ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در مالزی

رشته آنکولوژی در مالزی

تحصیل رشته آنکولوژی در مالزی یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویانی است که خواستار تحصیل در یک مقصد تحصیلی ارزان قیمت هستند. چرا که هم هزینه تحصیل دانشجویان رشته آنکولوژی و هم هزینه زندگی آنها در کشور مالزی بسیار پایین و مقرون به صرفه درمی آید. علاوه بر این از مزایای تحصیل این رشته در مالزی این است که اولا دوره تحصیلی آنکولوژی در مالزی دوره کوتاه 5 ساله بوده، دوما تحصیل این رشته در مالزی به زبان انگلیسی برای دانشجویان آنکولوژی فراهم بوده و سوما کیفیت تحصیل آنکولوژی در مالزی مورد تایید WHO می باشد. همواره نیز به خاطر داشته باشید که گروه کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از 0 تا 100 فرآیند اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی مالزی در کنارتان خواهند بود.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در مالزی

همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود، رشته آنکولوژی در مالزی جزء رشته های پیشرو در زمینه آموزش دانشجویان پزشکی برای تشخیص، درمان و یا پیشگیری از سرطان می باشد. بنابراین این دانشجویان در قالب دوره آموزشی آنکولوژی تخصص ها و مهارت های بالینی مرتبط را کسب کرده و می توانند با اخذ مجوز لازم وارد شغل طبابت و معالجه بیماران شوند. لازم به یادآوری است که رشته آنکولوژی در مالزی جزء گرایشات اصلی پزشکی داخلی محسوب می شود و معمولا مدت تحصیل در این رشته در مالزی حدود 5 سال به طول می انجامد:

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در مالزی

اما آیا با بهترین دانشگاه های لوم پزشکی مالزی جهت اخذ پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی آشنایی دارید؟ ما در لیست زیر بهترین دانشگاه های مالزی 2021 جهت تحصیل رشته آنکولوژی مطابق رنکینگ QS را معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل
دانشگاه تایلورSelangor
دانشگاه سان ویSelangor
دانشگاه مالایاKuala Lumpur
دانشگاه گبانگسان مالزیSelangor
دانشگاه ساینس مالزیPenang
دانشگاه بین المللی مالزی- والسKuala Lumpur
دانشگاه پزشکی بین المللیKuala Lumpur
کالج علوم پزشکی دانشگاه سایبرجیاSelangor
دانشگاه موناشKuala Lumpur
دانشگاه تونکو عبدالرحمانPerak
دانشگاه UCSIKuala Lumpur
دانشگاه علوم و مدیریتSelangor
دانشگاه اسلامی بین المللی مالزیKuantan

الزامات پذیرش از رشته آنکولوژی در مالزی

الزامات پذیرش از رشته آنکولوژی در مالزی

ابتداء شما را با شرایط پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی مالزی آشنا می کنیم. همان طوری که در مطالب فوق هم گفته شد، کلا مدت تحصیل رشته های پزشکی در مالزی حدود 5 سال می باشد و طبق قوانین شورای پزشکی مالزی (MMC) حدود 2 سال از این مدت مربوط به آموزش پیش پزشکی و سال آن ربوط به آموزش کیلینکی می باشد. پس شما برای تحصیل در رشته آنکولوژی در این کشور بایستی ابتداء دوره SPM یا همان دوره پرمدیکال را بگذرانید که معمولا یک دوره 2 ساله می باشد. غالبا نیز دروس آموزشی این دوره شامل موارد ذیل می باشد:

  • آناتومی
  • بیوشیمی
  • میکروبیولوژی
  • فارماکولوژی
  • پاتولوژی
  • درمان بالینی

ضمنا دوره آموزش کلینیکی در مالزی شامل کورس 3 ساله برگزارس در بیمارستان ها و کلینیک ها می باشد. تصویری از دو فاز مختلف تحصیل رشته آنکولوژی را در زیر مشاهده می کنید:

دو فاز مختلف تحصیل رشته آنکولوژی در مالزی

اما لازم به یادآوری است که شما برای پذیرش از دوره آنکولوژی و اخذ مدرکتان در مالزی بایستی حتما سطحی از مهارت زبان انگلیسی هم داشته باشید. چرا که اصولا آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی مالزی به زبان انگلیسی است. بنابراین علاوه بر ارائه مدرک دیپلم متوسطه به شرط سطح A-Level در دروس PCM همچنین ارائه مدرک زبان انگلیسی (آیلتس 5.5 یا تافل 550 یا 80) جهت پذیرش دانشجو از رشته آنکولوژی در مالزی امری الزامی است.

شرایط اخذ ویزا برای تحصیل رشته آنکولوژی در مالزی

طبق مقررات مهاجرتی کشور مالزی، دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در این کشور بایستی از قبل ویزای تحصیلی مالزی یا پاس دانشجوئی (Student Pass) را اخذ نمایند. ویزایی که علاوه بر اینکه نوعی مجوز ورود محسوب می شود بلکه همچنین نوعی اقامت موقت را نیز به دانشجو اعطاء می کند و دانشجو با داشتن این ویزا حتی می تواند در مالزی تا 20 ساعت در هفته نیز به کار دانشجوئی بپردازد. شیوه اخذ پاس دانشجوئی مالزی هم به این صورت است که دانشجو به محض اخذ نامه تاییدیه ویزا (VAL) از دانشگاه مربوطه ملزم است تا مدارک زیر را به سفارت این کشور تحویل دهد:

  • نامه پذیرش رسمی از دانشگاه مالزی
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی تکمیلی
  • کپی از پاسپورت ملی با اعتبار 12 ماهه
  • کلیه مدارک تحصیلی
  • مدرک اثبات تمکن مالی مناسب
  • مدرک عدم سوء سابقه
  • تاییدیه پزشکی
  • مدرک زبان انگلیسی

لازم به ذکر است که طبق آمار موجود تا 90% درخواست ویزای تحصیلی مالزی مورد قبول واقع شده و فقط 10% درخواست ها توسط سفارت این کشور رد می شود.

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در مالزی

همان طوری که به اطلاع رسید، کل دوره آنکولوژی در مالزی یک کورس 5 ساله می باشد. غالبا نیز تحصیل این رشته برای دانشجویان بین المللی منوط به پرداخت شهریه می باشد ولی منتها شهریه اخذ شده از دانشجویان مالایی و دانشجویان بین المللی در دانشگاه های این کشور متفاوت است. در یک جمع بندی می توان چنین گفت که متوسط هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در برترین دانشگاه های پزشکی این کشور در سال 2021 از این قرار است:

دوره تحصیلیهزینه سالیانه (رینگیت مالزی)
دوره کارشناسیRM25000 – RM130000
دوره کارشناسی ارشدRM20000 – RM60000
دوره دکتراRM16000 – RM50000

ضمنا بخش دیگری از هزینه های دانشجویان رشته آنکولوژی در مالزی مربوط به هزینه زندگی آنها در این کشور می باشد. هزینه ای که شامل مخارجی مثل هزینه پوشاک، غذا، حمل و نقل، اجاره منزل و غیره می باشد. کشور مالزی از نظر هزینه زندگی کشور مطلوب دانشجویان بین المللی است. چرا که طبق آمار سال 2021، میانگین هزینه زندگی سالیانه در این کشور بدون اجاره منزل حدود 339$ و با احتساب اجاره منزل در حدود 617$ (دلار) می باشد:

میانگین هزینه زندگی سالیانه در مالزی

ریز جزئیات برخی از مخارج زندگی دانشجوئی در مالزی 2021 را نیز می توان در جدول زیر مشاهده کرد. بنابراین با توجه به آمار داده شده می توان نتیجه گرفت که هزینه زندگی در مالزی حدود 1.19 برابر ارزانتر از متوسط جهانی است:

ریز جزئیات برخی از مخارج زندگی دانشجوئی در مالزی

هموطنان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شرایط مهاجرت تحصیلی به مالزی 2021 میتوانند از خدمات مشاوره رایگان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *