ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در گرجستان

رشته آنکولوژی در گرجستان

تحصیل رشته آنکولوژی در گرجستان به دلیل وجود دانشگاه های مورد تایید WHO، تحصیل به زبان انگلیسی و هزینه پایین تحصیل و زندگی مورد توجه قرار دارد. معمولا دانشجویان این کورس تحصیلی تخصصی را در گرجستان در عرض 5 سال به اتمام می رسانند. پس از اتمام تحصیلاتشان نیز با طی دوره آموزش بالینی و گذراندن آزمون ویژه می توانند به مجوز کار در گرجستان دست یافته و یا با قبولی در آزمون اخذ مجوز پزشکی ایالات متحده (USMLE) و اخذ اقامت این کشور در آمریکا مشغول به کار شوند. هموطنان گرامی جهت کسب اطلاعات تکمیلی و نیز پاسخگوئی به سوالاتشان درباب شرایط اعزام دانشجو به گرجستان 2021 می توانند با تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در گرجستان

همانند تمامی رشته های پزشکی د گرجستان، رشته آنکولوژی نیز در دانشگاه های این کشور در قالب یک کورس تحصیلی 5 ساله به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. دانشجویان در قالب این کورس تحصیلی ضمن تخصص یابی در زمینه های مختلفی مثل تشخیص انواع تومورهای سرطانی همچنین در زمینه مداوا و درمان بیماران سرطانی از طرق مختلف مثل شیمی درمانی، درمان تابشی و یا جراحی تومور نیز مهارت پیدا می کنند. در پایان دوره تحصیلی مربوطه در گرجستان نیز دانشجویان می توانند مدرک MBBS /MD خود را دریافت کنند.

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در گرجستان

معمولا شهریه تحصیلی رشته های پزشکی همانند رشته آنکولوژی در گرجستان نسبت به سایر رشته های تحصیلی در این کشور بالا است. همچنین سطح شهریه خود دانشجویان رشته آنکولوژی در گرجستان نیز با توجه به دانشگاه منتخب آنها متفاوت است. معمولا بودجه سالیانه لازم برای اتمام دوره MBBS رشته آنکولوژی در گرجستان نیز از 5000$ الی 8000$ (دلار) متغیر است. در جدول زیر می توانید با جزئیات این هزینه با توجه به دانشگاه مربوطه آشنا شوید:

نام دانشگاهشهریه سالیانه به دلارهزینه های سالیانه خوابگاه
دانشگا دولتی تفلیس7000$250$
دانشگاه آکاکی تسرتلی3850$200$
دانشگاه اروپایی5000$250$
دانشگاه دولتی باتومی4000$200$
دانشگاه پزشکی دوید تویلیدیانی8000$250$
دانشگاه نیو ویژن7000$250$
دانشگاه آزاد تفلیس4500$250$
دانشگاه گرجستان6000$250$

اما هزینه زندگی در گرجستان برای هر دانشجوی رشته آنکولوژی با احتساب اجاره خانه حدود $540 (دلار) و بدون محاسبه اجاره منزل حدود $291 (دلار) می باشد و در نمودار زیر مشاهده می شود:

هزینه زندگی در گرجستان برای هر دانشجوی رشته آنکولوژی

در واقع متوسط هزینه زندگی دانشجوئی در گرجستان حدود 540$ (دلار) است که از این لحاظ حدود 1.3 برابر پایین تر از متوسط جهانی می باشد. شما عزیزان در جدول زیر علاوه بر مشاهده هزینه زندگی در گرجستان 2021 همچنین می توانید به اطلاعات مهمی مثل متوسط درآمد ماهیانه در گرجستان نیز دست یابید:

متوسط درآمد ماهیانه در گرجستان

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته آنکولوژی در گرجستان

گرجستان یا Georgia از بهترین مقاصد تحصیل رشته های پزشکی از جمله تحصیل رشته آنکولوژی در جهان می باشد. دلایل این محبوبیت گرجستان را نیز می توان در هزینه پایین تحصیلی، کیفیت آموزشی قابل قبول، دانشگاه های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO)، فرصت تحصیل به زبان انگلیسی و غیره می باشد. در این میان شاید این سوال برای شما نیز مطرح شود که برترین دانشگاه های علوم پزشکی گرجستان برای تحصیل رشته آنکولوژی چه دانشگاه هایی هستند. ما در جدول زیر شما را با برترین دانشگاه های پزشکی گرجستان 2021 آشنا می کنیم:

  • دانشگاه دولتی شوتا روستاولی باتومی
  • دانشگاه پزشکی نیو ویژن
  • دانشگاه اروپایی
  • دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته آنکولوژی در گرجستان

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در گرجستان

پروسه اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی گرجستان 2021 نیز بسیار آسان است و دانشجویان برای این کار بایستی با دانشگاه مربوطه در تماس بوده و ضمن تکمیل فرم درخواست آنلاین همچنین مدارکی از جمله مدرک دپلم متوسطه، اصل کارنامه پایه دهم و دوازدهم، اصل پاسپورت به همراه اسکن کپی از پشت و روی آن، رزومه، انگیزه نامه، توصیه نامه، شش قطعه عکس پاسپورتی و رسید پرداخت هزینه درخواست پذیرش را به دانشگاه مربوطه ارسال نمایند. اما از شرایط کسب صلاحیت برای پذیرش در دانشگاه های علوم پزشکی گرجستان برای تحصیل رشته آنکولوژی نیز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • حداقل سن متقاضیان بایستی بالای 17 سال باشد.
  • ارائه مدرک دیپلم متوسطه تجربی 2+10 توسط متقاضیان الزامی است.
  • اخذ امتیاز بالای 50% در دروس PCB (فیزیک، شیمی و بیولوژی) در دوره متوسطه ضروری است.
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی (تافل و یا آیلتس) که اختیاری بوده اما در پذیرش نهایی دانشجو بسیار اثر گذار است.

لازم به ذکر است که زمان پذیرش دانشجویان رشته های پزشکی از جمله رشته آنکولوژی در گرجستان، اکتبر 2021 می باشد و خود کلاس های دانشجویان آنکولوژی در این کشور نیز از اواخر سپتامبر شروع می شود.

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته آنکولوژی در گرجستان

پس از اخذ دعوت نامه از دانشگاه های پزشکی گرجستان، دانشجویان متقاضی بایستی به سراغ مرحله آخر از فرآیند پذیرش خود بروند. مرحله آخر نیز همان مرحله اخذ ویزای تحصیلی گرجستان می باشد. در مجموع، می توان کل فرآیند اخذ پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در گرجستان را به صورت زیر خلاصه کرد:

فرآیند اخذ پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در گرجستان

اکنون که با شرایط کلی پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی گرجستان آشنا شدیم بهتر است کمی هم درباره شرایط و مدارک لازم برای اخذ این ویزا صحبت کنیم. طبق قانون، شهروندان ایرانی بدون ویزا امکان ورود به گرجستان و اقامت یک ساله را در این کشور دارند. بنابراین دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل رشته آنکولوژی در گرجستان پس از ورود به این کشور با پاسپورت ایرانی 45 روز فرصت خواهند داشت تا با مراجعه به ساختمان خدمات دولتی این کشور و ارائه مدارک زیر نسبت به اخذ ویزای دانشجوئی D3 اقدام نمایند:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماهه
  • نامه پذیرش از دانشگاه گرجستان
  • رسید پرداخت شهریه سال اول
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • مدرک اسکان در گرجستان
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی

غیر از روش تحصیلی روش های دیگر اخذ اقامت گرجستان 2021 شامل مهاجرت سرمایه گذاران، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت از طریق تولد فرزند در گرجستان می باشد. برای اطلاع در خصوص هر یک از روش های مهاجرتی به گرجستان حتما از مشاوره های کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *