ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در نیوزلند

رشته آنکولوژی در نیوزلند

تحصیل رشته آنکولوژی در نیوزلند علاوه بر اینکه اخذ مدرک معتبری را برای فارغ التحصیلان به همراه دارد بلکه بازار کار و درآمد بسیار خوبی دارد. همچنین از دیگر مزایای فارغ التحصیلی دانشجویان آنکولوژی در نیوزلند حق این دانشجویان برای شرکت در آزمون اخذ مجوز کار پزشکی آمریکا (USMLE) و آزمون پزشکی انگلستان PLAB می باشد. عزیزان در جریان باشند که متوسط درآمد ماهیانه در نیوزلند 2024 حدود NZD263000 (دلار نیوزلند) معادل $184154 (دلار آمریکا) است. این درحالی است که متوسط درآمد ماهیانه مشاغل دیگر در این کشور حدود NZD28100 (دلار نیوزلند) برابر $19675 (دلار آمریکا) می باشد. اطلاعات به روز و کامل مهاجرت و اخذ اقامت نیوزلند را از گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخواهید.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در نیوزلند

تحصیل رشته آنکولوژی در نیوزلند یک کورس 6 ساله بوده و دانشجویان پس از اتمام تحصیلاتشان می توانند به عنوان پزشک آنکولوژی در آزمایشگاه ها، کلینیک ها و بیمارستان ها به کار تشخیص، درمان و پیشگیری از شرطان بپردازند. اما ساختار این دوره تحصیلی در کشور نیوزلند از این قرار است:

  • سال اول علوم سلامت یا HSFY: دروازه ای برای ورود به حرفه پزشکی و تحقیقات بیومدیکال محسوب می شود. در واقع سال اول تحصیل رشته آنکولوژی در نیوزلند شامل تحصیلات شیمی، زیست شناسی، فیزیک، بیوشیمی، سلامت جمعیت و مطالعات رفتاری بوده و به درکی از روابط متقابل بین رشته های مختلف از دانش پزشکی، درک درستی از اصول و مفاهیم بیومدیکال و علوم زیستی و غیره می گردد.
  • دو سال تحصیل آنکولوژی: این دو سال شامل آموزش علوم بیومدیکال و عملکرد نرمال و غیرنرمال سیستم های بدنی و مبانی دیگری از آموزش های بالینی می باشد.
  • سه سال تحصیل آنکولوژی: دانشجویان تخصص لازم را در پزشکی کیلینکی به دست آورده و تمرکز سال پنجم بر روی زمینه های تخصصی پزشکی و جراحی می باشد. آزمون پایان دوره نیز در سال پنجم از دانشجویان گرفته می شود. بنابراین دانشجویان قبل از ورود به سال ششم بایستی در این آزمون قبول شوند. سال ششم مطالعات کیلینکی نیز ورود به دوره انترنی یا TRAINEE INTERNS و کار در بیمارستان هاست.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته آنکولوژی در نیوزلند

کلا نیوزلند از یک سطح استاندارد زندگی بالایی برخوردار است و در این میان نمی توان از سهم بخش سلامت این کشور غافل شد. به همین دلیل نیز دولت نیوزلند توجه خوبی به بخش سلامت و مخصوصا آموزش متخصصان پزشکی دارد. پس برای تحصیل رشته های مختلف پزشکی از جمله رشته آنکولوژی در نیوزلند نیز دانشگاه های مختلفی وجود دارد که دو تا از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل این رشته جذاب و رقابتی در نیوزلند عبارتند از:

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته آنکولوژی در نیوزلند

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در نیوزلند

مثل بقیه دانشگاه های پزشکی جهان، اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی نیوزلند نیز منوط به تامین یکسری شرایط و تهیه یکسری مدارک می باشد. با اینکه این شرایط از دانشگاهی به دانشگاه دیگر در نیوزلند متفاوت است اما یکی از مهمترین شرایط پذیرش دانشجوی آنکولوژی در نیوزلند ارائه مدرک دیپلم متوسطه با حداقل نمره 75% می باشد. ضمنا تاکید نمره حداقلی برای پذیرش در نیوزلند بر روی دروس PCB میباشد. علاوه بر ارائه مدرک دیپلم تجربی همچنین ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل نیز بمنظور اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی برتر نیوزلند الزامی است. شرایط این مدارک نیز از قرار ذیل می باشد:

  • مدرک IELTS: حداقل نمره 6.0
  • مدرک TOEFL: حداقل 80

همچنین دانشجویان رشته آنکولوژی پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های پزشکی نیوزلند می توانند با ارائه مدارکی از قبیل فرم درخواست، پاسپورت، گواهی عدم سوء سابقه، مدرک زبان انگلیسی، گواهی تمکن مالی، بیمه سلامت و غیره نسبت به اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند اقدام نمایند.

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در نیوزلند

حوزه های کلیدی در رشته آنکولوژی در نیوزلند

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته آنکولوژی در نیوزلند هستند، باید حوزه های کلیدی در این رشته تحصیلی را به خوبی مطالعه کنند. به طور کلی، رشته آنکولوژی در نیوزلند دارای 3 حوزه اصلی بر اساس درمان است، که در جدول زیر می توانید به طور دقیق این حوزه ها را در راستای تحصیل در نیوزلند بررسی کنید:

حوزه های کلیدی در رشته آنکولوژی در نیوزلندتوضیحات
آنکولوژیست های پزشکیآنکولوژیست ها در این حوزه در بخش شیمی درمانی و ایمونوتراپی فعالیت می کنند.
آنکولوژیست های پرتودرمانیآنکولوژییست های پرتودرمانی، سرطان را با استفاده از پرتودرمانی درمان می کنند که استفاده از اشعه ایکس با انرژی بالا یا ذرات دیگر برای از بین بردن سلول های سرطانی است.
آنکولوژیست های خارجیمتخصصان در این حوزه سرطان را با استفاده از جراحی، از جمله برداشتن تومور و بافت مجاور در طول عمل درمان می کنند.

علاوه بر این اصطلاحات پزشکی برای آنکولوژیست ها در نیوزلند وجود دارد که به دسته های زیر تقسیم می شود:

حوزه های کلیدی در رشته آنکولوژی در نیوزلند

بررسی هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در نیوزلند

یکی از اصلی ترین معیارها در انتخاب یک مقصد تحصیلی برای دانشجویان رشته آنکولوژی اطلاع از هزینه تحصیل در آن مقصد می باشد. بر اساس برآوردی شهریه سالانه تحصیل رشته های پزشکی در نیوزلند حدود NZ$67446 (دلار نیوزلند) معادل €40000 (یورو) می باشد. هموطنان گرامی در قالب جدول زیر می توانید با متوسط هزینه تحصیلی دانشجویان آنکولوژی در دو دانشگاه معتبر کشور نیوزلند آشنا شوید:

دانشگاهرنکینگ QSبرنامه تحصیلیهزینه تحصیلی (NZ$)مهلت پذیرش
دانشگاه اوکلند88Bachelor of Medicine & Bachelor of Surgery (MB ChB)77328دسامبر
دانشگاه اوتاگو176Bachelor of Medicine & Bachelor of Surgery (MB ChB)35216سپتامبر

ناگفته نماند که هزینه های زندگی در نیوزلند نیز برای هر دانشجوی بین المللی نسبتا بالا است. بر طبق برآوردهای سال 2024 ، متوسط هزینه زندگی دانشجویان رشته آنکولوژی در نیوزلند حدود NZ$2309 (دلار نیوزلند) معادل حدود $1617 (دلار آمریکا) است. این رقم تقریبا معادل 2.19 برابر گرانتر از متوسط هزینه زندگی در جهان می باشد. در این میان بیشترین بخش از بودجه دانشجویان در نیوزلند صرف هزینه اجاره خانه و اشتراک با حدود $923 (دلار)، حمل و نقل حدود $143 (دلار)، غذا $444 (دلار) و هزینه های دیگر حدود $107 (دلار) می گردد. با این اوصاف همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، هزینه اجاره خانه و اشتراک با 57% بیشترین سهم از مخارج دانشجوئی را به خود اختصاص می دهد:

درصد هزینه های زندگی دانشجوئی در نیوزلند

شرایط کار متخصصان آنکولوژی در نیوزلند

ابتداء باید بدانید که شرایط کار پزشکی در نیوزلند به این صورت است که شما مدرک کارشناسی 5ساله آنکولوژی خود را از دانشگاه اوکلند یا اوتاگو دریافت می کنید. سپس به مدت 2 سال به عنوان دستیار دکتر در بیمارستانی کار می کنید. در ادامه نیز 6 سال دیگر را در دوره تخصص گذرانده و بعد از قبولی در آزمون مربوطه به عضویت کالج سلطنتی پزشکان استرالیا در می آید. ضمنا متوسط درآمد ماهیانه در نیوزلند 2024 حدود NZD263000 (دلار نیوزلند) معادل $184154 (دلار آمریکا) است. این درحالی است که متوسط درآمد ماهیانه مشاغل دیگر در این کشور حدود NZD28100 (دلار نیوزلند) برابر $19675 (دلار آمریکا) می باشد.

مقایسه درآمد ماهیانه نیوزلند

یکی از ساده ترین و سریعترین راه های مهاجرت به نیوزلند و اخذ اقامت این کشور از طریق کار در نیوزلند 2024 می باشد. شما سروران گرامی برای اطلاع از شرایط کاریابی، مدارک و شرایط لازم بمنظور اخذ ویزای کاری نیوزلند می توانید از خدمات مشاوره تخصصی کارشناسان مجرب و مشاورین زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

متداول ترین سوالات در خصوص رشته آنکولوژی در نیوزلند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته آنکولوژی در نیوزلند، در این بخش از مقاله بر آن شدیم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • نقش فارغ التحصیلان رشته آنکولوژی در نیوزلند جیست؟ مهمترین نقش فارغ التحصیلان آنکولوژی در نیوزلند، تشریح تشخیص سرطان، ارائه مراقبت با کیفیت و کمک به مدیریت علام و عوارض جانبی سرطان می باشد.
  • آیا تحصیل رشته آنکولوژی در نیوزلند، بدون مجوز اقامت مقدور خواهد بود؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که برای تحصیل رشته آنکولوژی در نیوزلند به این کشور مهاجرت می کنند، به محض ورود باید برای مجوز اقامت تحصیلی خود اقدام نمایند.
4.7/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *