ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در کانادا

رشته آنکولوژی در کانادا

در حال حاضر، دانشگاه های تورنتو، مک گیل و بریتیش کلمبیا از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته آنکولوژی در کانادا محسوب می شوند. این رشته تحصیلی در گرایشات مختلفی به دانشجویان بین المللی عرضه می شود و دانشجویان در قالب همین دوره می توانند مهارت های بالینی در خصوص تشخیص و درمان سرطان را کسب نموده و با اخذ مجوز کار طبابت وارد بازار کار کانادا شوند. در این مقاله با تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید تا با شرایط پذیرش و ادامه تحصیل در یکی از برترین رشته های تحصیلی در کانادا آشنا شوید.

مهارت ها و تخصص های رشته آنکولوژی در کانادا

آنکولوژی پزشکی یا medical oncology یکی از رشته های محبوب و پر طرفدار در دانشگاه های علوم پزشکی کانادا محسوب می شود. این رشته تحصیلی شاخه ای از پزشکی داخلی است که ارتباط نزدیکی با هماتولوژی داشته و دانشجویان در این رشته غالبا به صورت کیلینیکی به تشخیص یا درمان تومورها در تمامی موجودات زنده می پردازند. در واقع دانشجویان رشته آنکولوژی در کانادا رابطه خیلی نزدیکی با بیماران داشته و برای آنها درمان سیستمیک تجویز می کنند.

مهارت های و تخصص های آموزشی دانشجویان در طی این دوره تحصیلی در کانادا عبارتند از:

  • تشخیص یا دیاگنوسی
  • درمان (جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی و غیره)
  • فیزیوتراپی
  • مشاوره با بیمار
  • ژنتیک بالینی
  • مسکن درمانی

دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته آنکولوژی در کانادا گزینه های مختلفی در اختیار دارند. شما برای اطلاع از برترین دانشگاه های کانادایی جهت ادامه تحصیل در رشته آنکولوژی می توانید جدول زیر را مشاهده کنید:

دانشگاهرتبه ملی
دانشکده تورنتو کانادا (امتیاز رشته: 79.9)1
دانشکده مک گیل (امتیاز رشته: 58.8)2
دانشگاه بریتیش کلمبیا (امتیاز رشته: 55.7)3

تحصیل رشته آنکولوژی در کانادا

ساختار کورس رشته آنکولوژی در کانادا

برنامه آنکولوژی بین رشته ای (IOP) که توسط دانشگاه های برتر کانادایی به دانشجویان خارجی ارائه می شود در واقع مطالعه و تحقیق پیشرفته ای در زمینه ها و موضوعات مرتبط با آنکولوژی می باشد. این زمینه ها شامل بیولوژی مولکولی و سلولی، ژنتیک، بیوفیزیک، بیوانفورماتیک، علوم داروسازی، علوم رادیولوژیکی، ایمونولوژی، پاتولوژی مولکولی، مطالعات اجتماعی- رفتاری، اپیدمولوژی و اقتصاد سلامت می باشد. اما هدف از ارائه این برنامه تحصیلی در دانشگاه های کانادا تهیه پس زمینه های علمی و فرصتهای آموزشی مختلف با آموزش دروس تخصصی در رابطه با آنکولوژی و در نهایت تربیت نسل جدید لیدرهای پژوهش در تشخیص و درمان سرطان می باشد.

اما ساختار برنامه آنکولوژی بین رشته ای (IOP) در کانادا به این صورت است که کل دوره تحصیلی آنکولوژی در اغلب دانشگاه های کانادا حدود 4 سال می باشد. در سال اول تحصیلی، دانشجو ملزم است تا حداقل 12 واحد آموزشی از 18 واحد را که لازم است، انتخاب کند. این واحدها شامل دروس اصلی رشته آنکولوژی و دروس گزینشی می باشد. معمولا دروس گزینشی یا همان دروس اختیاری بر اساس نیازهای دانشجو و با مشاوره استاد مشاور گرفته می شود.

شرایط پذیرش از رشته آنکولوژی در کانادا

از مهمترین شروط پذیرش دانشجو در رشته آنکولوژی در کانادا ارائه مدرک دیپلم متوسطه به اضافه کارنامه تحصیلی می باشد. انتظار می رود که نمره دانشجویان در دروس PCB (یعنی فیزیک، شیمی و زیست شناسی) بالای 50% نمرات باشد. علاوه بر این برای اخذ پذیرش از رشته آنکولوژی در کانادا ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز الزامی است ولی منتها شرایط این مدرک ممکن است در دانشگاه های کانادا متفاوت از هم باشد. مثلا در زیر می توان با شرایط مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در دانشگاه بریتیش کلمبیا آشنا شد:

مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در دانشگاه بریتیش کلمبیا

هزینه رشته آنکولوژی در کانادا

یکی از الزامات تحصیل رشته آنکولوژی در کانادا پرداخت شهریه سالیانه می باشد و در این مورد نیز معمولا شهریه اخذ شده از دانشجویان به ملیت و دانشگاه محل تحصیل آنها بستگی دارد.

مثلا شهریه سالیانه دانشجویان رشته علوم تابشی (MRS) در دانشگاه تورنتو کانادا 2024-2023 از قرار ذیل می باشد:

آیتمشهریه دانشجویان کانادایی (دلار)شهریه دانشجویان بین المللی (دلار)
هزینه تحصیلی$6890.00$37320.00
هزینه های فرعی یا غیر تحصیلی$2377.51$2377.51
UHIP – حق بیمه سلامتنامعلوم$720.00
کل هزینه دانشجویی$9267.51$40417.51

بخش دیگری از هزینه های دانشجویان بین المللی مربوط به هزینه زندگی آنها در کشور کانادا است که طبق آمار سال جاری، متوسط هزینه زندگی در کانادا بدون احتساب اجاره خانه حدود $675 (دلار) و با احتساب اجاره خانه حدود $1554 (دلار) برای هر دانشجوی خارجی است:

متوسط هزینه زندگی در کانادا

به هر حال متوسط هزینه زندگی در کانادا حدود 1554$ (دلار) می باشد که حدود 2.11 برابر گرانتر از متوسط جهانی است. هموطنان گرامی در جدول زیر می توانند علاوه بر رویت انواع مخارج زندگی در کانادا همچنین با متوسط درآمد ماهیانه در این کشور نیز آشنا شوند:

متوسط درآمد ماهیانه در کانادا

شرایط کاری آنکولوژیست ها در کانادا

برای کار به عنوان پزشک آنکولوژی یا همان آنکولوژیست در کانادا، متقاضیان علاوه بر داشتن مدرک آکادمیک از دانشگاه های کانادا همچنین بایستی یک سال دوره رزیدنسی کلینیکی را در قالب یک برنامه رزیدنسی معتبر، 3 ماه رزیدنسی مورد تایید در یک مطب آنکولوژی تابشی و نیز 3 ماه رزیدنسی مورد تایید را در یک مطب هماتولوژی بگذرانند. پس از طی دوره های رزیدنسی 1 سال و 6 ماهه در مراکز معتبر، آنها می توانند به کار در کلینیک ها یا بیمارستان های سطح کانادا مشغول شوند. ضمنا متوسط درآمد ماهیانه این متخصصان در کانادا حدود CAD25594 (دلار کانادا) بوده و این در حالی است که متوسط درآمدی در این کشور برای انواع مشاغل حدود CAD10000 (دلار) می باشد:

مقایسه درآمد ماهیانه آنکولوژیست ها در کانادا

 

چشم انداز شغلی در رشته آنکولوژی در کانادا

یکی از مهمترین دلایلی که اتباع کشورهای خارجی رشته آنکولوژی در کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند، چشم انداز شغلی ایده آل در این حرفه می باشد. به طور کلی تبدیل شدن به یک تکنسین آنکولوژی در کانادا نیازی به کسب مدرک خاصی ندارد، اگرچه باید برنامه ای را در پرتودرمانی تکمیل کنید، که به رسمیت شناخته شده است. همچنین انتظار می رود چشم انداز شغلی در رشته آنکولوژی در کانادا برای پرتودرمانگران به طور کلی خوب باشد. با توجه به گزارش اداره آمار کار در کانادا انتظار می  رود مشاغل در این صنعت بین سال های 2024 تا 2030 به میزان 8% افزایش یابد. همچنین رشد جمعیت سالمند و فناوری های پرتوهای ایمن تر، عوامل اصلی رشد اشتغال در آینده خواهند بود.

وظایف متخصصین در رشته آنکولوژی در کانادا

آن دسته ار افرادی که به دنبال فعالیت در رشته آنکولوژی در کانادا هستند، باید به خوبی با وظایف آنکولوژیست ها در این رشته آشنا شوند. بنابراین از آنجایی که یک تکنسین می تواند در هر یک از نقش های رشته آنکولوژی فعالیت کند، ممکن است وظایف مختلفی داشته باشند. وظایف تکنسین های آنکولوژی در کانادا به عنوان یک متخصص سرطان شناسی ممکن است شامل برنامه های دارویی مختلف باشد. علاوه بر این، شیمی درمانی یک روش دارویی عمده است که می توانید در درمان های سرطان شناسی استفاده کنید. همچنین شایان ذکر است که، شما داروهای مورد استفاده در درمان سرطان را تجویز و به طور دقیق اندازه گیری خواهید کرد. اغلب وظایف متخصصان رشته آنکولوژی در کانادا شامل درک اطلاعات آزمایشگاهی بیمار مانند پانل های متابولیک است. شما عزیزان جهت اطلاع از شرایط تحصیل در کانادا می توانید از مشاوره های کاملا تخصصی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

سوالات پر تکرار در خصوص رشته آنکولوژی در کانادا

بیشتر سوالاتی که متقاضیان تحصیل در این رشته در کانادا می پرسند به شرح زیر می باشد و توصیه می شود تا انتها برای کمک بیشتر مطالعه بفرمایید:

  • تحصیل رشته آنکولوژی در کانادا چند سال طول خواهد کشید؟ تحصیل در این رشته که تخصصی است 2 سال زمان خواهد برد
  • آیا ورود به رشته آنکولوژی در کانادا کاری دشوار است؟ در کل کشور کانادا به دو مسئله حساس است که اولی سوابق تحصیلی خوب و دومی تمکن مالی بالا است.
4.7/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *