ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در ارمنستان

رشته ارتودنسی در ارمنستان

تحصیل در رشته ارتودنسی در ارمنستان می تواند دریچه ای برای ورود به این رشته باشد اما از نظر کیفی شرایط مناسبی در آن دیده نمی شود. رشته تحصیلی ارتودنسی در سال های اخیر به دلیل توجه بسیار زیادی که به زیبایی دهان و دندان انجام شده است، از اهمیت دوچندانی برخوردار گشته و به همین دلیل می توان آن را بسیار ارزشمند دانست. با این حال باید به این نکته توجه داشت که برای تحصیل در این رشته به عنوان یکی از تخصص های پزشکی، اعتبار دانشگاه مقصد نیز از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند آینده کاری و همچنین اقامتی فرد را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد.

ارمنستان یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر کیفیت تحصیل خود را تاحدودی افزایش داده است اما زمانی که به رتبه بندی های بین المللی توجه شود، نامی از دانشگاه های این کشور در رشته ارتودنسی دیده نمی شود. این مسئله باید برای افرادی که ارمنستان را به عنوان یک مقصد موقت برای تحصیل می دانند از درجه اهمیت بسیار بالاتری برخوردار باشد. افرادی که در گرواه های پزشکی در این رشته به ادامه تحصیل پرداخته و مدرک خود را دریافت کرده باشند، باید بدانند که مدرک آن ها در ایران فاقد اعتبار بوده و شرایط کار آن ها تقریبا در این حوزه غیر ممکن خواهد بود. با توجه به هر آنچه که گفته شد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته ارتودنسی در ارمنستان خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های ارمنستان برای تحصیل در رشته ارتودنسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در ارمنستان برای دانشجویان ایرانی چقدر است؟
  • آیا می توان در ارمنستان به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل در رشته ارتودنسی پرداخت؟
  • فرایند رسیدن به کار در ارمنستان در این حوزه چگونه است؟

معرفی دانشگاه های رشته ارتودنسی در ارمنستان

افرادی که رشته ارتودنسی را برای ادامه تحصیل خود در ارمنستان انتخاب می کنند، باید در این زمینه اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشند که این کشور از نظر علمی در سطح مناسبی قرار ندارد و دانشگاه های این کشور در رتبه بندی جهانی هیچ جایگاهی را به دست نیاورده اند.

برای این که فردی بتواند به تحصیل رشته ارتودنسی در این کشور بپردازد، در مرحله اول باید یک مدرک معتبر تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان را در اختیار داشته باشد. بعد از دریافت این مدرک فرد باید مدرک آیلتس نیز ارائه کند. در برخی از دانشگاه های ارمنستان حتی بدون مدرک زبان می توان دوره تحصیلی خود را در آغاز کرد اما به طور معمول این مدرک از فرد خواسته می شود. طول دوره تحصیل فرد در رشته ارتودنسی در دانشگاه های این کشور بین 3 الی 4 سال خواهد بود و این مسئله باید از نظر زمانی در برنامه ریزی های فرد جای داشته باشد.

بهترین دانشگاه های ارمنستان برای تحصیل در رشته ارتودنسی عبارتند از:

  • موسسه پزشکی ارمنستان
  • دانشگاه پزشکی ایروان
  • دانشگاه پزشکی سنت ترزا

معرفی دانشگاه های رشته ارتودنسی در ارمنستان

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در ارمنستان

شاید یکی از امتیازاتی که تحصیل در ارمنستان برای دانشجویان خارجی به همراه دارد، متوسط هزینه هایی است که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود به دانشگاه پرداخت می کنند. به طور متوسط می توان گفت که شهریه دانشگاه های ارمنستان نزدیک به دانشگاه های خصوصی در ایران است و این مسئله می تواند بر ارزش مالی تحصیل در این کشور بیافزاید. با این حال باید در نظر داشت که از نظر اعتبار مدرک، دانشگاه های ایران شرایط مساعدتری را در اختیار دارند.

هزینه های زندگی در ارمنستان نیز برای دانشجویان بسیار مقرون به صرفه است و آن ها می توانند با پرداخت هزینه های نسبتا کم، زندگی خود در این کشور را تامین کرده و نیازی به بودجه اضافه در این رابطه نداشته باشند. با این حال افرادی که تمرکز کامل را بر روی تحصیل خود بگذارند نیز می توانند با کمی فشار بیشتر اقتصادی، هزینه های زندگی خود در این کشور را به راحتی پرداخت کنند. در گراف زیر می توان هزینه های احتمالی یک سال تحصیل رشته ارتودنسی در ارمنستان را مشاهده کرد.

هزینه های احتمالی یک سال تحصیل رشته ارتودنسی در ارمنستان

شرایط کار یک ارتودنتیست در ارمنستان

پس از این که فرد دوره تحصیلی خود را در کشور ارمنستان به پایان رساند، این فرصت را خواهد داشت که فعالیت های لازم برای رسیدن به کار را پشت سر گذاشته باشد. باید به این نکته نیز توجه داشت که شرایط کار در خارج از کشور پس از تحصیل در این کشور کمی دشوار می شود چراکه اعتبار مدرک این کشور چندان مناسب نیست و بسیاری از کشورهای جهان مدرک این کشور را چندان معتبر نمی دانند.

به هر ترتیب فرد می تواند پس از تحصیل در این کشور فرایند طی کردن کار در ارمنستان را نیز با موفقیت طی کند و از این طریق هزینه های زندگی خود را به بهترین شکل ممکن تامین کند چرا که یک پزشک ارتودنتیست در ارمنستان می تواند 2230000AMD (درام) در ماه درآمد کسب کند. به هر ترتیب اگر به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرت به کشورهای تراز اول جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *