ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در چین

رشته آنکولوژی در چین

رشته آنکولوژی در چین یکی از رشته های پرطرفدار است که در دانشگاه های بسیار زیادی در این کشور ارائه می شود و مخاطبین فراوانی دارد. در حال حاضر بیش از 20 دانشگاه در چین به ارائه این رشته می پردازند و این مسئله می تواند آزادی عمل بسیار زیادی را به علاقمندان به تحصیل پزشکی در کشور چین بدهد. هزینه های زندگی و تحصیل در چین نسبتا مقرون به صرفه است و به تازگی قوانین حمایتی جدیدی برای کار دانشجویان خارجی در این کشور تنظیم شده است که جذابیت تحصیل در چین را بیش از پیش ساخته است.

به دلیل رشد بیماری سرطان در دهه اخیر به دلیل تغییر سبک زندگی بشر و آلودگی هوا، رشته آنکولوژی در جهان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است و متخصصین این حوزه نیز به تازگی به اکتشافاتی رسیده اند که بسیاری از بیماری های سرطانی را کنترل کرده یا درمان می کنند. چنین معظل بزرگی قابل حل نیست مگر آنکه آنکولوژیست های خبره در سراسر جهان افزایش پیدا کنند تا مسیرهای تازه ای برای درمان این بیماری کشف شود. به دلیل این که کشور چین در سال های اخیر به یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت به خارج از کشور تبدیل شده است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته آنکولوژی در این کشور خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل در رشته آنکولوژی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در رشته آنکولوژی در چین چه مقدار است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در چین در این کشور به کار مشغول شد؟
  • درآمد یک متخصص آنکولوژیست در چین چقدر است؟

بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته آنکولوژی در چین

رزومه هر فرد تعیین کننده توانایی او در انتخاب دانشگاهی است که قصد تحصیل در آن را دارد. در چین دانشگاه های متعددی وجود دارد که به دانشجویان خارجی فرصت می دهد تا در رشته آنکولوژی به زبان های مختلف به تحصیل بپردازند. در صورتی که دانشجویی قصد تحصیل به زبان چینی در این کشور را داشته باشد، قادر خواهد بود تا در دوره های زبان چینی در دانشگاه های این کشور شرکت کند و از این طریق مسیر مهاجرت و تحصیل خود را هموار سازد.

دانشگاه سان یات سن در گوانژو در حال حاضر بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته آنکولوژی است که در رده 56 جهان قرار گرفته است و این در حالی است که در رده بندی کلی، جایگاه 177 بهترین دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه شانگهای جائو تونگ نیز دومین دانشگاه برتر کشور چین در این رشته است که جایگاه 58 جهان را در حالی به دست آورده است که خود در رده بندی جهانی در رده 122 قرار دارد. دانشگاه فودان در شهر شانگهای نیز در رده 62 بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته آنکولوژی قرار دارد و این در حالی است که رتبه کلی دانشگاه 160 را نشان می دهد.

دانشگاه پزشکی نانجینگ نیز با قرار گرفتن در رتبه 97 آخرین دانشگاه با رتبه دو رقمی در میان دانشگاه های ارائه کننده رشته آنکولوژی در چین است که در رده بندی کلی دانشگاه های جهان جایگاه 814 را در اختیار دارد. دانشگاه پکن نیز با قرار گرفتن در جایگاه 102 در رشته آنکولوژی یکی دیگر از 27 دانشگاه برتر ارائه کننده این رشته از علوم پزشکی در کشور چین است.

بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته آنکولوژی در چین

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در چین

یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشت، هزینه های تحصیل پزشکی در چین است که به نسبت سایر رشته های تحصیلی در این کشور می توان آن را گرانقیمت تر ارزیابی کرد و این امری است که در تمامی کشورهای جهان کاملا طبیعی است. هزینه تحصیل در رشته آنکولوژی در این کشور در حدود 5000$ تا 8500$ (دلار) در سال است و دانشجویان کمی در این کشور امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی چین را خواهند داشت.

از سوی دیگر دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در چین را نیز مدنظر قرار دهند چراکه برخلاف باورهای عمومی هزینه زندگی در چین تنها اندکی با کشورهای مطرح اروپایی تفاوت دارد. هزینه زندگی در شهرهای تراز اول چین که عمدتا دانشگاه های برتر در آن قرار دارند، در حدود 850$ تا 1250$ (دلار) در ماه است.

بر اساس قوانین جدید در کشور چین، در بسیاری از شهرهای این کشور، دانشجویان امکان کار ضمن تحصیل را خواهند داشت و از این طریق می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. این قانون یک فرصت جدید برای دانشجویان بین المللی در کشور چین است چراکه تا پیش از این امکان کار دانشجویی در این کشور وجود نداشت و دانشجویان موظف بودند تا هزینه های زندگی خود را از طریق پس اندازهای قبلی تامین کنند.

درآمد متخصص آنکولوژیست در چین

کشور چین دارای فرهنگی کاملا متفاوت با ایران است و شرایط و قوانین خاصی برای زندگی در این کشور وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از شهروندان خارجی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند، پس از پایان تحصیل خود این کشور را ترک کرده و به کشورهای دیگر اروپایی، استرالیا، آمریکا یا کانادا مهاجرت می کنند. با این وجود بر اساس قوانین مهاجرتی در چین، دانشجویان پس از تحصیل در این کشور امکان کاریابی را خواهند داشت و می توانند اقامت چین از طریق کار را به دست آورند.

درآمد آنکولوژیست ها در چین نیز به مانند سایر پزشکان این کشور در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و این موضوع می تواند برای بسیاری از متقاضیان کار در کشور چین جذاب باشد. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک پزشک آنکولوژیست در چین ارائه شده است که می توان به کمک آن دید بهتری از درآمد این افراد در این کشور به دست آورد.

درآمد ماهانه متخصصین آنکولوژیست در کشور چین

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که یک متخصص آنکولوژیست در کشور چین قادر است تا هزینه های زندگی خود و یک خانواده 4 نفره را به راحتی تامین کند که البته قوانین چین اجازه تولد فرزند دوم به شهروندان خود را نمی دهد. با همه این تفاسیر چین می تواند یکی از گزینه های مناسب تحصیل در شرق آسیا برای علاقمندان به رشته آنکولوژی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط زندگی در این کشور و سایر کشورهای مطرح جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *