ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در لیختن اشتاین

رشته آنکولوژی در لیختن اشتاین

رشته آنکولوژی در لیختن اشتاین رشته ای است که به راحتی نمی توان آن را برای تحصیل انتخاب کرد چراکه محدودیت های زیادی در آن وجود دارد. لیختن اشتاین یکی از کوچکترین کشورهای اروپایی است و از همین رو دانشگاه های بسیار کمی در این کشور وجود دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور همچون کشور سوئیس بسیار اندک است اما متاسفانه تعداد این دانشگاه ها بسیار کم است و دانشگاه های خصوصی بیشتری در لیختن اشتاین وجود دارند.

رشته آنکولوژی نیز در دانشگاه های بسیار محدودی در این کشور ارائه می شوند اما استقبال بالایی برای تحصیل در این رشته وجود دارد. دانشجویان خارجی که تحصیل در لیختن اشتاین را برای آینده خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های لیختن اشتاین محدودیت های زیادی را برای آن ها در نظر گرفته است و ایشان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید رزومه تحصیلی بسیار قدرتمند بعلاوه نمره زبان در سطح عالی و بعضا بالاتر از خواسته دانشگاه را ارائه کنند تا در این رقابت پیروز شوند. به دلیل اهمیت بسیار ویژه ای که رشته آنکولوژی در سال های اخیر یافته است، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در این کشور خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در لیختن اشتاین چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در لیختن اشتاین چقدر است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل دانشجویان خارجی در لیختن اشتاین چگونه است؟
  • آیا متخصصین آنکولوژیست در لیختن اشتاین به درآمد بالایی دسترسی دارند؟

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در لیختن اشتاین

رشته آنکولوژی یکی از نوپاترین علوم پزشکی در جهان است که به بررسی شرایط مقابله با بیماری سرطان و راه های پیشگیری از آن می پردازد. افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند معمولا در دو بخش کاملا مجزا از یک دیگر قرار دارند. گروه اول پزشکانی هستند که در حوزه طبابت فعالیت چندانی نداشته و به بررسی یافته های جدید می پردازند و در زمینه تحقیق و توسعه علم پزشکی فعالیت می کنند و گروه دوم افرادی هستند که به صورت تخصصی در بیمارستان ها و کلینیک ها به معاینه بیماران می پردازند.

رشته آنکولوژی در لیختن اشتاین یک دوره تخصص پزشکی است و افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، باید در ابتدای امر مدرک پزشکی خود را دریافت کنند و پس از آن در دوره تخصصی و 2 ساله آنکولوژی شرکت کنند تا مجوز طبابت یا فعالیت در این حوزه را داشته باشند. در حال حاضر دانشجویان بین المللی در کشور لیختن اشتاین امکان تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی را نخواهند داشت و این خود یکی از محدودیت هایی است که بر سر راه آن ها قرار دارد. همچنین دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی لیختن اشتاین باید در آزمون های ورودی در دانشگاه های این کشور شرکت کنند و تنها در صورت قبولی در این آزمون های ورودی است که امکان تحصیل در رشته پزشکی به آن ها در این کشور داده خواهد شد.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در لیختن اشتاین

هزینه تحصیل در رشته آنکولوژی در لیختن اشتاین

شرایط و استانداردهای زندگی در لیختن اشتاین در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و نظام آموزشی این کشور نیز بسیار قدرتمند است و به همین دلیل بسیاری از متقاضیانی که توان تحصیل در سوئیس را پیدا نمی کنند، از لیختن اشتاین به عنوان پلی برای ورود به آن در آینده استفاده می کنند. همچون سوئیس، هزینه تحصیل در لیختن اشتاین نیز بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان رشته پزشکی در این کشور سالیانه شهریه ای در حدود 5000€ (یورو) را به دانشگاه های پزشکی این کشور پرداخت می کنند. البته هزینه تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین و در دانشگاه های خصوصی این کشور تقریبا 2 برابر مبلغ اعلام شده است.

از سوی دیگر اما هزینه های زندگی در لیختن اشتاین به نسبت کشورهای اروپایی دیگر بیش تر است و از موضوعی است که علاقمندان به تحصیل در این کشور باید به آن توجه داشته باشند. به طور متوسط دانشجویان خارجی باید هزینه ای معادل 1500€ (یورو) در ماه را به عنوان هزینه های عادی زندگی خود در این کشور در نظر داشته باشند و این در حالی است که این مبلغ در حدود 50% بیشتر از هزینه زندگی در کشورهایی همچون آلمان، اتریش، فرانسه، ایتالیا و غیره است.

دانشجویان خارجی در طول دوره تعطیلات بین ترم های دانشگاهی می توانند به صورت تمام وقت در این کشور کار کنند اما در طول دوره تحصیل خود تنها 35% از زمان کار تمام وقت اجازه کار خواهند داشت. بر اساس قوانین کشور لیختن اشتاین اجازه کار قانونی در این کشور در هر هفته 40 ساعت است.

درآمد پزشکان آنکولوژیست در لیختن اشتاین

یکی از برتری هایی که تحصیل در کشور لیختن اشتاین برای دانشجویان خارجی ایجاد می کند، امکان کار پس از تحصیل در این کشور است. کلیه دانشجویان خارجی که مدرک تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه های لیختن اشتاین دریافت کرده باشند می توانند در این کشور به کاریابی مشغول شوند و در صورتی که شغل مورد نظر خود را بیابند و قرارداد کاری امضا کنند، قادر به اخذ اقامت این کشور از طریق ویزای کاری خواهند بود که می تواند منجر به اخذ اقامت بلند مدت، دائم و سپس پاسپورت این کشور شود.

درآمد متخصصین آنکولوژیست در کشور لیختن اشتاین بسیار بالاست به طوری که می توان آن را در کنار بالاترین سطوح درآمدی در این کشور قرار داد و این نکته زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که متوجه شویم متوسط درآمد در کشور لیختن اشتاین از متوسط درآمد در اروپا بیش تر است. در نمودار زیر، متوسط درآمد متخصصین آنکولوژیست در لیختن اشتاین ارائه شده است.

درآمد ماهانه متخصصین آنکولوژیست در کشور لیختن اشتاین

به دلیل اینکه لیختن اشتاین گزینه های محدودی برای تحصیل در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد، این کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است و این در حالی است که تحصیل در آن می تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد و فرصت های اقامتی فراوانی را ایجاد کند. شما نیز می توانید در صورت تمایل به تحصیل در این کشور می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *