دانشجو دارد. از همین رو نیز ممکن است شرایط پذیرش دانشجویان رشته آنکولوژی در قطر بسته به نوع دانشگاه کمی متفاوت باشد. مثلا بر طبق اعلام کالج پزشکی دانشگاه قطر، تمامی متقاضیان تحصیل رشته آنکولوژی در این دانشگاه ضمن اتمام دوره متوسطه خود بایستی دارای شرایط مهم زیر باشند:

مدارکشرایط لازم
مدرک دیپلم متوسطه + ریز نمرات تحصیلیمعدل کل (GPA) دوره متوسطه بایستی 90% به بالا باشد
مدرک زبان انگلیسیمدرک IELTS با نمره 6 و یا TOEFL با امتیاز 520 و یا تافل IBT در حدود 68
مدرک ریاضیاتدرس ریاضیات: آزمون SAT با نمره 530 یا ACT با نمره 21
گذراندن مصاحبه تخصصی و عمومی

لازم به ذکر است که نمرات آزمون انگلیسی و ریاضیات قبل از شروع فرآیند پذیرش بایستی به مرکز آزمون دانشگاه قطر ارسال شود. همچنین نمرات کارنامه تحصیلی بایستی توسط اداره پذیرش دانشگاه قطر معادلسازی شده و سپس مورد ارزیابی قرار گیرد. نکته آخر هم اینکه شروع زمان پذیرش دانشجویان کارشناسی آنکولوژی از دانشگاه قطر معمولا در ماه مارس می باشد.

شرایط پذیرش دانشجو از رشته آنکولوژی در قطر

اخذ ویزا برای تحصیل آنکولوژی در قطر

طبق قوانین کشور قطر فقط دانشجویان بین المللی که از دانشگاه یا کالج مربوطه دعوت نامه خود را دریافت کرده اند حق درخواست ویزای تحصیلی قطر را دارند. بر طبق همین قوانین دانشجویان رشته آنکولوژی در قطر پس از دریافت دعوت نامه خود از دانشگاه قطری ابتداء بایستی جهت اخذ ویزای تحصیلی قطر اقدام نموده و سپس بعد از ورود به قطر نیز به فکر دریافت مجوز اقامت (RP) باشند. برای اخذ ویزای دانشجوئی قطر نیز گام اول مراجعه به سفارت این کشور و رزرو وقت ملاقات و سپس گام دوم نیز تهیه مدارک زیر می باشد:

  • فرم درخواست تکمیل و امضاء شده
  • اصل و کپی پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه
  • حداقل 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • نامه پذیرش از دانشگاه قطری
  • گزارش سلامت پزشکی (تست خون، گزارش اشعه X سینه و گزارش HIV/AIDS)
  • گواهی تمکنی کافی برای اقامت در قطر
  • گواهی عدم سوء پیشینه

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در قطر

معمولا شهریه اخذ شده از دانشجویان رشته آنکولوژی در قطر بسیار بالا است و از این گذشته هزینه مذکور نیز با توجه به مدت تحصیلی و سیکل های مربوطه متفاوت است. مثلا شروع شهریه ها در سال های نخست تحصیلی از QR60000 (ریال قطر) معادل $16500 (دلار) شروع شده و در سال چهارم تا QR90000 (ریال قطر) معادل $24700 (دلار) و در سال پنجم و ششم از آموزش کلینیکی تا QR120000 (ریال قطر) برابر با $33000 (دلار) نیز افزایش می یابد. هزینه دیگر دانشجویان رشته آنکولوژی در قطر هزینه زندگی آنهاست که این هزینه بدون اجاره خانه حدود $673 (دلار) و با احتساب اجاره خانه در دوحه قطر کلا حدود $1804 (دلار) می باشد و در نمودار زیر هم مشاهده میشود:

اجاره خانه در دوحه قطر

همان طوری که در جدول زیر هم مشاهده می شود، هزینه زندگی در قطر (دوحه) برای هر دانشجوی خارجی شامل اجاره بها و هزینه اشتراک، هزینه حمل و نقل، غذا و مخارج متفرقه دیگر می باشد. طبق آمار اعلامی، متوسط هزینه زندگی در دوحه قطر حدود US$ 1804 (دلار) می باشد. ضمنا در جدول زیر همچنین می توان با درآمد ماهیانه در قطر نیز آشنا شد:

درآمد ماهیانه در قطر

سروران گرامی برای مشاوره و دریافت اطلاعات دسته اول در خصوص شرایط کار در قطر و اخذ اقامت آن در سال 2021 نیز می توانند از خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *