ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در اسلواکی

رشته ارتودنسی در اسلواکی

شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در اسلواکی مناسب نیست و نمی توان انتظار داشت که دانشجویان پس از فراغت از تحصیل رزومه ای عالی در اختیار داشته باشند. برای تحصیل در کشور اسلواکی دانشجویان گزینه های محدودی را برای ورود به این رشته پیش رو خواهند داشت و به همین دلیل نمی توان از آن ها انتظار داشت که به سادگی به فرد پذیرش اعطا کنند چراکه محدودیت هایی برای پذیرش دانشجویان خارجی وجود دارد مگر آن که فرد در مرحله قبل تحصیل خود در یکی از کشورهای اروپایی مشغول به تحصیل بوده باشد. تحصیل دانشجویان در اسلواکی چندان از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه نیست چراکه با وجود هزینه های کمتر از میانگین اروپایی، کیفیت خوبی را ارائه نمی کند.

دانشگاه های اسلواکی در رشته ارتودنسی نتوانسته اند در رتبه بندی های جهانی جایگاهی را به دست آورند و به همین دلیل است که دانشجویان پس از تحصیل در این کشور، برای کاریابی در سایر کشورهای جهان با چالش های فراوانی از جمله معادلسازی مدرک تحصیلی و اعتبار سنجی آن روبرو می شوند و در حالی که استانداردهای زندگی در اسلواکی با بسیاری از کشورهای جهان در فاصله معنادار قرار دارد، باید در همین کشور به ادامه زندگی بپردازند. در حال حاضر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته ارتودنسی در اسلواکی به عنوان یکی از کشورهای مطرح اروپایی می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور، در ایران کار کرد؟
  • هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در اسلواکی چقدر است؟
  • بهترین مسیر برای تبدیل شدن به پزشک متخصص ارتودنسی در اسلواکی چیست؟
  • متوسط درآمد یک ارتودنتیست در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در اسلواکی

برای این که فردی بتواند در کشور اسلواکی به تحصیل در رشته ارتودنسی بپردازد، باید مدارک خود را به صورت کامل در اختیار داشته باشد و برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • مدرک تحصیلی رشته دندانپزشکی
  • تحصیل به صورت تمام وقت در 2 سال پایان تحصیل
  • کار در حوزه دندانپزشکی حداقل برای یک سال
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی

در این شرایط فرد می تواند برای دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های اسلواکی در رشته ارتودنسی درخواست خود را به ثبت برساند و از این طریق در مسیر تحصیل در اسلواکی قرار گیرد. برای تحصیل در رشته ارتودنسی در اسلواکی یک دوره آموزشی 3 ساله در نظر گرفته شده است و افرادی که این کشور را برای مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید در برنامه ریزی های خود به این موضوع توجه بسیار ویژه داشته باشند. برای تحصیل رشته ارتودنسی در اسلواکی می توان نکات بسیاری را در نظر گرفت که برخی از مهم ترین آن ها در تصویر زیر مشخص شده است:

نکات تحصیل رشته ارتودنسی در اسلواکی

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در اسلواکی

برای این که فردی بتواند هزینه های خود در اسلواکی را به طور کامل پوشش دهد، نیازی به بودجه های سنگینی که در اکثر کشورهای جهان لازم است، نیازی نخواهد بود و به همین دلیل است که از نظر هزینه های تحصیل، اسلواکی یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل است اما زمانی که صحبت از تناسب موجود میان هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور می شود، نمی توان رابطه ای مناسب پیدا کرد.

شهریه تحصیل هر ساله دانشجویان خارجی در رشته ارتودنسی به طور متوسط در حدود 2900€ تا 3800€ (یورو) در سال است و دانشجویان می توانند برای تحصیل خود در این کشور در موارد نادر به بورسیه های تحصیلی نیز دسترسی داشته باشند. هزینه زندگی در اسلواکی نیز به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است و دانشجویان به منظور گذران زندگی خود فشار اقتصادی چندانی را متحمل نمی شوند. به طور کلی متوسط هزینه های زندگی در این کشور برای یک فرد دانشجو در حدود 300€ (یورو) در ماه است.

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در اسلواکی

شرایط کار یک ارتودنتیست در اسلواکی

با شروع دوره تحصیل در رشته ارتودنسی، دانشجویان باید به دنبال راهی برای آینده کاری خود باشند. افرادی که قصد ماندن در اسلواکی را دارند، به راحتی می توانند پس از پایان دوره تحصیلی خود در این کشور، از نظر قانونی اقامت این کشور را به عنوان نیروی کار به دست آورند ولی افرادی که قصد زندگی در سایر کشورهای جهان را دارند، باید دریابند که کدام کشورها مدرک تحصیلی آن ها را برای کار مورد حمایت قرار خواهد داد.

یک ارتودنتیست در اسلواکی به راحتی می تواند درآمدی در حدود 5900€ (یورو) در سال را به دست آورد و از این طریق زندگی با سطح رفاه اقتصادی بالا را برای خود به ارمغان آورد. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که این سطح از درآمد اگرچه در اسلواکی قابل تمجید است ولی برای زندگی در میان کشورهای اروپایی دیگر، مبلغی کاملا متوسط به حساب می آید. در صورتی که شما نیز به جستجو درباره بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت مشغول هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شرایط شما را مورد سنجش قرار داده و بهترین گزینه ها را در اختیار شما قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *