ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در کرواسی

رشته آنکولوژی در کرواسی

دانشجویان برای تحصیل رشته آنکولوژی در کرواسی در سال های اخیر به خصوص در سال 2021 رغبت فراوانی داشته و استقبال بسیاری می کنند که از دلایل آن می توان به کیفیت آموزشی در کلاس جهانی، وجود دانشگاه های مورد تایید WHO، امکان تحصیل آنکولوژی به زبان انگلیسی، هزینه پایین تحصیلی، امکان اخذ اقامت اروپایی و شانس بالای کار و کسب درآمد اشاره کرد. دانشجویان رشته آنکولوژی در کشور کرواسی می توانند مدرک تخصصی خود را پس از گذراندن یک دوره 6 ساله یعنی معادل 360 ECTS (واحد آموزشی) اخذ نموده و پس از طی یک دوره 5 ماهه و نیز قبولی در آزمون ویژه مجوز کار خود را هم اخذ کنند. بدین ترتیب هم امکان تحصیل و هم امکان کار خود را به عنوان پزشک آنکولوژی در کرواسی فراهم کنند.

به همین منظور نیز امکان تحصیل این رشته در کرواسی به زبان انگلیسی مهیاست و بهترین دانشگاه برای ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی، دانشکده پزشکی دانشگاه زاگرب (UZSM) می باشد. فلذا از مهمترین شرایط پذیرش از این دانشگاه قبولی در آزمون گزینش در زاگرب، ارائه گزارش نمره در دروس آزمون SAT و نیز تحویل مدرک زبان انگلیسی (TOEFL یا IELTS) می باشد. شما عزیزان نیز می توانید سوالات تخصصی خود درباب مزایا و معایب تحصیل در کرواسی را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطرح نمایید.

تحصیل رشته آنکولوژی در کرواسی

آنکولوژی یا سرطان شناسی در کرواسی یکی از شاخه های معروف رشته پزشکی (مخصوصا پزشکی داخلی) است که دانشجویان در قالب این رشته تحصیلی به تحقیق و مطالعه در خصوص تشخیص و درمان سرطان می پردازند. در واقع دانشجویان آنکولوژی در کرواسی از همان لحظه ورود خود به کلاس درس این رشته، آموزش های بالینی توسط اساتید خود دریافت می کنند. معمولا دانشجویان آنکولوژی در کرواسی با توجه به زمینه ها و علایق خود می توانند مدرک تخصص پزشکی خود را در یکی از گرایشات زیر اخذ نمایند:

گرایشات آنکولوژی در کرواسی

لازم به یادآوری است که معمولا دوره آنکولوژی در کرواسی در دانشکده های پزشکی این کشور به دانشجویان ارائه شده و مدت تحصیل در این رشته مثل اغلب رشته های پزشکی در کرواسی حدود 6 سال (12 ترم) می باشد. همچنین در کشور کرواسی کلا 4 دانشگاه پزشکی وجود دارد که بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته آنکولوژی در این کشور، دانشکده پزشکی دانشگاه زاگراب University of Zagreb می باشد.

آیا تحصیل رشته آنکولوژی در کرواسی به زبان انگلیسی امکانپذیر است؟

یکی از مهمترین امتیازات تحصیل رشته آنکولوژی در کرواسی امکان ادامه تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی است. به همین خاطر نیز توجه اغلب دانشجویان این رشته نیز به کشور کرواسی و دانشگاه های این کشور معطوف است. پس فراموش نکنیم که لازمه و پیش شرط حضور در دوره های آنکولوژی به زبان انگلیسی در کرواسی نیز داشتن مدرک زبان انگلیسی است. برای آشنایی با بهترین دانشگاه های پزشکی کرواسی جهت تحصیل رشته آنکولوژی به زبان انگلیسی به لیست زیر توجه نمایید:

  • دانشکده پزشکی دانشگاه زاگرب (UZSM): بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه پزشکی در کرواسی است که به سال 1669 میلادی در شهر زاگرب تاسیس شده است.
  • دانشکده پزشکی دانشگاه ریجکا: یکی از معروفترین مراکز آموزش پزشکی اروپاست که به سال 1955 میلادی پایه گذاری شده است. این دانشگاه سابقه 60 ساله ای در امر آموزش پزشکی و نوآوری در این زمینه دارد. ضمنا تحصیل برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی در این دانشگاه از سال 2016 آغاز شده است.
  • دانشکده پزشکی دانشگاه اسپلیت: این دانشگاه هم در سال 1997 افتتاح شده و چهار برنامه پزشکی خود یعنی برنامه های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و مطالعات پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می کند.

برای اطلاع دقیق از هزینه تحصیل سالیانه دانشجویان رشته آنکولوژی در سه دانشگاه مذکور نیز به نمودار زیر توجه نمایید:

میانگین شهریه سالیانه تحصیل رشته آنکولوژی در کرواسی

شرایط اخذ پذیرش رشته آنکولوژی در کرواسی

برای شروع پذیرش از دانشگاه های پزشکی کرواسی، تکمیل فرم درخواست آنلاین با مراجعه به سایت دانشگاه و ارسال اسکن مدارک لازمه امری ضروری است. این مدارک نیز معمولا شامل مدارک آکادمیک (مثل مدرک دیپلم متوسطه، کارنامه تحصیلی، مدرک زبان و غیره) و مدارک هویتی (مثل پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی، عکس پاسپورتی و غیره) می باشد. اما قبل از اقدام به پذیرش نهایی بایستی بدانید که از مهمترین شرایط پذیرش در دانشگاه های معتبر کرواسی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • قبولی در آزمون گزینش دانشگاه های علوم پزشکی کرواسی شامل دروس زیست شناسی، فیزیک و شیمی
  • ارائه گزارش نمره در دروس آزمون SAT
  • تحویل مدرک زبان انگلیسی (TOEFL یا IELTS)

شرایط اخذ پذیرش رشته آنکولوژی در کرواسی

اخذ ویزا برای تحصیل رشته آنکولوژی در کرواسی

در واقع مرحله پس از اخذ پذیرش در کرواسی مرحله اخذ ویزای تحصیلی کرواسی می باشد که برای دانشجویان ضروری است. غالبا ویزای دانشجوئی کرواسی یک نوع ویزای کوتاه مدت یا Visa C محسوب می شود که به دانشجو اجازه اقامت ماکسیمم 3 ماهه در کرواسی را فراهم می کند. مطابق قوانین کشور کرواسی نیز پرونده درخواست Visa C بایستی مستقیما به سفارت/ کنسولگری کرواسی ارائه شود. لازم به ذکر است که کل فرآیند درخواست ویزای تحصیلی کرواسی نیز کلا 30 روز به طول می کشد.فلذا مدارک لازم که بایستی به سفارت کرواسی ارائه داده شود عبارتند از:

  • یک قطعه عکس 35 در 45
  • اصل و کپی پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست تکمیلی
  • بیمه نامه معتبر سلامت
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی اسکان + بلیط پرواز
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی
  • تاییدیه پذیرش از دانشگاه پزشکی کرواسی
  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی کرواسی در حدود 45€ (یورو)

شرایط کار پزشکان آنکولوژی در کرواسی

یکی از سوالات مهم درباب تحصیل رشته آنکولوژی در کرواسی نحوه و شرایط کار پزشکی در این کشور اسات. به عبارت دیگر، سوال اغلب متقاضیان تحصیل این رشته در کشور کرواسی این است که چگونه در کرواسی پزشک شوم؟ برای پزشک شدن در کرواسی، شما اولا بایستی مدرک خود را از دانشکده های پزشکی کرواسی اخذ کرده و در ادامه دوره آموزشی 5 ماهه ای را نیز بگذرانید و به محض اتمام این دوره شما می توانید در آزمون دولتی (Board Exam) شرکت نمایید. در حقیقت قبولی در آزمون مذکور پیش شرط اخذ مجوز معتبر کار پزشکی صادره از دپارتمان پزشکی کرواسی می باشد. پس یکبار دیگر فرآیند پزشک شدن در کرواسی را اینبار در قالب نمودار زیر مرور می کنیم:

فرآیند پزشک شدن در کرواسی

یکی از راه های اخذ آسان اقامت کرواسی از طریق سرمایه گذاری برای ثبت شرکت در این کشور می باشد و بهترین شیوه ممکن نیز ثبت شرکت مسئولیت محدود LLC در این کشور می باشد. پس برای اطلاع دقیق و کامل پیرامون شرایط استارت آپ کرواسی توصیه می شود حتما از مشاوره های حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *