ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در آمریکا

رشته ارتودنسی در آمریکا

تحصیل در رشته ارتودنسی در آمریکا می تواند دریچه ای برای ورود به بهترین کشور دنیا در زمینه آموزش این رشته تحصیل برای افراد مختلف باشد. افرادی که در حوزه دندانپزشکی فعالیت می کنند، به خوبی نسبت به این مسئله واقف هستند که تحصیل در رشته ارتودنسی می تواند در میزان درآمد آن ها نقش داشته باشد. افرادی که این تخصص را برای آینده خود انتخاب می کنند، می توانند در یک بازه زمانی کوتاه مدت مدرک تخصصی خود را در این حوزه دریافت کنند و مجوزهای لازم برای کار را به دست آورند. در حال حاضر توجه به زیبایی دهان و دندان می تواند اهمیت تحصیل در این رشته را دو چندان برابر کند.

افرادی که رشته ارتودنسی را برای ادامه تحصیل خود در کشوری همچون آمریکا انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که این کشور یکی از بهترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل است و به همین دلیل رقابت برای ورود به دانشگاه های این کشور سنگین است. در طرف دیگر باید به این نکته نیز اشاره کرد که همین مسئله الزام به در اختیار داشتن یک رزومه تحصیلی قدرتمند را پررنگ تر از قبل می سازد. برای همه افرادی که در آمریکا تحصیل می کنند، این یک مسئله حیاتی است که بتوانند به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند.

در راستای توجه به ان چه که گفته شد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در آمریکا خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های آمریکایی برای تحصیل رشته ارتودنسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک دانشجوی رشته پزشکی در این رشته ادامه تحصیل داد؟
  • فرایند کار در آمریکا به عنوان یک ارتودنتیست چیست؟

شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در آمریکا

برای افرادی که در رشته ارتودنسی Orthodontics در حال تحصیل هستند به خوبی روشن است دانشگاه آن ها یکی از بهترین ها در جهان است و به همین دلیل می توانند در آینده خود، بهترین فرصت های شغلی را در اختیار داشته باشند. در آمریکا گزینه های متعددی برای تحصیل در رشته ارتودنسی وجود دارد و این مسئله به افراد زیادی اجازه می دهد تا بتوانند در این کشور پذیرش دریافت کنند.

انتخاب رشته تخصصی ارتودنسی که پس از تحصیل دندانپزشکی در آمریکا یا معادلسازی مدرک تحصیل در این کشور ممکن می شود. دوره تحصیل رشته ارتودنسی در این کشور بین 2 تا 4 سال به طول خواهد انجامید و به دانشگاه محل تحصیل افراد بستگی دارد. باید به این نکته توجه داشت که دانشجویانی می توانند در این رشته به ادامه تحصیل بپردازند که سابقه کار دندانپزشکی را داشته باشند. به زبان ساده تر، افرادی که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، نمی توانند در آمریکا به عنوان دانشجوی رشته ارتودنسی شناخته شوند.

شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در آمریکا

بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رشته ارتودنسی

دانشگاه میشیگان به عنوان بهترین دانشگاه جهان در رشته ارتودنسی در کشور آمریکا قرار دارد و به همین دلیل افرادی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند باید رزومه ای درجه اول را ارائه کنند.

سایر دانشگاه های برتر آمریکا در رشته ارتودنسی عبارتند از:

دانشگاه های برتر آمریکا در رشته ارتودنسی

در کل برای اینکه بتوانید رشته ارتودنسی در آمریکا را به پایان برده و به عنوان یک متخصص ارتودنسی در این کشور مشغول به کار شوید بایستی مراحل زیر را طی بکنید:

مراحل تحصیل و کار در رشته ارتودنسی در آمریکا
مرحله اولاخذ مدرک کارشناسی (ترجیحا در رشته های علوم)
مرحله دومقبولی در آزمون دندانپزشکی
مرحله سوماتمام دوره مدیکال اسکول و دوره رزیدنسی
مرحله چهارمگذراندن آزمون بورد ملی دندانپزشکی

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در آمریکا

افرادی که آمریکا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، طبیعتا باید از نظر مالی در شرایطی بسیار عالی قرار داشته باشند. هزینه های تحصیل در آمریکا به شدت سنگین است و زمانی که صحبت از رشته ارتودنسی در میان باشد، این هزینه ها به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کنند. طبق آخرین آمارهای موجود نیز برای تحصیل در رشته ارتودنسی باید انتظار هزینه ای در حدود 16850$ برای دانشجویان مقیم ایالتی تا 35480$ (دلار) برای دانشجویان خارج از ایالت در سال را انتظار داشته باشد و مطمئنا پرداخت چنین مبلغی برای بسیاری از شهروندان آمریکایی نیز دشوار است.

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در آمریکا

با این حال افرادی که رزومه تحصیلی عالی در اختیار داشته باشند، می توانند به راحتی به برخی از بورسیه های تحصیلی این کشور دسترسی پیدا کنند.

در قالب نمودار زیر می توان با برخی از ارزانترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رشته ارتودنسی آشنا شد:

برخی از ارزانترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رشته ارتودنسی

شرایط کار یک ارتودنتیست در آمریکا

فرایند رسیدن به کار در آمریکا به عنوان ارتودنتیستی که در این کشور تحصیل کرده اند بسیار ساده است و کافی است تا فرد بتواند پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، یک شغل مرتبط را پیدا کرده و فعالیت خود را آغاز کند. در این رابطه می توان گفت که یک ارتودنتسیت در سال می تواند 152003$ (دلار) درآمد کسب کند و از این طریق سبک زندگی متفاوتی را برای خود و حتی خانواده اش فراهم کند. در اختیار داشتن ویزای کار آمریکا به فرد کمک می کند تا بتواند PR را در این کشور به دست آورد و این مقدمه ای برای به دست آوردن پاسپورت این کشور در پروسه زندگی در آمریکا است. در صورتی که به دنبال مهاجرت به برترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته ارتودنسی در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته ارتودنسی در آمریکا به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در آمریکا به چه صورت است؟ افرادی که آمریکا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، طبیعتا باید از نظر مالی در شرایطی بسیار عالی قرار داشته باشند. هزینه های تحصیل در آمریکا به شدت سنگین است و زمانی که صحبت از رشته ارتودنسی در میان باشد، این هزینه ها به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کنند. طبق آخرین آمارهای موجود نیز برای تحصیل در رشته ارتودنسی باید انتظار هزینه ای در حدود 16850$ برای دانشجویان مقیم ایالتی تا 35480$ (دلار) برای دانشجویان خارج از ایالت در سال را انتظار داشته باشد و مطمئنا پرداخت چنین مبلغی برای بسیاری از شهروندان آمریکایی نیز دشوار است.
  • شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در آمریکا چگونه است؟ برای افرادی که در رشته ارتودنسی Orthodontics در حال تحصیل هستند به خوبی روشن است دانشگاه آن ها یکی از بهترین ها در جهان است و به همین دلیل می توانند در آینده خود، بهترین فرصت های شغلی را در اختیار داشته باشند. در آمریکا گزینه های متعددی برای تحصیل در رشته ارتودنسی وجود دارد و این مسئله به افراد زیادی اجازه می دهد تا بتوانند در این کشور پذیرش دریافت کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *