ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در نروژ

رشته آنکولوژی در نروژ

مدت تحصیل رشته آنکولوژی در نروژ حدود 6 سال بوده و فارغ التحصیلان پس از اتمام این دوره می توانند به مدرک معتبر Cand.Med دست یابند. علاوه بر این آنها با دریافت این مدرک می توانند به اخذ مجوز کار پزشکی در نروژ نیز نائل آیند و همین امر باعث جذابیت این کشور برای متقاضیان شده است. شما در ادامه همین مقاله نیز مشاهده خواهید کرد که پزشکان آنکولوژی در نروژ ماهیانه به درآمدی بیش از 2 برابر درآمد سایر مشاغل در این کشور دست می یابند. پس توصیه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که هموطنان و علاقه مندان تحصیل رشته های پزشکی در نروژ این مقاله را تا انتها مطالعه نمایند.

ساختار تحصیل رشته آنکولوژی در نروژ

کلا رشته آنکولوژی در نروژ در زمره رشته های تخصصی محسوب شده و دانشجویان پذیرش شده در قالب این دوره می توانند با تحصیل بالینی (کیلینکی) و انترنی به تخصص لازم در تشخیص، درمان، معالجه و پیشگیری از سرطان دست یابند.کل این دوره تحصیلی در کشور نروژ همانند اغلب رشته های تحصیلی حدود 6 سال طول می کشد و قارغ التحصیلان رشته آنکولوژی در نروژ می توانند به مدرک Cand.Med دست یابند که معادل مدرک پزشکی یا MD در اغلب کشورهاست.

اما پس از اخذ مدرک پزشکی آنکولوژی چگونه می توان در نروژ به کار پزشکی پرداخت؟ کلیه فارغ التحصیلان دارای مدرک Cand.Med برای اخذ مجوز قانونی کار پزشکی در کشور نروژ بایستی دوره انترنی 1 ½ موسوم به turnustjeneste را بگذرانند. آنها فقط از این طریق می توانند به کار طبابت در نروژ بپردازند. اما امروزه این دوره انترنی به صورت بخش اول از مسیر تخصص در نظر گرفته می شود. بنابراین کلیه فارغ التحصیلان Cand.Med به محض دریافت مدرکشان می توانند مجوز کار در نروژ را هم اخذ کنند. اکنون نیز در نمودار زیر می توان متوسط درآمد ماهیانه پزشکان آنکولوژی را با درآمد مشاغل دیگر در نروژ 2021 مقایسه کرد:

مقایسه درآمد ماهیانه در نروژ

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در نروژ

نروژ دارای یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان است که توسط نظام سلامت عملکرد بالا حمایت می شود. همین امر دلیل بر آن است که بدانید چرا نروژ در کل جهان به عنوان مقصد تحصیلی معروفی برای دانشجویان پزشکی محسوب می شود. درست است که تحصیل رشته های پزشکی در نروژ هزینه بسیار بالایی از دانشجویان می طلبد اما از سوی دیگر کیفیت تحصیل این رشته ها از جمله رشته آنکولوژی در نروژ نیز بسیار بالا است. در کل در نروژ 4 دانشگاه پزشکی برای تحصیل رشته آنکولوژی وجود دارد که عبارتند از:

  • دانشگاه پزشکی اوسلو
  • دانشگاه پزشکی برگن
  • دانشگاه پزشکی ترومسو
  • دانشگاه علم و فناوری نروژ

اما برای شروع فرآیند پذیرش جهت تحصیل رشته آنکولوژی در نروژ، دانشجویان بین المللی بایستی درخواست خود را از طریق وب سایت NUCAS به دانشگاه علوم پزشکی مربوطه تحویل دهند. کل فرآیند مذکور نیز از این قرار است:

فرآیند پذیرش جهت تحصیل رشته آنکولوژی در نروژ

فلذا مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از این قرار است که اولا متقاضیان بایستی مدرک ترجمه شده دیپلم متوسطه خود را ارائه نمایند. ثانیا در کنار این مدرک آنها همچنین بایستی در آزمون پذیرش شامل دروس شیمی، فیزیک و زیست شناسی نیز شرکت نمایند. در کنار این نباید فراموش بکنیم که زبان آموزش در دانشگاه های نروژی زبان نروژی است. بنابراین متقاضیان تحصیل رشته آنکولوژی همچنین بایستی نمره قبولی خود را در یکی از آزمون های زیر ارائه نمایند:

آزمون های رشته آنکولوژی در نروژ

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته آنکولوژی در نروژ

فرآیند پذیرش از نروژ به این صورت است که پس از دریافت تاییدیه پذیرش از دانشگاه نروژ، دقیقا مرحله اخذ ویزای تحصیلی این کشور شروع می شود. بنابراین متقاضیان تحصیل رشته آنکولوژی در نروژ بایستی برای درخواست ویزای تحصیلی نروژ 2021 به سفارت این کشور مراجعه نمایند. بدیهی است که این نوع ویزای نروژ مختص دانشجویان بین المللی است که قصد اقامت تحصیلی در نروژ به مدت بیش از 90 روز را دارند. اما طبق مقررات اخذ ویزای تحصیلی در نروژ در 3 مرحله زیر انجام می پذیرد:

  • مرحله اول: مراجعه به سفارت نروژ و رزرو وقت ملاقات
  • مرحله دوم: تحویل مدارک لازم و واریز وجه رسیدگی
  • مرحله سوم: حضور در جلسه مصاحبه

با این توضیح اکنون زمان آن است که مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ به صورت زیر معرفی شود:

مدارکشرایط
فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی نروژدانلود شده از طریق سایت اداره مهاجرت نروژ UDI
رسید واریز هزینه این ویزابه مبلغ حدود 5300 NOK (کرون) معادل برابر با 650$ (دلار)
پاسپورت متقاضیبا اعتبار بیش از 3 ماه
2 قطعه عکسبه صورت پاسپورتی با پس زمینه سفید
نامه پذیرشدریافتی از دانشگاه نروژی
گواهی اثبات تمکن مالی کافی برای اقامت در نروژسالانه حدود 116369NOK (کرون) تقریبا برابر با 14350$ (دلار)
گواهی اسکان معتبر در نروژهمانند اجاره نامه
بلیط پرواز رزرو شده

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته آنکولوژی در نروژ

 هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در نروژ

در این بخش از مقاله به بررسی هزینه های تحصیلی دانشجویان رشته آنکولوژی در نروژ در دو بخش مجزا می پردازیم. بخش اول مربوط به شهریه سالیانه دانشجویان این رشته در نروژ می باشد. در این زمینه بایستی از همان ابتداء به این نکته مهم توجه کنیم که متوسط شهریه سالیانه دانشجویان رشته آنکولوژی در نروژ به شهر محل تحصیل و نیز دانشگاه مربوطه بستگی دارد. به همین دلیل نیز شما عزیزان در جدول زیر می توانید متوسط شهریه سالیانه تحصیل رشته آنکولوژی را در شهرها و دانشگاه های مختلف نروژ مشاهده کنید:

شهردانشگاهمیانگین شهریه (دلار)
اوسلو31581$
تورندهایم22125$
برگن1176$
نوتودن1155$

اما بخش دوم هزینه های دانشجویان رشته آنکولوژی در نروژ مربوط به هزینه زندگی آنهاست که غالبا شامل طیف گسترده ای از هزینه ها مثل هزینه غذا، حمل و نقل، تفریحات و سرگرمی، اجاره های خانه و غیره می باشد. باید در همین ابتداء این نکته مهم مدنظرتان باشد که هزینه زندگی در نروژ بالا است و طبق آمار سال 2021 متوسط هزینه زندگی در نروژ حدود 1922$ (دلار) می باشد. از این نظر میانگین هزینه زندگی در نروژ حدود 2.61 برابر گرانتر از متوسط هزینه زندگی جهانی است. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، متوسط هزینه زندگی در نروژ حتی حدود 22$ (دلار) بالاتر از متوسط هزینه زندگی دانشجویی در آمریکاست:

متوسط هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا

روش مهاجرت کاری به نروژ نیز یکی از بهترین شیوه های مهاجرتی به این کشور مرفه اروپایی است. چراکه نروژ هم به لحاظ نرخ بیکاری و هم به لحاظ درآمدی و سطح استاندارد زندگی در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد. برای اطلاع کامل و دقیق درباب شرایط و الزامات کاریابی و اخذ ویزای کاری نروژ 2021 حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *