ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در هند

رشته آنکولوژی در هند

رشته آنکولوژی در هند از جمله رشته هایی است که به راحتی می توان آن را در دانشگاه های مختلف تحصیل کرد و وارد بازار کار هند شد. در حال حاضر نزدیک به 50 دانشگاه در کشور هند رشته آنکولوژی را تدریس می کنند و طبیعی است که در این کشور نیاز به وجود چنین شرایطی نیز هست. هند دومین کشور پرجمعیت جهان است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توسط دولت این کشور، تا سال 2040 به پرجمعیت ترین کشور جهان تبدیل خواهند شد و بدون تردید نیاز این کشور به خدمات نیز افزایش پیدا می کند.

افزایش جمعیت می تواند منجر به افزایش تعداد بیماران در این کشور نیز شود و به طوری که در صورتی که 0.05% از جمعیت این کشور مبتلا به سرطان شوند، چیزی در حدود 50 میلیون نفر به این بیماری مبتلا خواهند بود و برای پیگیری درمان خود نیاز به پزشکان بسیار بیشتری نیاز خواهند داشت. یکی از عمده دلایل ارائه این رشته دانشگاهی در کشور دانشگاه های متعدد در هند، نیاز این کشور به پزشکان توانمند طی سال های آینده است. به دلیل اهمیت بسیار بالایی که این موضوع پیدا کرده است، مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به بررسی شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در هند خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در هند چیست؟
  • شرایط کار ضمن تحصیل در هند چگونه است؟
  • هزینه تحصیل در هند در رشته آنکولوژی چقدر است؟
  • آیا دانشجویان خارجی می توانند در هند مجوز کار پس از تحصیل دریافت کنند؟
  • درآمد متخصص آنکولوژیست در هند چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در هند چیست؟

هند از جمله کشورهایی است که در رشته های مختلف کاری دچار بحران نیروی کار حرفه ای است. این کشور اگرچه جمعیت بسیار بالایی دارد اما حقیقت امر آن است که نیروی کار تحصیل کرده در این کشور زیاد نیستند و یکی از عوامل اصلی آن فقری است که در میان جامعه هندی وجود دارد و به همین دلیل بسیاری از شهروندان این کوشر به تحصیلات دانشگاهی توجهی ندارند و افراد ثروتمند نیز تحصیلات خود را در خارج از کشور ادامه می دهند.

رشته آنکولوژی در هند 6 سال به طول خواهد انجامید و دانشجویان در این کشور قادر خواهند بود به زبان انگلیسی نیز به تحصیل بپردازند و این یکی از نکات مثبت در رابطه با تحصیل پزشکی در هند است. افرادی که قصد تحصیل در هند و بازگشت به ایران را دارند، باید در نظر داشته باشند که صدها دانشگاه در این کشور وجود دارد و تنها برخی از آن ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند در نتیجه تنها افرادی می توانند پس از تحصیل در هند به ایران بازگردند که در همین دانشگاه های تایید شده تحصیل کرده باشند.

در حال حاضر 46 دانشگاه در هند امکان تحصیل در رشته آنکولوژی را به دانشجویان مختلف می دهند. در دهلی نیز تنها یک موسسه سرطانی و تحقیقاتی گاندی است که به ارائه این رشته می پردازد. در شهر بنگلور، بیشترین امکان تحصیل در رشته آنکولوژی برای دانشجویان فراهم شده است.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در هند

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در هند

هزینه های تحصیل رشته آنکولوژی در هند بسیار متغیر است. تحصیل در برخی از دانشگاه های خصوصی هند در رشته آنکولوژی در حدود 96000$ (دلار) در سال هزینه در بر دارد و به نوعی می توان گفت که تحصیل در این دانشگاه ها چندان عاقلانه و البته مقرون به صرفه نیست. با این حال عمده دانشگاه های ارائه کننده رشته آنکولوژی در هند شهریه ای معادل 1400$ تا 6700$ (دلار) را به عنوان شهریه سالانه خود در نظر گرفته اند که با برخی از کشورهای شرقی اروپا از این بابت برابری می کند.

علاوه بر این دانشجویان خارجی باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز مد نظر قرار دهند که خوشبختانه این هزینه ها نیز بسیار مقرون به صرفه است. هزینه زندگی دانشجویی در هند معمولا کمتر از 200$ (دلار) در ماه است و کمتر کشوری را می توان در جهان یافت که هزینه زندگی در آن تا این حد اندک باشد.

دانشجویان در هند می توانند به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند و ویزای تحصیلی هند این امکان را در اختیار آن ها قرار می دهد اما در صورتی که یک دانشجو ترک تحصیل کند تا بتواند به صورت تمام وقت در این کشور به کار مشغول شود، دولت هند این اجازه را به وی نخواهد داد و فرد باید خاک آن کشور را ترک کند.

درآمد یک آنکولوژیست در هند

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، دولت هند برای رفع کمبود نیروی کار حرفه ای خود تلاش می کند تا رضایت دانشجویان این کشور را جذب کند و نحوه جذب رضایت دانشجویان خارجی در این کشور نیز امکان اقامت پس از تحصیل در هند است. دانشجویانی که در هند تحصیل کرده و مدرک خود را دریافت کرده باشند می توانند پس از تحصیل در این کشور اقامت آن را به دست آورده و از این طریق هزینه های تحصیل خود را جبران کنند.

پزشکان در هند نیز همچون سراسر نقاط جهان به درآمد بالایی دسترسی دارند اما درآمد این افراد قابل مقایسه با پزشکانی که در کشورهای اروپایی و حتی آسیای شرقی کار می کنند نخواهد بود. در نمودار زیر می توانید متوسط درآمد متخصصین آنکولوژیست در هند را مشاهده کنید.

درآمد ماهانه متخصصین آنکولوژیست در کشور هند

هند در سال های اخیر به عنوان یکی از کشورهایی شناخته می شد که دانشجویان ایرانی آن را برای تحصیل خود انتخاب می کردند. هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی در این کشور یکی از عمده ترین دلایل مهاجرت ایرانیان به هند بوده است و افراد زیادی نیز از این کشور مهاجرت به کانادا یا سایر کشورهای پیشرفته جهان را تجربه کرده اند.

با همه این تفاسیر نمی توان در حال حاضر از هند به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل در خارج از کشور یاد کرد چراکه سطح آموزش در بسیاری از دانشگاه های این کشور بسیار پایین است و هزینه و زمان صرف شده برای تحصیل در هند آنچنان مفید نخواهد بود مگر در چند دانشگاه خاص. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بهترین دانشگاه های جهان و البته کشورهای کم هزینه دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات کلیدی در خصوص رشته آنکولوژی در هند

با توجه به استقبال بی سابقه اتباع کشورهای خارجی برای تحصیل رشته آنکولوژی در هند، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین سوالات دانشجویان در این زمینه پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • چگونه می توانم در رشته آنکولوژی در هند تحصیل کنم؟ دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته آنکولوژی در هند باید سوابق تحصیلی زیست شناسی، فیزیک و شیمی خود را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند.
  • طول دوره تحصیل رشته آنکولوژی در هند چقدر است؟ یک دانشجوی رشته آنکولوژی در هند ممکن است برای دریافت مدرک پزشکی خود بین 4 تا 5 سال در این کشور تحصیل کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *